کره شمالی شیوع بیماری دیگری را در میان موج COVID-19 گزارش می دهد

KCNA گفت که بیش از 4.5 میلیون نفر از 26 میلیون نفر این کشور به دلیل یک تب ناشناس بیمار شده اند اما تنها 73 نفر جان خود را از دست داده اند. این کشور به دلیل فقدان آشکار کیت های آزمایش در کشور، تنها کسری از آن ها را به عنوان موارد تایید شده کروناویروس شناسایی کرده است. بسیاری از کارشناسان خارجی تعداد کشته‌شدگان کره شمالی را زیر سؤال می‌برند و می‌گویند که احتمالاً برای محافظت از کیم در برابر هرگونه آسیب سیاسی کمتر گزارش شده است.

طبق گزارش رسانه های دولتی، ماه گذشته، کیم داروهای خانواده اش را برای بیماران کووید-19 ارسال کرده بود.

مشخص نیست اپیدمی جدید چقدر جدی است، اما برخی از ناظران خارجی می گویند که کره شمالی احتمالاً قصد دارد چهره کیم را به عنوان یک رهبر که به معیشت عمومی اهمیت می دهد، تجلیل کند زیرا او برای غلبه بر سختی های مربوط به بیماری همه گیر به حمایت عمومی بیشتری نیاز دارد.

چنین بیماری هایی به طور معمول در کره شمالی رخ می دهد که فاقد امکانات خوب تصفیه آب است و زیرساخت های بهداشت عمومی آن از اواسط دهه 1990 تا حد زیادی خراب است.

در جریان کنفرانس حزب حاکم در هفته گذشته، کیم ادعا کرد که وضعیت همه‌گیری از مرحله «بحران جدی» عبور کرده است. اما این کشور همچنان محدودیت‌های بالا را حفظ می‌کند که برخی کارشناسان خارجی می‌گویند که باعث فشار بیشتر بر اقتصاد آشفته کشور خواهد شد که از همه‌گیری طولانی‌مدت آسیب دیده است. بسته شدن مرزها و تحریم های سازمان ملل.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره گزارش داد که کیم روز چهارشنبه داروهای ذخیره خانواده خود را برای کسانی که در شهر هاجو در جنوب غربی تشخیص داده شده بودند، داروهای ذخیره شده ارائه کرد. روزنامه اصلی رودونگ سینمون شمال به طور جداگانه عکسی را در صفحه اول منتشر کرد که کیم و همسرش ری سول جو را در حال بررسی محلول های نمکی و سایر داروهایی که اهدا می کردند نشان می داد.

شیوع سرخک یا حصبه در کره شمالی غیر معمول نیست. آن کیونگ سو، رئیس DPRKHEALTH.ORG، یک وب سایت با تمرکز بر سلامت، گفت: من فکر می کنم درست است که یک بیماری عفونی در آنجا شیوع پیدا کرده است، اما کره شمالی از آن به عنوان فرصتی برای تأکید بر اینکه کیم از مردمش مراقبت می کند استفاده می کند. مسائل در کره شمالی بنابراین بیشتر شبیه یک پیام سیاسی است تا پزشکی.»

پس از اینکه کره شمالی در ماه گذشته افزایش تعداد بیماران مبتلا به علائم تب را پس از پذیرش شیوع ویروس کرونا گزارش داد، آژانس جاسوسی کره جنوبی گفت که “تعداد قابل توجهی” از این موارد تب شامل بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند سرخک، حصبه و سیاه سرفه است.

سئول، کره جنوبی (AP) – کره شمالی روز پنجشنبه از شیوع یک بیماری عفونی دیگر علاوه بر شیوع مداوم کووید-19 خبر داد و گفت که رهبر کیم جونگ اون داروهای خصوصی خود را به مبتلایان به این بیماری جدید اهدا کرده است.

KCNA درباره اینکه این همه گیری دقیقاً چیست و چند نفر مبتلا شده اند توضیح بیشتری نداد.

برخی ناظران می گویند که “اپیدمی روده” در کره شمالی به یک بیماری عفونی مانند حصبه، اسهال خونی یا وبا اشاره دارد که بیماری های روده ای هستند که توسط میکروب ها از طریق غذا و آب آلوده یا تماس با مدفوع افراد آلوده ایجاد می شود.

اواخر روز پنجشنبه، وزارت اتحاد کره جنوبی پیشنهاد همکاری بین کره‌ای در زمینه مسائل بهداشتی و پزشکی را تمدید کرد. پس از اعتراف کره شمالی به شیوع کووید-19، کره جنوبی و ایالات متحده محموله های بشردوستانه واکسن، تجهیزات پزشکی و سایر کمک ها را ارائه کردند، اما کره شمالی پاسخی نداده است.



Source link