کاخ سفید دیسانتیس را به دلیل استقرار گارد ملی برای مقابله با مهاجران کوبایی محکوم کرد

به گفته دفتر فرماندار، هفته گذشته 300 مهاجر از کوبا و سایر کشورها در پارک ملی درای تورتوگاس فرود آمدند و 45 نفر دیگر به کی وست رسیدند.

مهاجرت به عنوان یک نقطه اختلاف شدید بین این دو مرد ظاهر می شود، که می توانند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با یکدیگر روبرو شوند (هیچکدام تاکنون اعلام نکرده اند که قصد دارند نامزد شوند، اما انتظار می رود هر دو چنین کنند).

روز چهارشنبه، کاخ سفید از تمرکز روی دیسانتیس راضی بود، کسی که با دولت بایدن بر سر اقدامات مربوط به بیماری همه گیر مانند پوشاندن ماسک و واکسیناسیون مبارزه کرده است، و به نظر می رسد بسیاری از لیبرال ها با همان ضدیتی که زمانی نسبت به نیکوکار سیاسی فرماندار، دونالد داشتند، نگاه می کنند. ترامپ.

او همچنین فرماندار فلوریدا را متهم کرد که تلاش‌های حسن نیت بایدن برای دست‌کم تا حدودی رسیدگی به بحران مهاجرت را «به تمسخر» می‌کشد.

واشنگتن – کاخ سفید در بحبوحه اجرای برنامه جدید بحث برانگیز خود برای مقابله با جریان مهاجران در سراسر مرز ایالات متحده و مکزیک، از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا به دلیل استقرار گارد ملی برای رسیدگی به ورود مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد. از کوبا

او گفت: «از آنجایی که تأثیرات منفی سیاست‌های مهاجرت غیرقانونی بایدن همچنان ادامه دارد، بار شکست دولت بایدن بر دوش مجریان قانون محلی است که منابع لازم برای مقابله با بحران را ندارند.»

این اقدام فرماندار پس از آن صورت گرفت که پرزیدنت بایدن یک طرح جدید «آزادی مشروط» را اعلام کرد که به 30000 مهاجر در ماه از کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و هائیتی اجازه می‌دهد در ایالات متحده پناهندگی دریافت کنند، مشروط بر اینکه از کشورهای خود از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند درخواست پناهندگی بدهند. بدون انجام یک سفر زمینی خطرناک به سمت مرز. این طرح همچنین شامل توافق مکزیک برای پذیرش 30000 تبعیدی از کشورهایی است که در ایالات متحده دستگیر شده اند.

با خبرنگاران در پیش زمینه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک جلسه توجیهی صحبت می کند.

او ادعا کرد که DeSantis “با این مشکل سروکار ندارد. او در واقع مشکل ایجاد می کند.»

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا از یک سخنرانی صحبت می کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت: ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که از کشورها می آیند و با اختلافات سیاسی سروکار دارند. آنها در تلاش برای یافتن پناهندگی هستند – و او با آنها مانند پیاده رفتار می کند.

دفتر DeSantis به درخواست یاهو نیوز برای اظهار نظر پاسخ نداد. اما زمانی که وی گارد را مستقر کرد، فرماندار کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری روز چهارشنبه. (کوین دیچ/گتی ایماژ)

دیسانتیس از دولت بایدن شکایت می کند که گفته می شود اقدامات کافی برای جلوگیری از جریان مهاجران غیرمجاز به ایالات متحده انجام نداده است. رسیدگی به این پرونده اوایل این هفته آغاز شد.



منبع

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در ائتلاف یهودیان جمهوری خواه در 19 نوامبر در لاس وگاس. (اسکات اولسون/گتی ایماژ)

هفته گذشته، دیسانتیس گارد ملی را برای مقابله با آنچه که دفترش به عنوان «هجوم نگران کننده مهاجران در فلوریدا کیز» توصیف کرد، مستقر کرد، اگرچه مشخص نبود که نقش گارد چه خواهد بود.

بایدن در اعلام برنامه خود، انفعال کنگره را عامل فقدان طرح جامع اصلاحات مهاجرتی دانست. اگرچه طرح جدید آزادی مشروط رئیس جمهور توسط مترقیان و محافظه کاران به طور یکسان مورد انتقاد قرار گرفته است، اما منعکس کننده چیزی است که دولت معتقد است رویکردی انسانی و منظم در قبال یک مشکل به ظاهر لاینحل است.

ژان پیر روز چهارشنبه گفت: “ما شاهد انجام بدلکاری های سیاسی توسط فرماندار DeSantis بودیم.” به نظر می‌رسد که او به قسمتی در سپتامبر اشاره می‌کند که دیسانتیس مهاجرانی را که بدون مجوز وارد ایالات متحده شده بودند به تاکستان مارتا، یک منطقه لیبرال، منتقل کرد.