کارخانه ذرت چینی در داکوتای شمالی توسط نیروی هوایی آمریکا “تهدید مهم” تلقی شد

با این حال، اریک چوتراش، مدیر عملیاتی Fufeng ایالات متحده، از آن زمان تاکنون این کار را انجام داده است تکذیب کرد که این آسیاب برای جاسوسی یا آسیب رساندن به ایالات متحده استفاده می شود

کارخانه ذرت در فاصله 12 مایلی از پایگاه نیروی هوایی گرند فورک که محل استقرار واحدهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی ایالات متحده از جمله فناوری فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین است، پیشنهاد شد.

با این حال، از آن زمان هزاران نفر از ساکنان این آسیاب مخالفت خود را اعلام کردند. در آگوست 2022، حداقل 5000 نفر از ساکنان طوماری را امضا کردند که به دنبال جلوگیری از توسعه آسیاب بود.

اطلاعات بیشتر از NextShark: مردی که هزاران مایل به دنبال پسر ربوده شده دوچرخه سواری کرد و الهام بخش فیلم اندی لاو بود، پس از 24 سال دوباره به هم پیوست

اگرچه مقامات شهر در ابتدا از ساخت کارخانه به امید ایجاد شغل و درآمد مالیاتی حمایت کردند، شهردار براندون بوچنسکی بیانیه روز سه شنبه با تاکید بر اینکه کارخانه پیشنهادی “باید متوقف شود.”

ساخت کارخانه ذرت چینی در داکوتای شمالی احتمالاً پس از اینکه نیروی هوایی ایالات متحده آن را به عنوان “تهدیدی قابل توجه برای امنیت ملی” اعلام کرد، متوقف خواهد شد.

بوچنسکی گفت که ساخت و ساز را با رد مجوز ساخت و امتناع از اتصال زیرساخت های شهر به محل ساختمان مسدود خواهد کرد.

بیشتر از NextShark: عموی چینی در طول ماراتن 26 مایلی سیگار می‌کشد و رکورد خودش را شکست

سناتورهای جمهوری‌خواه جان هوون و کوین کرامر نامه‌ای از نیروی هوایی به اشتراک گذاشتند که در آن آمده است: «پروژه پیشنهادی تهدیدی مهم برای امنیت ملی با خطرات کوتاه‌مدت و بلندمدت تأثیرات قابل‌توجه بر عملیات ما در منطقه است».

چرخش در این پروژه در دوره ای رخ می دهد که سوء ظن نسبت به چین و روابط تجاری طولانی مدت ایالات متحده با این کشور آسیای شرقی افزایش می یابد. گزارش شده است که چندین ایالت صورتحساب هایی را برای محدود کردن یا در نظر گرفته اند ممنوعیت مالکیت زمین چین.

[Source]

اطلاعات بیشتر از NextShark: نماینده آیانا پرسلی با کمیته چین مخالف است زیرا این کار “نفرت ضد آسیایی را تشدید می کند”

شورای شهر پیشنهاد 700 میلیون دلاری شرکت برای ساخت این آسیاب را در سال گذشته با اشاره به موفقیت های توسعه اقتصادی تایید کرد.

Fufeng Group، یک تولید کننده صمغ MSG و زانتان مستقر در استان شاندونگ، چین، قبلا خریداری کرده بود. 370 هکتار زمین کشاورزی در گرند فورک از طریق شرکت تابعه آمریکایی خود.

انتظار می رود در هفته های آتی طی رای گیری شورای شهر تصمیم نهایی گرفته شود.



منبع

در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک در روز سه‌شنبه، هوون و کرامر از مقامات شهری خواستند که این پروژه را “تقطع” کنند و در عوض “برای یافتن یک شرکت آمریکایی برای توسعه پروژه کشاورزی با یکدیگر همکاری کنند.”

بیشتر از NextShark: ثروتمندترین زن آسیا نیمی از ثروت 24 میلیارد دلاری خود را به دلیل بحران فزاینده املاک در چین از دست داد.

اگرچه نیروی هوایی تهدیدات خاصی را بیان نکرد، ساکنان حدس می زدند که آسیاب ذرت ممکن است برای جاسوسی برای چین استفاده شود.

دولت فدرال از شهر برای توقف پروژه درخواست کمک کرده است زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی از زمان اعلام اولیه این پروژه به شدت افزایش یافته است.

اعضای شورای شهر بنا به گزارش ها اعلام کردند که هنوز این پروژه را تایید نکرده اند و از منشاء چینی این شرکت بی اطلاع هستند.