یک شرکت آلمانی به اوکراین مزیت و بار را ارائه می‌کند که اولین نظامی است که تانک جدید خود را دریافت می‌کند


تانک اصلی جنگ Rheinmetall Panther KF51

یک تانک اصلی جنگی Rheinmetall Panther KF51 در کارخانه Rheinmetall در نیدرزاکسن در ماه ژوئیه.جولیان استراتنشولت/ اتحاد تصویر از طریق گتی ایماژ

  • شرکت دفاعی برجسته آلمانی راین متال تانک جدید Panther Kf51 خود را به اوکراین پیشنهاد می کند.

  • Kf51 از دیگر تانک های قدیمی ساخت غرب که به اوکراین فرستاده می شوند، جهش می کند.

  • در حالی که Kf51 قابلیت های پیشرفته ای دارد، اما جدید بودن آن ممکن است دردسرهای بیشتری را برای اوکراینی ها ایجاد کند.

در حالی که اوکراین منتظر تانک‌های قدیمی‌تر آبرامز و لئوپارد است که ایالات متحده و کشورهای اروپایی قول تحویل آن‌ها را داده‌اند، ممکن است فرصتی برای خرید یک تانک آلمانی پیشرفته داشته باشد.

دستیابی به نسل بعدی Panther Kf51 به اوکراین این فرصت را می‌دهد تا از تانک‌های قدیمی‌تری که اهداکنندگان غربی می‌فرستند – و همچنین تانک‌های عمدتاً دوران جنگ سرد که اوکراین در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنند – جهش کند، اما استفاده از یک وسیله نقلیه اثبات‌نشده می‌تواند بر ارتش اوکراین مالیات بیشتری بدهد. تلاش می کند تا از مدل های قدیمی تانک غربی استفاده کند.

Rheinmetall، شرکت اسلحه سازی برجسته آلمانی که Kf51 را توسعه داد، به نظر می رسد مطمئن است که این ایده می تواند کارساز باشد. مدیر عامل آن، آرمین پاپرگر، به روزنامه تجاری آلمانی Handelsblatt گفت که پلنگ می تواند “در 15 تا 18 ماه” به اوکراین تحویل داده شود.

پاپرگر گفت: «ما در مورد صادرات پلنگ با کیف صحبت می کنیم. جالب توجه است که Papperger گفت که اوکراین همچنین به خودروی جنگی پیاده نظام Lynx نسل بعدی Rheinmetall ابراز علاقه کرده است.

تانک اصلی جنگ Rheinmetall Panther KF51

تصویری از پلنگ Rheinmetall’s KF51.دفاع راین متال

طبق گزارش ها، راین متال در حال مذاکره با اوکراین برای ساخت یک کارخانه تانک در آنجا است، اگرچه مشخص نیست که آیا تانک پلنگ یا قدیمی تر لئوپارد 2 را تولید خواهد کرد.

Kf51 Panther یک تانک جدید با برخی ویژگی های قدیمی است. بدنه آن بر اساس لئوپارد 2 است که در سال 1979 عرضه شد. اما این برجک حاوی نسل بعدی Future Gun System راین متال است، یک توپ 130 میلی متری صاف که جایگزین 120 میلی متر استاندارد موجود در تانک های غربی مانند M1 Abrams، Leopard 2 می شود. و چلنجر 2.

پلنگ همچنین دارای ویژگی های پیشرفته ای است، از جمله پرتاب کننده های مهمات سرگردان HERO 120 که به تانک قابلیت پهپاد کامیکاز روی برد را می دهد. به گفته راین متال، که پلنگ را توصیف می کند، قابلیت های شبکه پیچیده به آن اجازه می دهد تا در زنجیره های کشتار شناسایی و شلیک و توانایی کنترل وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین “Wingman” که قابلیت هایی “مانند دفاع هوایی در سطح جوخه و پهپادها” را ارائه می دهند، ادغام شود. به عنوان یک “تانک واقعاً نرم افزاری تعریف شده”.

طبق گفته Handelsblatt، راین متال تابستان گذشته پلنگ را در نمایشگاه تجاری پاریس معرفی کرد و “آن را به عنوان قوی ترین تانک جنگی در جهان معرفی کرد.”

