کلارنس توماس هنوز در حال پرداخت وام دانشجویی بود که به دادگاه عالی پیوست – و یکی از دانشجویان حقوق دانشگاه ییل به او پیشنهاد کرد برای جلوگیری از “وزن سنگین” پرداخت ها اعلام ورشکستگی کند: کتاب

کلارنس توماس در سال 1991.

کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی، هنوز در حال پرداخت وام های دانشجویی خود بود که در سال 1991 به دادگاه عالی پیوست.

یکی از دانشجویان به این نکته اشاره کرد که من واجد شرایط دریافت کمک های مردمی و کوپن غذا هستم، زیرا درآمد کمی داشتم و از طرف خانواده ام حمایت نمی شد، دانشجوی دیگری پیشنهاد کرد که پس از فارغ التحصیلی اعلام ورشکستگی کنم تا از زیر بار تمام وام های دانشجویی خود خارج شوم. توماس نوشت (یک روزنه که از آن زمان بسته شده است).

این حکم می تواند بر سرنوشت اقتصادی میلیون ها وام گیرنده وام دانشجویی ایالات متحده تأثیر بگذارد.

قابل ذکر است که خلاص شدن از شر بدهی های دانشجویی از طریق ورشکستگی به دلیل استانداردهای سختی بالای مورد نیاز برای پرداخت وام ها برای وام گیرندگان دشوار بوده است. وزارت آموزش و پرورش بایدن اصلاح این روند را برای تسهیل آن آغاز کرده است، اما در حال حاضر، تمرکز اصلی بر برنامه کاهش بدهی گسترده رئیس جمهور است.

دادگاه عالی روز سه شنبه به دو چالش برای طرح کاهش بدهی های دانشجویی بایدن رسیدگی خواهد کرد.

  • توماس در خاطرات خود نوشت که یک دانشجوی حقوق حتی یک بار به او پیشنهاد ورشکستگی داد تا از زیر “وزن خرد کننده” خارج شود، اما او این ایده را رد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، توماس این وام ها را تا اواسط دهه 40 زندگی خود و چندین سال پس از نقش قاضی خود بازپرداخت نکرد.

    در سال 2007، قاضی کلارنس توماس در مورد “وزن خرد کننده” بدهی دانشجویان در زندگی خود نوشت.

  • با این حال، مشخص نیست که چه مقدار از این تجربه بر نظر توماس تأثیر می گذارد زیرا دادگاه عالی دو چالش را در مورد طرح بخشش وام دانشجویی جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن در روز سه شنبه می شنود.

    دیوان عالی روز سه‌شنبه استدلال‌های این پرونده‌ها را می‌شنود و احتمالاً در ماه ژوئن حکم نهایی را صادر خواهد کرد، که بر زندگی میلیون‌ها وام‌گیرنده وام‌های دانشجویی از جمله ۲۰ میلیون وام‌گیرنده که کاخ سفید تخمین می‌زند موجودی آنها به طور کامل از بین می‌رود، تأثیر خواهد گذاشت.

    توماس درباره این تجربه نوشت: «نمی‌دانستم چه کار دیگری انجام دهم، بنابراین روی خط نقطه‌بندی امضا کردم و دو دهه بعد را صرف پرداخت پولی کردم که در طول دو سال اخیرم در ییل قرض گرفته بودم». توماس در سال 1974 از مدرسه فارغ التحصیل شد.

    در بحبوحه مخالفت جمهوری خواهان که طرح گسترده کاهش بدهی را ناعادلانه و غیرقانونی می خواندند، قانونگذاران دموکرات و بایدن به اختیار رئیس جمهور برای لغو بدهی دانشجویان برای 40 میلیون آمریکایی اعتماد دارند و باید دید که آیا دادگاه عالی با اکثریت محافظه کار از محافظه کاران پیروی خواهد کرد یا خیر. احکام دادگاه های بدوی برای جلوگیری از امداد یا اجازه اجرای آن.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    وزارت دادگستری بایدن در کوتاهی به مقام عالی آمریکا نوشت: «دستورات دادگاه‌های بدوی به اشتباه وزیر را از اختیار قانونی خود برای تسکین هدفمند بدهی وام‌های دانشجویی به وام گیرندگان آسیب‌پذیر از شرایط اضطراری ملی محروم کرده است و میلیون‌ها وام گیرنده از نظر اقتصادی آسیب‌پذیر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است». دادگاه.

    کلارنس توماس در سال 1991.Wally McNamee/CORBIS/Corbis/Getty Images

    • توماس، باسابقه‌ترین قاضی دادگاه، در کتاب خاطرات خود در سال 2007 با عنوان «پسر پدربزرگم» از «سنگینی» بدهی‌های دانشجویی از دوران تحصیلش در دانشکده حقوق ییل صحبت کرد. او به یاد می آورد که چگونه تنها گزینه او برای تامین هزینه های سال آخر تحصیل در دانشگاه ییل، ثبت نام برای گزینه تعویق شهریه بود که در آن گروهی از دانشجویان وام های خود را با هم پرداخت می کردند و بیشترین درآمد را بیشتر پرداخت می کردند.

      در ماه اوت، بایدن اعلام کرد که قصد دارد تا 20000 دلار از بدهی دانشجویان را برای وام گیرندگان فدرال که کمتر از 125000 دلار در سال دریافت می کنند، لغو کند. با این حال، این طرح با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد و به دلیل چندین پرونده قضایی با هدف جلوگیری از اجرای طرح متوقف شد.