یک خلبان F-16 بر اثر از کار افتادن صندلی پرتابش جان خود را از دست داد. تقلبی بود؟

شاکیان گفتند که نیروی هوایی به دلیل تحقیقات اجرای قانون فدرال، درخواست های بیشتر برای اطلاعات را با سنگ تمام گذاشته است. در پاسخ اخیر به تیم حقوقی به قانونی اشاره شده است که به دولت اجازه می دهد اطلاعاتی را که “انتظار می رود در روند اجرایی تداخل ایجاد کند” پنهان کند.

رز رایلی، سخنگوی نیروی هوایی از اظهار نظر در مورد ادعاهای مطرح شده در دادخواست خودداری کرد.

پرونده در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در کارولینای جنوبی، سازنده F-16 لاکهید مارتین را هدف قرار می دهد. Collins Aerospace، که صندلی پرتابی ACES II نصب شده در هواپیماهای سراسر نیروی هوایی را می سازد. و چندین واحد تجاری Teledyne Technologies، که ترتیب‌دهنده بازیابی دیجیتال صندلی را می‌سازد.

اکنون، شاکیان خواستار محاکمه هیئت منصفه برای جبران خساراتی هستند که می تواند چندین میلیون دلار باشد.

دو سال پس از آن آزمایش، طبق ادعای دادخواست، شرکت ها نگفته بودند که آیا واحد سوم موفق شد یا خیر. با این حال، نیروی هوایی هنگامی که تصمیم به ادامه استفاده از ترتیب‌دهنده‌ای که به F-16 اشمیتز ختم شد، بر داده‌های آزمایش تکیه کرد.

تأخیر در آن تلاش جایگزین باعث شد که نیروی هوایی به استفاده از ترتیب‌دهنده‌های طولانی‌تر از آنچه که در نظر گرفته شده بود ادامه دهد – از جمله در جت جنگنده اشمیتز.

شاکیان همچنین می پرسند که آیا ترتیب دهنده ها استانداردهای قابلیت اطمینان نیروی هوایی را برآورده می کنند یا خیر. مرکز ایمنی نیروی هوایی در سال 2012 توصیه کرد که سکوئنسر با سخت افزار قابل اطمینان تری جایگزین شود.

«تلدین برد سیم‌کشی چاپ شده را از محفظه DRS خارج کرده بود و آن را نصب کرده بود [board] در این دعوی حقوقی آمده است: به یک “تست ثابت” «تلداین لیدهای تراشه حافظه فلش موازی کانال شماره ۲ را کاهش داده بود تا حذف تراشه را تسهیل کند.»

شکایت در اشمیتز علیه لاکهید مارتین و همکاران را بخوانید

در این شکایت آمده است: شش ترانزیستور “هیچ پوشش منسجم نداشتند، به شدت بریده شده بودند، دارای آثار خراش قوس دار بودند، منسوخ تلقی می شدند و مشکوک به تقلبی بودند.” خازنی که ممکن است در حین کار با آن آسیب دیده باشد “تا حدی جابجا شده است”.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی گفت: “وزارت دفاع از این مشکل آگاه است و در تلاش است تا این قطعات را از زنجیره تامین حذف کند.”

شاکیان امیدوارند که از طریق فرآیند کشف قانونی بفهمند که آیا اجزای سازنده جعلی بوده اند یا خیر. تقلب برای چندین دهه زنجیره تامین پنتاگون را تحت تاثیر قرار داده است و پیمانکاران اغلب از ارائه مواد معیوب آگاه نیستند.

گزارش‌های Military.com در سال گذشته نگرانی‌ها را در مورد اینکه آیا هواپیمابر برای انجام یک سورتی آموزشی با وظایفی که در شب به دلیل استقرار آتی انجام نداده بود، بیش از حد تحت فشار قرار می‌گرفت و در مورد تعمیرات صندلی اجکتی آهسته روشن کرد.

بر اساس اسلایدهای نیروی هوایی، تامین کنندگان Atmel، Analog Devices و Siliconix ترانزیستورهای تقلبی، تراشه های حافظه و تراشه شتاب سنج را ارائه کردند.

با توجه به اسلایدهای آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی مورخ 3 آگوست 2020، این سرویس مشکوک بود که چندین ترانزیستور و ریزتراشه داخل ترتیب‌دهنده جعلی هستند. تیم حقوقی والری این اسلایدها را از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات به دست آورد.

