ایلان ماسک می گوید تفاوت بین تسلا «ارزش زیادی پول یا ارزش عملاً صفر» به حل فناوری خودران برمی گردد.

تسلا در حال حاضر یک ویژگی “خلبان خودکار” دارد که به خودروهایش اجازه می دهد تا به طور خودکار سرعت خود را تنظیم کنند و به خطوط خود هدایت شوند، اگرچه این ویژگی همچنان به نظارت راننده نیاز دارد.

او در آن زمان گفت: «این علامت سؤال نیست.

ماسک از سال 2015، زمانی که پیش‌بینی کرد این فناوری در سه سال آینده وارد جاده‌ها می‌شود، وعده‌های ناقصی برای توسعه تسلاهای خودران داده است.

در روز چهارشنبه، ارزش سهام تسلا 699 دلار بود که 41 درصد نسبت به قیمت 1200 دلاری خود در ژانویه، 41 درصد کاهش داشت. ارزش بازار تسلا 724 میلیارد دلار برآورد شده است.

ایلان ماسک می‌گوید ارزش واقعی تسلا به حل مسئله خودران برمی‌گردد.

  • ماسک گفت، بدون فناوری پیشگامانه، این خودروساز «عملاً ارزشش صفر است».

  • اما با توجه به اینکه تسلا در مورد نمونه اولیه نرم افزار خودران خود با مشکلاتی مواجه است، مشخص نیست این فناوری چه زمانی به طور رسمی راه اندازی می شود. ماسک طی یک تماس سه ماهه چهارم سال 2021 که در ژانویه برگزار شد، دوباره قول داد که تسلاس تا پایان سال کاملاً خودمختار شود.

    سرویس “خودرانی کامل” آن، که مالکان تسلا می توانند با یک بار هزینه 12000 دلاری یا اشتراک ماهیانه 199 دلاری آن را خریداری کنند، به خودرو اجازه می دهد به طور خودکار مسیر را تغییر دهد، علائم ایست و چراغ های راهنمایی را تشخیص دهد و پارک کند. اما مانند ویژگی خلبان خودکار، توجه کامل راننده همچنان در خودرو مورد نیاز است.

    ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، گفت که کلید ارزش خودروساز برقی اش این است که آیا می تواند به فناوری خودران دست یابد، و افزود که شرکت بدون آن “عملاً ارزش صفر” خواهد داشت.

    این شرکت از سال 2015 وعده خودروهای خودران را داده است، اما تسلا از آن زمان با نرم افزار خود با مشکلاتی روبرو شده است.

  • او گفت: “این مهم است. واقعاً تفاوت بین ارزش پول زیاد تسلا یا ارزش عملاً صفر است.”

    ماسک در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب «Tesla Owners Silicon Valley» که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «اما تمرکز روی حل رانندگی کاملاً خودمختار است».

    الون ماسک

    این میلیاردر در مورد چندین مشکل نرم افزاری برای وسایل نقلیه تسلا صحبت می کرد که می خواست آنها را برطرف کند، مانند مرورگر وب داخل خودرو، که به گفته او در حال حاضر بسیار کند است.

    در سال 2019، ماسک گفت که “مطمئن است” که تا پایان سال جاری، تسلاس “می تواند شما را در یک پارکینگ پیدا کند، شما را سوار کند، بدون مداخله به مقصد برساند”.

    چشم انداز ایلان ماسک برای اتومبیل های کاملاً خودران شامل این است که آنها بتوانند رانندگان خود را پیدا کرده و آنها را تحویل بگیرند.ماجا هیتیج/گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    Source link