کنگره مایل است از ایلان ماسک و توییتر بشنود – هر حزبی که در انتخابات میان دوره ای پیروز شود

پس از خرید ماسک در هفته گذشته، حساب توییتر GOP مجلس قضائی توییت کرد کلمه “به زودی …” همراه با ویدئویی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که روی صحنه رفته و برای “ما قهرمانان هستیم” ملکه است. این اشاره ای بود به قول ماسک مبنی بر اینکه ترامپ – که به دلیل نقشش در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره از توئیتر منع شده بود – به زودی در سایت رسانه های اجتماعی بازگردانده می شود.

مورفی در نامه‌ای به جانت وزیر خزانه‌داری نوشت: «با کنار گذاشتن ذخایر عظیم داده‌هایی که توییتر از شهروندان آمریکایی جمع‌آوری کرده است، هرگونه احتمالی که مالکیت خارجی توییتر منجر به افزایش سانسور، اطلاعات نادرست یا خشونت سیاسی شود، یک نگرانی جدی برای امنیت ملی است». یلن، که ریاست CFIUS را بر عهده دارد.

در اوایل سال جاری، زمانی که ماسک پیشنهاد اولیه خود را برای توییتر ارائه کرد، ماریا کانتول، رئیس بازرگانی سنا، D-Wash.، به برگزاری جلسات استماع برای بررسی برنامه‌های ماسک برای شرکت و چگونگی رسیدگی به انتشار اطلاعات نادرست در سایت فکر کرد. دموکرات‌ها به‌ویژه از معاشقه ماسک با بازگرداندن ترامپ به سکو نگران شدند.

در همین حال، منتقدان در سمت چپ – که از آغاز تلاش خصمانه ماسک برای تصاحب او محتاط بودند – از تغییراتی که تاکنون دیده‌اند وحشت زده شده‌اند. موسسه تحقیقاتی سرایت شبکه، که فعالیت های آنلاین را برای پیش بینی تهدیدات نوظهور نظارت می کند، گفت که شاهد یک افزایش 500 درصدی در استفاده از کلمه N در توییتر در 12 ساعت پس از اینکه ماسک کنترل شرکت را به دست گرفت.

و این هفته، در پاسخ به هیلاری کلینتون، ماسک توییتی منتشر کرد، سپس یک نظریه توطئه بی‌اساس ضد دگرباشان جنسی در مورد حمله خشونت‌آمیز به همسر نانسی پلوسی، پل پلوسی، را از وب‌سایتی که سابقه انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده دارد، حذف کرد. این حمله در خانه پلوسی در سانفرانسیسکو، همان شهری که توییتر در آن مستقر است، رخ داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

در برنامه Democracy Now!، نماینده رو خانا، کالیفرنیا، که نماینده بخش‌هایی از دره سیلیکون است، گفت“من نگران هستم که او چه قوانینی برای حفظ دموکراسی داشته باشد.”

کلوبوچار گفت: «اگر ایلان ماسک اکنون گفته است که یک هیئت نظارت بر محتوا راه‌اندازی می‌کند، این یک نشانه خوب بود، اما من همچنان نگران آن هستم. “فقط فکر نمی کنم مردم باید از انتقال این چیزها که یک مشت دروغ است پول در بیاورند.”

اما جمهوریخواهان بانفوذ گفتند که آنها همچنین می‌خواهند پیش از تصاحب ماسک، سوگیری سیاسی و سانسور در توییتر و سایر شرکت‌های فناوری را بررسی کنند. سناتور تد. کروز، ایالت تگزاس، که در آستانه تبدیل شدن به جمهوری خواه برتر در کمیته تجارت، علم و حمل و نقل است، گفت که مایل است ببیند ماسک “مؤسسه شفافیت” را انجام دهد و آنچه را که میلیاردر کشف می کند را افشا کند. تحت تیم رهبری قبلی

یک هفته قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، دموکرات‌ها به جای اینکه درام شرکتی در دفاتر مرکزی توییتر رخ می‌دهد، بر مسیر مبارزات انتخاباتی متمرکز شده‌اند. اما جنجال‌های جنجالی ماسک در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی توجه برخی از دموکرات‌های سنا را به خود جلب کرده است، زیرا اگر بتوانند کنترل اتاق فوقانی را در کنگره جدید حفظ کنند، شرکت و ماسک را به شدت مورد بررسی قرار خواهند داد.

واشنگتن – کدام حزب کنگره را در سال آینده کنترل می‌کند، می‌تواند پیامدهای بزرگی برای توییتر و «ریف توئیت» جدید آن، ایلان ماسک، داشته باشد.

لهریچ گفت: «تنش عظیمی در اینجا وجود دارد… بین این به اصطلاح مطلق گرایی آزادی بیان و واقعیت اینکه او چگونه این پلتفرم ها را برای حفظ حسن نیت رژیم های سرکوبگر در سراسر جهان به کار می گیرد.

ماسک همچنین در هفته‌های اخیر به دلیل پیشنهاد پایان دادن به جنگ در اوکراین از طریق اجازه دادن به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حفظ برخی از قلمروها در شرق اوکراین و پیشنهاد این که تایوان باید مانند هنگ کنگ توسط چین اداره شود، انتقادات شدیدی را به دنبال داشته است. برخی از منتقدان می‌گویند که این اظهارات ممکن است ناشی از سایر منافع تجاری این میلیاردر باشد: یکی از شرکت‌های دیگر ماسک، خودروساز برقی تسلا، رکورد فروش خودروهای ساخت چین را در ماه سپتامبر داشته است.