در این دادخواست آمده است که آزمایشگاه همچنین نشانه هایی پیدا کرده است که Teledyne شواهد مربوط به پرونده را از بین برده است. به نظر می رسد Teledyne قبل از ارسال آن به آزمایشگاه، پنج ریزتراشه را روی ترتیب سنج جایگزین کرده است.

گزارش تصادف عمومی اذعان داشت که نقص ترتیب دهنده در مرگ اشمیتز نقش داشته است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

صندلی اشمیتز سه سال بود که به دلیل کمبود قطعات یدکی تعمیر نشده بود. به گزارش Military.com، نیروی هوایی رسیدگی به این مشکل را با وجود اینکه می دانست ممکن است کشنده باشد، به تعویق انداخت.

چندین سازمان نیروی هوایی، از جمله آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی، به سؤالات Air Force Times پاسخ ندادند. دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی؛ فرماندهی رزم هوایی که بر ناوگان F-16 نظارت دارد. یا مرکز ایمنی نیروی هوایی

ایر فورس تایمز دریافته است که تحقیقات نیروی هوایی در مورد سقوط یک جت جنگنده مرگبار در سال 2020 بی سر و صدا کشف کرد که اجزای کلیدی صندلی پرتابی خلبان ممکن است تقلبی بوده باشد.

جیم براوکل، وکیل دادگستری، روز سه شنبه گفت: «کاری که ارتش انجام می دهد ذاتاً خطرناک است. “اگر می خواهید در چنین فعالیتی شرکت کنید، می خواهید آن را با تجهیزاتی انجام دهید که کار می کنند.”

سقوط اشمیتز بحث های جدیدی را در واشنگتن در مورد اقدامات لازم برای ایمن نگه داشتن خلبانان نظامی برانگیخت. بر اساس گزارش مرکز ایمنی نیروی هوایی، از سال 2012 تاکنون هشتاد و نه نفر در حوادث ناگوار نیروی هوایی کشته شده اند. شش مورد از این حوادث در F-16 رخ داده است.

او گفت: «آنچه در نهایت باعث مرگ او شد، از کار افتادن صندلی جهشی بود. این فقط یک کار دارد و آن بیرون آوردن خلبان و بیرون آمدن است [parachute]”

پس از مرگ او، کنگره قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن نیروی هوایی و نیروی دریایی موظف شدند سالی دو بار در مورد صندلی های اجکتی خود به روز رسانی کنند.

بمب افکن های B-1B نیروی هوایی پس از شکایت از اجکت صندلی، پروازها را از سر می گیرند

صندلی پرتاب جت، نظارت بر سیستم تنفسی در لایحه دفاعی افزایش یافته است

در حالی که نیروی هوایی مشکوک به تقلبی بودن قطعات صندلی بود، این اطلاعات را در بخش غیرعلمی گزارش بررسی سانحه خود دفن کرد.

لزلی فارمر، سخنگوی لاکهید مارتین از پاسخ به سوالات در مورد دعاوی در حال انتظار خودداری کرد. سایر وکلا و نمایندگان لاکهید، کالینز و تله‌داین تا زمان مطبوعات سه‌شنبه پاسخی ندادند.

این جزئیات در یک دادخواست مدنی فدرال توسط والری، بیوه اشمیتز، که از سه شرکت دفاعی به دلیل سهل انگاری و گمراه کردن نیروی هوایی در مورد ایمنی محصولاتشان شکایت کرده است، آشکار شده است.

این شکایت پیمانکاران را به مرگ نادرست، مسئولیت تصادف، ارائه نادرست قابلیت پرواز صندلی، نظارت سهل‌انگیز از سوی لاکهید، عدم هشدار به جامعه F-16 و مردم در مورد نقص‌های صندلی و نقض قوانین کارولینای جنوبی متهم می‌کند.

قانون‌گذاران می‌خواهند بدانند که در هر پایگاه پرواز فعال چند صندلی نصب شده است، و چه تعداد از آنها معافیت‌هایی دارند که علیرغم نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات، آنها را برای استفاده آزاد می‌کند. آنها همچنین خواستار شفافیت بیشتر در مورد اینکه چه کسی و چه زمانی هر معافیت را امضا کرده است.

براچل گفت که نیروی هوایی به عنوان متهم در این پرونده نام برده نمی شود زیرا توسط دکترین فرس محافظت می شود، که مانع از شکایت نیروهای فعال از ارتش برای بیشتر خسارات وارده در نتیجه خدمت آنها می شود.

او روز سه شنبه گفت: «ما این پرونده قضایی یا تحقیقات مرتبط را دنبال نمی کنیم.

