دعوای دادگاه پری با نگهداری بیش از 2000 پرونده از بازرسان ترامپ

قاضی بریل هاول، قاضی ارشد دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منطقه کلمبیا، چهار نظر را افشا کرد که در آنها دریافت که “منافع عمومی قدرتمند” بر نیاز تاکید شده اسکات پری، نماینده جمهوری خواه به رازداری بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، برتری دارد. این اسناد اواخر روز جمعه منتشر شد.

قانونگذار معتقد است که محتویات تلفن همراه او تحت یک ماده قانون اساسی که به اعضای کنگره در برابر دعاوی مدنی یا پیگرد کیفری برای اقدامات ناشی از وظایف قانونی آنها مصونیت می دهد، محافظت می شود.

رفتار پری به دلیل نقش برجسته ای که پری در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط هزاران نفر از حامیان ترامپ که تلاش می کردند کنگره را از تایید جو بایدن، دموکرات جو بایدن ممانعت کنند، تحت نظارت دفتر بازرس ویژه جک اسمیت است. پیروزی در انتخابات

پری – یکی از متحدان ترامپ که به انتشار ادعاهای دروغین مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 از طریق تقلب گسترده در رای گیری کمک کرد – از تابستان گذشته که توقیف شد، تلاش کرده است تا از بازبینی محتویات تلفن همراهش توسط وزارت دادگستری جلوگیری کند.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط دنیل والیس و جاناتان اوتیس)



منبع

هاول به پری دستور داده بود که 2055 پیامک اس ام اس، ایمیل و ضمیمه از 2219 سند موجود در تلفن او را پس از اینکه به این نتیجه رسید که آنها فقط به صورت اتفاقی به وضعیت او به عنوان یک قانونگذار مربوط می شوند و نقش اصلی آن را به عنوان عضوی از کنگره ندارند، تحویل دهد.

او گفت که پری به دنبال محافظت از “مذاکرات تصادفی با افراد خصوصی” و همچنین “مذاکرات سیاسی با وکلای یک کمپین ریاست جمهوری” و “قانونگذاران ایالتی در مورد جلسات شنیداری در مورد تقلب احتمالی در انتخابات محلی” بوده است.

واشنگتن (رویترز) – بر اساس اسناد دادگاهی که به تازگی مهر و موم نشده است، نبرد دادگاهی یک نماینده جمهوری خواه کنگره برای محافظت از سوابق تلفن همراهش باعث شده است که بازرسان فدرال نتوانند بیش از 2200 سند را در تحقیقات خود درباره تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا برای لغو نتیجه انتخابات 2020 بررسی کنند.

تحقیقات کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان ایالات متحده در سال گذشته نشان داد که پری در هفته های قبل از حمله به طور مکرر با مقامات کاخ سفید ترامپ در تماس بوده است.

روز پنجشنبه، وکیل پری از دادگاه استیناف خواست حکم دادگاه بدوی قاضی هاول مبنی بر اینکه ارتباطات او در «حوزه قانونی قانونی نیست» را لغو کند. یک وکیل وزارت دادگستری از هیئت قضایی خواست تا تلفن همراه این نماینده کنگره را در اختیار بازرسان قرار ندهند.