هری ویتینگتون، وکیل تگزاسی که توسط دیک چنی در سال 2006 تیراندازی شد، در 95 سالگی درگذشت.

در سال 2000، ویتینگتون علیه شهر آستین به خاطر زمینی که مالکیتش برای مرکز همایش های شهر محکوم شده بود، اقدام قانونی کرد. روند طولانی مدت 13 سال بعد با حکم دادگاه به شهر برای پرداخت 10.5 میلیون دلار به ویتینگتون و خانواده اش پایان یافت.

هری ویتینگتون در 17 فوریه 2006 در خارج از یادبود بیمارستان کریستوس اسپون در کورپوس کریستی، تگزاس، برای مطبوعات سخنرانی می کند. دیک چنی، معاون رئیس جمهور، به طور تصادفی در یک حادثه شکار در مزرعه آرمسترانگ در شهرستان کندی، پرنده ای را به ویتینگتون اسپری کرد.

پس از مرخص شدن از بیمارستان در پی حادثه تیراندازی، ویتینگتون عذرخواهی عمومی از چنی به دلیل جنجال هایی که برای کمیک های آخر شب بسیار زیاد بود، ارائه کرد.

قبل از حادثه شکار، که برای اولین بار توسط Corpus Christi Caller-Times، بخشی از شبکه USA TODAY، گزارش شد، و باعث ناراحتی نیروهای مطبوعاتی کاخ سفید شد، ویتینگتون در ظهور حزب جمهوری خواه، زمانی که تگزاس تحت تسلط تگزاس بود، یک بازیگر داخلی بود. دموکرات ها او در سال 1961، زمانی که جمهوری خواه کرسی خالی را با صعود لیندون جانسون به معاونت ریاست جمهوری به دست آورد، کمپین موفقیت آمیز سنای ایالات متحده برای جان برج را مدیریت کرد.

به روز رسانی زنده: جو بایدن در دومین سخنرانی وضعیت اتحادیه با کنگره متفرقه روبرو خواهد شد

30 درصد مالیات بر فروش ملی؟ لغو IRS؟ آنچه که قانون مالیات منصفانه 2023 انجام می دهد.

هری ویتینگتون در 17 فوریه 2006 در خارج از یادبود بیمارستان کریستوس اسپون در کورپوس کریستی، تگزاس، برای مطبوعات سخنرانی می کند. دیک چنی، معاون رئیس جمهور، به طور تصادفی در یک حادثه شکار در مزرعه آرمسترانگ در شهرستان کندی، پرنده ای را به ویتینگتون اسپری کرد.

شلیک در 78

این مقاله ابتدا در Corpus Christi Caller Times منتشر شد: درگذشت هری ویتینگتون: وکیل آستین که توسط دیک چنی شلیک شده بود درگذشت





منبع

مرگ ویتینگتون از روز یکشنبه توسط چندین رسانه خبری گزارش شد و توسط همسر و دوست خانوادگی وی کارل روو تایید شد. هیچ دلیل مرگ ذکر نشده است و هیچ ترتیبات تشییع جنازه علنی نشده است.

ویتینگتون در مصاحبه ای با شبکه USA TODAY در سال 2018 که همزمان با انتشار فیلم زندگینامه ای چنی به نام “معاون” بود، گفت که از زمان حادثه فوریه 2006 با معاون رئیس جمهور سابق در تماس بوده و هیچ اراده بدی نداشته است. در زمان مصاحبه، ویتینگتون گفت که آخرین بار چنی را چند ماه قبل در آستین دیده است.

هری ویتینگتون وقایعی را به یاد می آورد که به طور تصادفی توسط معاون رئیس جمهور وقت دیک چنی هنگام شکار بلدرچین در فوریه 2006 مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
نیازی به گفتن نیست که من خیلی خیلی خوش شانس هستم.

آستین، تگزاس – هری ویتینتون، یک جمهوری‌خواه تگزاسی پیشگام و وکیل برجسته آستین که در سال 2006 هنگامی که به طور تصادفی توسط معاون رئیس‌جمهور وقت، دیک چنی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در کانون توجهات ملی قرار گرفت، آخر هفته در 95 سالگی درگذشت.

ویتینگتون قد بلند و با لباسی بی عیب و نقص، تا دهه 90 زندگی خود در وکالت در آستین فعال باقی ماند. او تا پایان عمرش تعدادی از گلوله های پرنده شات از تفنگ ساچمهای چنی در حادثه شکار بلدرچین در مزرعه ای متعلق به خانواده بانفوذ آرمسترانگ تگزاس جنوبی را در گونه و نیم تنه خود حمل کرد.

ویتینگتون که روایت فیلم از تیراندازی را نادرست و گمراه کننده خواند، گفت: “من و او برای شام رفتیم.” “ما فقط آشنا هستیم.”

هری ویتینگتون وقایعی را به یاد می آورد که به طور تصادفی توسط معاون رئیس جمهور وقت دیک چنی هنگام شکار بلدرچین در فوریه 2006 مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

جان سی موریتز دولت تگزاس و سیاست را برای شبکه USA TODAY در آستین پوشش می دهد. با او در [email protected] تماس بگیرید و او را در توییتر دنبال کنید @JohnnieMo.

ویتینگتون، که در زمان حادثه شکار 78 ساله بود و زمانی که در دفتر وکالتش درباره این فیلم زندگینامه ای مصاحبه شد، 91 ساله بود، گفت جراحاتی که متحمل شده حتی با انباشته شدن سال ها سرعت او را کاهش نداده است.

این اولین پیروزی در سراسر ایالت توسط یک جمهوریخواه تگزاس از زمان بازسازی بود. ویتینگتون، بومی هندرسون در شرق تگزاس، توسط فرماندار وقت به ریاست هیئت نظارت بر زندانهای ایالتی منصوب شد. ویلیام کلمنتز و بعدها توسط جورج دبلیو بوش به عنوان رهبری هیئت نظارت بر صنعت تشییع جنازه تگزاس انتخاب شد.

او گفت: “من قادر به حرکت و دور زدن هستم. من هنوز “گلوله های آرام” زیادی دارم، اما برخی از آنها باید بلند می شدند و حذف می شدند.” وقتی نزد پزشکان می روم، همه آنها می خواهند به گلوله های من که هنوز دارم نگاه کنند. معمولاً همه افراد در کلینیک می خواهند بیایند نگاه کنند. من سوالات و بحث های زیادی در مورد آن دارم.