تحقیقات رسمی نیروی هوایی در ماه‌های پس از حادثه نشان داد که وسایل الکترونیکی داخل صندلی خراشیده شده، به طور ناموزون سمباده شده و در غیر این صورت کاردستی نامرغوبی را نشان می‌دهد.

نسخه عمومی گزارش رسمی سانحه نیروی هوایی، که در نوامبر 2020 منتشر شد، علت این اتفاق ناگوار را این بود که اشمیتز چگونه نزول خود به شاو را نادرست انجام داد، و همچنین پیشنهاد سرپرستش برای امتحان فرود قلاب دم به جای اینکه به اشمیتز بگوید زودتر بیرون رانده شود.

براوکل استدلال می کند که علت واقعی مرگ اشمیتز را پنهان می کند.

براچل نشان داد که یک آزمایش موفقیت آمیز باعث می شود والری پس از از دست دادن همسرش، شبکه حمایتی او از دوستان نظامی و حمایت نیروی هوایی، بسته شود.

متهمان موظفند تا پایان شهریورماه در دادگاه ردیه خود را مطرح کنند.

خطای خلبان، شکست رهبری و صندلی پرتاب معیوب منجر به سقوط مرگبار F-16 ژوئن در شاو شد.

ستوان یکم دیوید اشمیتز، یک خلبان F-16 فایتینگ فایتینگ فایتینگ در پایگاه نیروی هوایی شاو کارولینای جنوبی، در 30 ژوئن 2020، هنگامی که صندلی پرتابی او هنگام تلاش برای فرار از فرود ناموفق در شب، دچار اختلال شد، درگذشت. او 32 سال داشت.

AFRL در سال 2020 نوشت: “قطعات … در حال حاضر کاملا مشکوک تلقی می شوند.” [a] سطح اطمینان بیشتری در مورد تقلبی بودن یا نبودن آنها.»

خلبانی که در سقوط F-16 کشته شد، “عاشق خانواده، کشورش بود و دوست داشت پرواز کند”

بر اساس اسلایدهای گزارش نشده قبلی ارائه شده به ایر فورس تایمز، این پرچم قرمز را در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی برافراشت، که خواستار بررسی دقیق تر برای تأیید تقلبی بودن قطعات شد. مشخص نیست که آیا هرگز به این سوال پاسخ داده شده است یا خیر.

اولین گزارش به کنگره در 1 فوریه ارائه شد.



منبع

با این حال، آزمایشگاه گفت که مطمئن نیست که آیا هیچ یک از آن قسمت ها باعث از کار افتادن صندلی پرتاب شده یا خیر.

AFRL: دنباله‌ساز بازیابی دیجیتال

در مورد اشمیتز، صندلی جهشی 130 فوت به هوا شلیک کرد اما نتوانست چتر نجات خود را به کار گیرد. خلبان حدود هفت ثانیه بعد در حالی که هنوز روی صندلی خود بسته بود به زمین برخورد کرد. او بر اثر برخورد جان باخت.

همه اف-35های نیروی هوایی ایالات متحده پس از بررسی های اجکتی صندلی دوباره پرواز می کنند

یک ترتیب‌دهنده قرار است مراحل فرآیند تخلیه را در مواقع اضطراری اجرا کند. محصول Teledyne در صندلی های پرتابی در جت های جنگنده F-15، F-16، F-22 و F-117، هواپیمای تهاجمی A-10 و بمب افکن های B-1 و B-2 در سراسر جهان استفاده می شود. سایت اینترنتی.

به گفته نیروی هوایی، سوانح مرگبار هواپیما در سال 2021 کاهش یافته است

در این دادخواست آمده است که برای نظارت بر تخریب احتمالی، پیمانکاران 60 ترتیب دهنده را در سال های 2017 و 2018 آزمایش کردند. سه مورد برای ارزیابی بیشتر علامت گذاری شدند. Teledyne دریافت که دو واحد از سه واحد به درستی در یک جهش عمل می کنند.

“هر گونه اسناد پاسخگو به درخواست شما در حال حاضر برای شما قابل ارائه نیست. روکسان جنسن، رئیس شعبه FOIA OSI، در 22 ژوئن به تیم حقوقی والری نوشت… درخواست شما بسته شده است.

«اینجا شماست [life insurance payment]او در مورد پاسخ نیروی هوایی گفت، این خلاصه شماست، بعدا می بینمت. “سپس او احساس می کند که آنها تمام حقیقت را به او نمی دهند، و این حتی بیشتر آزار می دهد.”