کارشناسان ادعا می کنند که پهپاد بازیابی Stryzh متعلق به دوران شوروی، مدرنیزه شده توسط اوکراین، احتمالا پشت انفجار در نزدیکی کالوگا بوده است.

ولادیسلاو لاپشا، فرماندار استان کالوگا در 6 فوریه گفت که یک پهپاد ناشناس در نزدیکی پایتخت منطقه سقوط کرد. ابتدا گزارش شده بود که این پهپاد در ارتفاع 50 متری زمین منفجر شده است، اما اخیراً مشخص شد که به بالای درختان برخورد کرده و سقوط کرده است.

همچنین بخوانید: آمریکا مدیران سازنده پهپاد ایرانی را تحریم کرد

در نهایت، اشیاء نظامی زیادی در نزدیکی خود کالوگا وجود دارد، از جمله یک تقاطع ریلی و یک فرودگاه، اگرچه یک پهپاد با مواد منفجره می‌توانست به طور جدی زنجیره‌های لجستیکی نیروهای مهاجم را مختل کند.»

این نشریه نوشت، عکس‌ها از محل نشان می‌دهند که لاشه هواپیما متعلق به یک پهپاد Tu-141 Stryzh با یک بمب کوچک هوایی OFAB-100-120 است.

Ту-141 استریژ

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مدعی شد که اوکراین دارای سلاح هایی است که می تواند اهدافی در عمق روسیه را هدف قرار دهد.

از بمب های دوران شوروی به عنوان بار جنگی استفاده می شود. در مورد کالوگا، این یک بمب OFAB-100-120 با وزن 123 کیلوگرم و بازده انفجاری معادل 46 کیلو گرم TNT بود.

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

حدس زده می شود که اوکراین از پهپاد استریژ اصلاح شده برای حمله به پایگاه هوایی انگلس-2 در نزدیکی ساراتوف در رودخانه ولگا، در حدود 600 کیلومتری شرق نزدیکترین قلمرو تحت کنترل اوکراین استفاده کرده است.

در مقاله دیفنس اکسپرس آمده است: «این حادثه باعث نگرانی شدید عجله‌گران (تروریست‌های روسی) شد، زیرا این پهپاد بمب‌دار در 150 کیلومتری مسکو سقوط کرد و بار دیگر توسط پدافند هوایی روسیه شناسایی نشد. .

پهپادهای Stryzh در ارتفاع پایین پرواز می کنند به طوری که با وجود اندازه قابل توجهی که دارند توسط رادار پدافند هوایی روسیه قابل مشاهده نیستند.

همچنین بخوانید: والاس وزیر دفاع انگلیس گفت تانک‌های چلنجر-2 تا قبل از تابستان به اوکراین می‌رسند

Ту-141 استریژ

پیش از این، اوکراین ادعا کرده بود که یک پهپاد ضربتی با برد 1000 کیلومتر با قابلیت حمل کلاهک 75 کیلوگرمی ساخته و در حال آزمایش آن است.

همچنین بخوانید: روس ها پرتاب پهپادهای شناسایی از دریای سیاه را افزایش می دهند، “ممکن است قبل از حمله بزرگ جاسوسی کنند”