معنای برف بیش از حد کالیفرنیا برای بهار و خشکسالی شدید چیست

و با ذوب شدن و تبخیر برف، برف می ریزد یا در خاک خیس می شود. مقامات نگرانند که اگر مخازن خیلی زود پر شوند، ممکن است مجبور شوند مقداری از آن آب را رها کنند تا فضایی برای بارش باران از سیستم هواشناسی بعدی ایجاد شود.

ایستگاه فیلیپس، یکی از سایت های بررسی برف، قبلاً یک سال کامل برف باریده است.

مجموعه‌ای از طوفان‌های جوی ناشی از رودخانه از 26 دسامبر کالیفرنیا را درنوردیده است. بخش اعظم ایالت تاکنون با هفت طوفان سیل شده است، در حالی که سیرا شاهد برف و مقدار زیادی از آن است. سازمان هواشناسی ملی سه طوفان دیگر را تا پایان هفته آینده پیش بینی کرد.

“همیشه در اوایل فصل بالاتر از حد متوسط ​​بودن عالی است، اما ما باید انعطاف پذیر باشیم و اتفاقات سال گذشته را به خاطر بسپاریم. اگر ژانویه تا مارس 2023 مشابه سال گذشته باشد، هنوز هم می توانیم سال آبی را با خشکسالی شدید به پایان برسانیم. دو گوزمن ادامه داد.

دانشمند می گوید: برای از بین بردن خشکسالی کالیفرنیا به ارزش بارندگی اضافی در زمستان نیاز است

مقامات اولین بررسی برف فصل را در 13 ژانویه انجام دادند.

این بستر خشک و ترک خورده در شمال کالیفرنیا در سومین سال خشکسالی سال 2022 شبیه به سایر نقاط این ایالت بود.

امی فریز از FOX Weather گفت: “اگر به شکل باران باشد، خیلی سریع به اقیانوس آرام می‌گریزد. تنها راهی که می‌توانیم آن را محبوس نگه داریم این است که مایع را در برف جمع کنیم.” برای اینکه ما واقعاً آن را در خشکسالی حساب کنیم، باید در برف یخ زده شود.»

DWR به سرعت در جلسات توجیهی روزانه به کالیفرنیا یادآوری می کند که “ما هنوز در خشکسالی شدید هستیم.”



منبع

بیش از 16 فوت برف در دسامبر 2022 بر روی آزمایشگاه برفی سیرا مرکزی بارید، قبل از بارندگی در ژانویه.

سال گذشته، پس از رکورد باران و برف در ماه های اکتبر و دسامبر، به نظر می رسید بارندگی متوقف شود. شروع سال 2022 با آب و هوای خشک و رکوردشکنی آغاز شد و به این ترتیب “فصل بارانی” به پایان رسید.

بیانیه DWR در مورد بررسی برف گفت: «یک سال پیش، نظرسنجی فیلیپس، هفتمین اندازه‌گیری‌های ثبت شده ژانویه را برای آن مکان نشان داد. با این حال، این نتایج با سه ماه شرایط بسیار خشک دنبال شد و تا اول آوریل سال گذشته، اندازه‌گیری‌های نظرسنجی فیلیپس سومین پایین‌ترین اندازه‌گیری در تاریخ بود.

(بالا) نمای هوایی از سد اوروویل در 23 ژوئن 2005. عکس پل هامز، دپارتمان منابع آب کالیفرنیا. (پایین) در 11 فوریه 2017، به دنبال فرسایش شدید در قسمت سنگفرش سطح رمپ، آب از میان خندقی روی رودخانه سمت چپ سرریز اولیه فوران کرد. عکس توسط ویلیام کرویل، اداره منابع آب کالیفرنیا.

آیا خشکسالی بلندمدت کالیفرنیا پس از ضربه زدن به غرب توسط رودخانه های جوی بهبود می یابد؟

DWR گفت: “ما چیزهای زیادی برای بازگشت به حالت عادی داریم، اما دیگر در پایین ترین سطح تاریخی نیستیم.”

این بستر خشک و ترک خورده در شمال کالیفرنیا در سومین سال خشکسالی سال 2022 شبیه به سایر نقاط این ایالت بود.

در سال 2017، کالیفرنیا آسیب هایی را دید که آب بیش از حد می تواند وارد کند. بر اساس گزارش ناسا، مقامات 180000 نفر را به دلیل طوفان های جوی رودخانه که در ماه های ژانویه و فوریه مخزن Oroville در شمال کالیفرنیا را بیش از حد پر کرده بود، تخلیه کردند.

شکاف سرریز oroville

مدیران آب هشدار می‌دهند که پس از رژه طوفان‌های اخیر همچنان به برف‌های چشمگیر نیاز داریم تا خشکسالی را از بین ببریم.

نمایی که از نزدیکی بالای سرریز سد اوروویل در 12 فوریه 2017 در سراشیبی به نظر می رسد و شکاف را نشان می دهد. سرریز اضطراری پس از ایجاد شکاف در سرریز اولیه چند روز قبل استفاده شد.

