یک زن اوکراینی گفت که جزئیات تجاوز و شکنجه خود به دست نیروهای روسی را در دیوارهای آلونکی که در آن نگهداری می شد حک کرده است تا دیگران بدانند چه بر سر او آمده است.

آلا، 52 ساله، شرح مفصلی از 10 روز اسارت خود و همسرش ارائه کرد.

  • یک زن اوکراینی به واشنگتن پست گفت که توسط سربازان روسی در ایزیوم مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته است.

  • تشک ها روی زمین در یک سلول نگهدارنده در زیرزمین یک ایستگاه پلیس قرار دارند که توسط نیروهای روسی در شهر اخیراً آزاد شده ایزیوم، اوکراین، در روز پنجشنبه، 22 سپتامبر 2022 استفاده می شد.

    تشک ها روی زمین در یک سلول نگهدارنده در زیرزمین یک ایستگاه پلیس قرار دارند که توسط نیروهای روسی در شهر اخیراً آزاد شده ایزیوم، اوکراین، در روز پنجشنبه، 22 سپتامبر 2022 استفاده می شد.اوگنی مالولتکا / آسوشیتدپرس

    • او گفت: سربازان روسی فریاد زدند: “ما اوکراینی را از دست شما در اینجا خواهیم زد.”

      یک زن 52 ساله اوکراینی به نام آلا گفت که در جریان اشغال ایزیوم توسط سربازان روسی مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته است و گزارش دست اول دیگری از جنایات جنگی ادعا شده ارائه می دهد.

      آلا که درخواست کرده بود تنها از نام کوچکش استفاده کند، گفت که او و همسرش که او نیز اسیر و شکنجه شده بود، به دلیل شرکت گازی که هر دو در آن کار می کردند و پسرشان برای سرویس امنیت داخلی اوکراین بازجویی شدند.

      پست از سایتی بازدید کرد که آلا گفت که در آن نگهداری می شود و توانست برخی از جنبه های حساب خود را تأیید کند. این رسانه ویدئویی از سایت را با آلا به اشتراک گذاشت که در آن اتفاقی که برای او افتاد را توصیف کرد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    بازرسان به سفارش سازمان ملل ماه گذشته به این نتیجه رسیدند که جنایات جنگی وحشتناکی در اوکراین انجام شده است. تحقیقات نشان داد که سربازان روسی مرتکب تجاوز و شکنجه، از جمله علیه کودکان شده‌اند، و در برخی موارد، خانواده‌های قربانیان را وادار به تماشای آن کرده‌اند.

    پس از عقب نشینی نیروهای روسی از ایزیوم در ماه سپتامبر، تحقیقات آسوشیتدپرس 10 مکان را در سراسر شهر شناسایی کرد که در آن سربازان روسی اعضای خدمات اوکراینی و غیرنظامیان را شکنجه کرده بودند. مقامات اوکراین همچنین گفتند که یک محل دفن دسته جمعی حاوی حداقل 440 جسد را کشف کردند که در برخی از آنها نشانه هایی از شکنجه وجود داشت، مانند شواهدی از طناب های بسته شده به دور دست ها و گردن.

    او گفت که یک فرمانده روسی از سربازانش پرسید که چه کسی ابتدا به او تجاوز می کند زیرا او فریاد می زد “به من دست نزنید!” در یک نقطه، آلا گفت که فرمانده روسی می‌خواهد رابطه جنسی دهانی داشته باشد، اما او تمام مدت فریاد می‌کشید و او “نتوانست بلندش کند”.

    گزارش او به بسیاری از گزارش‌های تجاوز جنسی، شکنجه و دیگر جنایات جنگی توسط سربازان روسی اضافه می‌کند.

    او به The Post گفت: «فکر می‌کردم اگر پسرم به دنبال من باشد، می‌تواند این نوشته‌ها را پیدا کند و بفهمد که من آنجا بودم و در آنجا مردم.

    داستان او به دنبال گزارش‌هایی از تجاوز و شکنجه سربازان روسی است که تقریباً از زمان آغاز جنگ در فوریه از اوکراین بیرون ریخته‌اند. در ماه‌های اخیر، از آنجایی که حملات متقابل اوکراین موفق به عقب راندن نیروهای روسیه شده است، شواهد بیشتری از جنایات جنگی به دست آمده است.

    آلا به واشنگتن پست شرح مفصلی از آنچه در 10 روز در ماه ژوئیه که توسط نیروهای روسی زندانی شد و در طی آن او را مورد ضرب و شتم، تجاوز و شکنجه قرار دادند، رخ داد. آلا از ترس اینکه زنده بماند، گفت که نام خود و جزئیات آنچه را که برایش اتفاق افتاده روی دیوارهای سوله ای که در آن نگهداری می شد، حک کرده است، از جمله: “شوک الکتریکی. درآوردن. دردناک.”