هفته‌ها بعد، ماسک که خود را «مطلق آزادی بیان» می‌نامد، تأیید کرد که ممنوعیت ترامپ را لغو خواهد کرد. اما پس از در دست گرفتن کنترل توییتر، ماسک گفت که ابتدا یک «شورای تعدیل محتوا» تشکیل خواهد داد و یوئل راث، رئیس بخش ایمنی و صداقت در توییتر، اصرار داشت که شرکت سیاست های مربوط به سخنان مشوق تنفر تغییر نکرده اند.

سایر دموکرات‌ها نگرانی‌های امنیت ملی را در مورد نحوه تامین مالی ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری توییتر مطرح می‌کنند. سناتور کریس مورفی از کانکتیکات، عضو کمیته روابط خارجی سنا، از کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) خواست تا تامین مالی از سوی نهادهای خارجی، از جمله خاندان سلطنتی عربستان سعودی و پادشاهی قطر را بررسی کند.

وی افزود: این تهدیدها فراتر از تهدیدهایی است که ما درباره آن هشدار می دادیم.

دموکرات‌ها که برای حفظ اکثریت مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میان‌دوره‌ای هفته آینده مبارزه می‌کنند، خواستار تحقیقات درباره توییتر هستند و می‌گویند که به ماسک به زبان توهین‌آمیز پلیس و اطلاعات نادرست انتخاباتی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اعتماد ندارند.

سناتور شلدون وایت هاوس، DR.I.، یکی از اعضای کمیته قضایی و دادستان کل سابق ایالت، “سرفصل های امروز چیزهای زیادی می گویند.” توییت کرد در هالووین پلوسی که سال‌ها توسط جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار می‌گرفت، هدف اصلی تهدیدات است. ایلان ماسک، شخصیت‌های دست راستی اطلاعات نادرست در مورد حمله پلوسی را منتشر می‌کنند.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که مایل به کسب مجدد اکثریت در انتخابات هفته آینده هستند، در بهار امسال به مدیران توییتر دستور دادند که تمام سوابق و ارتباطات مربوط به فروش احتمالی ماسک را حفظ کنند و پیش‌بینی تحقیقات کنگره در مورد این شرکت در سال 2023 بود. این نامه توسط نماینده محافظه‌کار رهبری شد. جیم جردن، از ایالت اوهایو، از طرفداران دونالد ترامپ که قرار است در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، رئیس کمیته قدرتمند قضایی شود. سخنگوی اردن هیچ نظری در مورد ماسک و توییتر نداشت، اما جمهوری خواهان انتظار دارند که این شرکت با هر گونه تحقیقات آتی GOP با ماسک در راس آن همکاری بیشتری داشته باشد.

از طریق یک سخنگوی، کانتول از اظهار نظر در مورد برنامه های کمیته خود در سال آینده خودداری کرد، اما همکار کمیته بازرگانی او، سناتور امی کلوبوچار، D-Minn، از شورای نظارت بر محتوای برنامه ریزی شده ماسک در طول حضور یکشنبه در شبکه NBC “Meet the” راضی نبود. مطبوعات، گفت که او به ماسک اعتماد ندارد.

سناتور تگزاس روز جمعه در پادکست خود با عنوان “حکم با تد کروز” گفت که از توییتر، فیس بوک، گوگل و سایر شرکت های فناوری صدها سوال در مورد اینکه آیا آنها اخبار یا پست های برخی سیاستمداران خاص را قبل از انتخابات اخیر سرکوب کرده اند یا خیر، پرسیده است.

راث “رفتار نفرت انگیز اینجا جایی ندارد.” توییت کرد. این شامل هدف قرار دادن افراد با محتوا و توهین‌های غیرانسانی است.»

ایلان باید به این سوالات پاسخ دهد. و این نه تنها بر توییتر، بلکه بر فیس بوک، گوگل و یوتیوب تاثیر خواهد گذاشت. این یک معامله بزرگ برای کل دنیای فناوری بزرگ است – نه فقط توییتر. زیرا هر چه الون شفافیت بیشتری ارائه دهد، فشار بیشتری بر سایر بازیکنان خواهد بود تا همین کار را انجام دهند.”

جمهوری خواهان از تصرف 44 میلیارد دلاری ماسک در توییتر حمایت کردند، زیرا او مدیران ارشد شرکت را اخراج کرد، تیم خود را وارد کرد و دسترسی برخی از کارمندان به ابزارهای داخلی مورد استفاده برای تعدیل محتوا را متوقف کرد، که حزب جمهوری خواه استدلال می کند که برای هدف قرار دادن و ساکت کردن محافظه کاران استفاده شده است. صداها

جسی لهریچ، یکی از بنیانگذاران ناظر چپگرای Accountable Tech و دستیار سابق سیاست خارجی کلینتون، گفت: «من تمام دلایلی داشتم که باور کنم این مشکل ساز خواهد بود: ایلان یکی از تأثیرگذارترین پلتفرم های ارتباطی جهانی را در اختیار گرفت. اما من انتظار نداشتم که او تئوری‌های توطئه دیوانه‌کننده‌ای را در هیلاری کلینتون درباره پل پلوسی منتشر کند، زیرا سخنران از یک سوء قصد جان سالم به در می‌برد، در 72 ساعت اول.»