از 11 ژانویه، مخازن در سراسر ایالت تا 84 درصد از میانگین تاریخی پر شده است.

کیسه برف یک مخزن طبیعی است و افزایش برف در زمستان آب را در تمام آن ماه‌های خشک‌تر تامین می‌کند، زیرا برف به تدریج آب می‌شود و مخازن را پر می‌کند. سیستم ملی اطلاعات یکپارچه خشکسالی می‌گوید که کمبود انبار برف یا تغییر زمان فصل ذوب آن، می‌تواند برای مدیران آب و برنامه‌ریزی خشکسالی چالش‌برانگیز باشد.

تاکنون، کوله برفی سیرا نوادای کالیفرنیا به یک سال پرچمدار تبدیل شده است. از 11 ژانویه، میانگین کل ایالت به 226 درصد از حد نرمال رسید، یعنی بیش از دو برابر عمق برفی که کوه‌ها معمولاً در این تاریخ دارند. اما چرا این موضوع باید برای کسی غیر از اسکی بازان مهم باشد؟

به گفته دپارتمان منابع آب کالیفرنیا (DWR) این برف حدود 30 درصد از نیاز آبی کالیفرنیا را تامین می کند. سطوح برف همچنین بسیاری از تصمیمات DWR را در مورد مدیریت منابع آب ایالت دیکته می کند. بیشتر آن برف قبل از 1 آوریل می بارد، زمانی که هوا شروع به گرم شدن می کند. به گفته ناسا، رودخانه های جوی بیش از 50 درصد بارندگی کالیفرنیا را هر ساله به ارمغان می آورند.

دانشمندان می ترسیدند که فرسایش منجر به ریزش لبه بتنی سرریز شود. این به معنای رهاسازی ناگهانی و عظیم آب دومین مخزن بزرگ ایالت است که جوامع پایین دست را سیل می کند. Oroville بلندترین سد کشور است که 44 فوت از سد هاور بالاتر است.

یک بررسی NOAA بیان کرد: «این جریان بزرگ آب منجر به ایجاد یک سوراخ 300 فوتی در بتن شد که در نهایت به شکافی در ساحل چپ، رو به پایین دست گسترش یافت. به دلیل این حفره، مهندسان نتوانستند به اندازه معمول آب را آزاد کنند، زیرا ترس از ایجاد فرسایش بیشتر در تپه ای که سرریز در بالای آن قرار دارد، نبود.

نمایی که از نزدیکی بالای سرریز سد اوروویل در 12 فوریه 2017 در سراشیبی به نظر می رسد و شکاف را نشان می دهد.  سرریز اضطراری پس از ایجاد شکاف در سرریز اولیه چند روز قبل استفاده شد.

خشکسالی 22 ساله جاری در غرب آمریکا خشک ترین دوره در بیش از 1200 سال گذشته است

برف همچنان در سیرا انباشته می شود.  وقتی گاوآهن سعی می کند آن را پاک کند، نگاهی به ارتفاع آن انباشته کنید.

ایستگاه فیلیپس، یکی از سایت های بررسی برف، قبلاً یک سال کامل برف باریده است.

برف همچنان در سیرا انباشته می شود. وقتی گاوآهن سعی می کند آن را پاک کند، نگاهی به ارتفاع آن انباشته کنید.

شان دو گوزمن، مدیر واحد بررسی برف و پیش بینی تامین آب DWR در بیانیه ای گفت: “مجموع برف های بزرگ همیشه مورد استقبال قرار می گیرند، اما ما هنوز تا رسیدن به کل بحرانی 1 آوریل راه زیادی در پیش داریم.”

برف برای مدت طولانی بسیار مهم تلقی می شودکاهش مدت خشکسالی

بیش از 16 فوت برف در دسامبر 2022 بر روی آزمایشگاه برفی سیرا مرکزی بارید، قبل از بارندگی در ژانویه.

تا کنون، مجموع برف اندکی بیشتر از میانگین 1 آوریل است. 26.6 اینچ آب 102 درصد بیشتر از میانگین فصلی است. این بدان معناست که این ایالت تاکنون به اندازه یک سال برف باریده است.

آب ناشی از افزایش سطح دریاچه از طریق سرریز اضطراری دیگری که 50 سال از آن استفاده نشده بود، خارج شد. ناسا گفت که این باعث آسیب بیش از حد دامنه تپه شده است.

خدمه سرریز سد را برای جلوگیری از سرریز آب در 10 فوریه باز کردند. در 12 فوریه، این صحنه بود.

باران بیش از حد، در اوایل فصل، قابل ذخیره نیست. رژه رودخانه جوی اخیر طوفان عواقب تهدید کننده زندگی را نشان داد.

مقامات اولین بررسی برف فصل را در 13 ژانویه انجام دادند.