تانک نبرد اصلی لئوپارد 2 آلمان

یک تانک آلمانی لئوپارد 2 در مونستر در ماه می 2019.اتحاد کریستف گاتو/تصویر از طریق گتی ایماژ

دو جنبه از Kf51 برجسته است. یکی از آنها اتولودر است که جایگزین خدمه‌ای می‌شود که گلوله‌ها را در اسلحه اصلی بار می‌کند و تانک را قادر می‌سازد تا خدمه‌ای سه نفره داشته باشد به جای چهار خدمه که معمولاً در تانک‌های غربی یافت می‌شود. (تانک‌های روسی نیز برای خدمه سه نفره از اتولودر استفاده می‌کنند.)

مانند نسل بعدی تانک آبرامز، برجک پلنگ می‌تواند بدون سرنشین باشد و خدمه آن خودرو را در پشت زره ضخیم‌تر بدنه تانک هدایت کنند.

شاید تصادفی نباشد، یک برجک بدون سرنشین و پهپادهای داخل هواپیما نیز از ویژگی های تانک نسل بعدی تی-14 آرماتا روسیه است که برای اولین بار در سال 2014 ظاهر شد. ارتش روسیه احتمالاً به دلیل قیمت بالا تنها چند فروند تی-14 خریداری کرده است. و همچنین تولید و مسائل مکانیکی. به نظر می رسد کرملین نیز تمایلی به استفاده از T-14 برای نبرد در اوکراین ندارد.

همچنین قابل توجه است که پنتر دارای وزن جنگی تنها 59 تن است. این از جدیدترین لئوپارد 2A7 که 67 تن است و آبرامز و چلنجر با وزن 70 تا 80 تن سبک‌تر است که قرار است اوکراین هر دوی آنها را دریافت کند. وسایل نقلیه سبک تر می توانند راحت تر از پل ها یا زمین های گل آلود عبور کنند که ملاحظات کلیدی در میدان های نبرد اوکراین است.

تانک اصلی جنگ Rheinmetall Panther KF51

تصویری از پلنگ KF51.دفاع راین متال

اما طراحی تانک مربوط به معاوضه است، به خصوص در مورد وزن.

یکی از دلایل باریک‌تر بودن Kf51 این است که درست مانند Leopard 2، به ضخامت آبرامز و چلنجر زره پوش نیست. به جای صفحه زرهی حجیم، پلنگ بیشتر به سیستم‌های حفاظت فعال و غیرفعال مانند پارازیت‌ها، پرده‌های دود و پرتابه‌ها برای از بین بردن موشک‌های ضد تانک وارده متکی است.

شکی نیست که اوکراین به تانک های بیشتری نیاز دارد. بر اساس آمار وب‌سایت منبع باز Oryx، روسیه از زمان آغاز جنگ یک سال پیش تقریباً 2000 تانک را از دست داده است، اما اوکراین تقریباً 500 تانک را از دست داده است.

در حالی که اوکراین توانسته است با قرار دادن بیش از 500 تانک روسی که به اسارت گرفته شده است، مقداری از ضررها را جبران کند، اما همچنان به خودروهای خارجی نیاز دارد، همانطور که طراحی های دوران شوروی قبل از جنگ نابود یا فرسوده شده است.

با این وجود، یکی از ملاحظات اوکراین – و هر کمک کننده خارجی که برای خرید آن یارانه می دهد – این است که هیچ نظامی هنوز Kf51 را خریداری نکرده است.

حتی بهترین اسلحه های جدید هم مشکلات دندان درآوردن دارند. اگر اوکراین اولین کسی باشد که پلنگ را به میدان می‌آورد، اولین کسی خواهد بود که با اشکالات اجتناب‌ناپذیر مقابله می‌کند. با تمام چالش هایی که اوکراین در حال حاضر با آن مواجه است، این یک قمار است.

مایکل پک یک نویسنده دفاعی است که آثارش در فوربس، دیفنس نیوز، مجله فارین پالیسی و سایر نشریات منتشر شده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است. او را دنبال کنید توییتر و لینکدین

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع