سقوط داو نزدیک به 1300 واحد در اوت اخبار تورم در بدترین روز از ژوئن 2020

شاخص‌های اصلی بازار سهام روز سه‌شنبه سقوط کردند و بدترین عملکرد یک روزه سهام از ژوئن 2020 را به ثبت رساندند، پس از اینکه معیار کلیدی تورم بدتر از حد انتظار بود.

بر اساس یک تحلیل مستقل که توسط دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است، علیرغم نام آن، تأثیر «قانون کاهش تورم» «انتظار می‌رود که از نظر آماری از صفر قابل تشخیص نباشد».

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع

او گفت: «به طور کلی، قیمت‌ها در کشور ما در دو ماه اخیر اساساً ثابت بوده است: این خبر خوشایند برای خانواده‌های آمریکایی است و هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود. و دستمزد واقعی افزایش یافته است.

CPI اصلی، بدون احتساب قیمت های نوسان انرژی و مواد غذایی، 6.3 درصد نسبت به سال قبل و 0.6 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

پرزیدنت بایدن روز سه شنبه به این گزارش پاسخ داد و گفت این داده ها “پیشرفت بیشتر در کاهش تورم جهانی در اقتصاد ایالات متحده را نشان می دهد.”

هزینه کلی غذا 11.4 درصد افزایش یافت – بالاترین افزایش از ماه می 1979. هزینه “غذا در خانه” نسبت به سال قبل 13.5 درصد افزایش یافت – بزرگترین افزایش از مارس 1979.

ارقام جدید نگرانی سرمایه گذاران را افزایش می دهد که فدرال رزرو رویکردی تهاجمی برای مبارزه با تورم اتخاذ خواهد کرد که می تواند اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود کند.

این بالا آمدن بر اساس برآورد داوجونز، بدتر از افزایش 8.1 درصدی بود که اقتصاددانان انتظار داشتند.

او گفت که کاهش تورم احتمالاً «مستلزم حفظ یک سیاست محدودکننده برای مدتی است» و افزود: «سوابق تاریخی به شدت نسبت به سیاست‌های سست‌کننده زودهنگام هشدار می‌دهد.»

این افت، که افزایش یک هفته ای را از بین برد، پس از آن رخ داد که اداره آمار کار فاش کرد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.3 درصد و نسبت به ماه قبل 0.1 درصد افزایش داشته است.

میانگین صنعتی داوجونز 1276 واحد سقوط کرد و 3.94 درصد کاهش یافت. S&P 500 4.32 درصد سقوط کرد، در حالی که Nasdaq Composite 5.16 درصد سقوط کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت در عقب نشینی بانک مرکزی در اواخر ماه گذشته: «ما موضع سیاست خود را هدفمند به سطحی می‌بریم که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را به 2 درصد برگردانیم».

سقوط داو نزدیک به 1300 واحد در اوت اخبار تورم در بدترین روز از ژوئن 2020

ارقام جدید تورم تنها یک هفته قبل از نشست برنامه ریزی شده فدرال رزرو در 20 و 21 سپتامبر منتشر شد. انتظار می رود سومین افزایش متوالی 0.75 درصدی نرخ بهره را برای مبارزه با تورم اعلام کرد.

وی ادامه داد: کاهش تورم به زمان و عزم بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل است که ما قانون کاهش تورم را برای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، داروهای تجویزی و انرژی تصویب کردیم. و برنامه اقتصادی من نشان می‌دهد که با کاهش قیمت‌ها، مشاغل با درآمد خوب ایجاد می‌کنیم و تولید را به آمریکا باز می‌گردانیم.»

این رقم ماه به ماه نیز بدتر از حد انتظار بود، زیرا اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که CPI – 0.1 درصد تغییر کند، اما در عوض این اندازه‌گیری 0.1 درصد افزایش یافت.