چگونه گلوله‌های تدارکاتی ایالات متحده مملو از مین‌های ضدتانک به شکست یک تیپ تفنگداران دریایی روسیه در نبرد برای Vuhledar کمک کرد.

ایالات متحده حداقل 7200 گلوله RAAM را در بسته های کمکی خود به اوکراین ارسال کرده است.

نیروهای روسیه برای مقابله با مین های اوکراین، به ویژه گلوله های RAAM که از بالا می بارید، تلاش کرده اند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

از سال گذشته، ایالات متحده حداقل 7200 گلوله RAAM را در بسته های کمکی خود به اوکراین ارسال کرده است.

در هفته‌های اخیر درگیری‌های شدیدی در Vuhledar و روستاهای مجاور آن رخ داده است زیرا به نظر می‌رسد روسیه در حال تشدید حملات خود در منطقه دونتسک است.

بر اساس گزارش‌ها، تهاجم مجدد روسیه به وولدار در پایان ژانویه با مشارکت تیپ 155 دریایی ناوگان اقیانوس آرام آغاز شد.

ویدئوهای متعددی در رسانه های اجتماعی دست به دست شده است که به نظر می رسد تانک های روسی را نشان می دهد که به سمت میدان های مین می روند و منفجر می شوند.

استفاده غیرمنتظره اوکراین از مین های راه دور به این کشور کمک کرد تا در جنگ در شرق اوکراین دست برتر را داشته باشد.

  • علیرغم حملات متعدد، به نظر می رسد که نیروهای روسی در حال شکست خوردن هستند و با تلفات فزاینده ای روبرو هستند زیرا اوکراین به عقب راندن ادامه می دهد.

    تانک روسی

    اوکراین از مین های ضد زره از راه دور تهیه شده توسط ایالات متحده برای نابود کردن تانک های روسی استفاده می کند.

  • سیستم مین ضد زره از راه دور یک گلوله هویتزر 155 میلی متری است که شامل 9 مین ضد تانک است. هنگامی که گلوله بر روی یک منطقه باز شلیک می شود، مین های کوچک به طور گسترده بر روی زمین پراکنده می شوند.

    این رسانه گفت که بهترین راه برای نیروهای روسی برای متوقف کردن RAAM سرکوب اسلحه هایی است که گلوله های مین را شلیک می کنند.

    الکسی دمیتراشکوفسکی، رئیس مرکز مطبوعاتی منطقه تاوریسکی نیروهای دفاعی اوکراین، در 12 فوریه به پولیتیکو گفت که تقریباً کل تیپ 5000 نفری در نزدیکی وهلهدار با نیروهای کشته، زخمی یا اسیر شده نابود شد.

    در حالی که تعداد دقیق تلفات این حمله تایید نشده است، اشتباهات تاکتیکی روسیه و تلفات میدان نبرد حتی انتقاد نادری را از سوی وبلاگ نویسان نظامی روسی برانگیخته است – اقدامی غیرعادی با توجه به اینکه روسیه انتقاد از جنگ را غیرقانونی کرده است.

    استفاده اوکراین از مین های ضد زره از راه دور ارائه شده توسط ایالات متحده به توقف نیروهای روسیه و نابودی تانک ها و خودروهای زرهی آن در منطقه دونتسک، جایی که درگیری های شدیدی ادامه دارد، کمک کرده است.

    به گفته فوربس، اوکراین از RAAM های عرضه شده توسط ایالات متحده و همچنین TM-62 شوروی که یک معدن سنتی است استفاده می کند.

    این عکس که در 11 سپتامبر 2022 گرفته شده است، یک سرباز اوکراینی را نشان می دهد که بر فراز یک تانک متروکه روسی در نزدیکی روستایی در حومه ایزیوم، منطقه خارکف، در شرق اوکراین، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین ایستاده است.JUAN BARRETO/AFP از طریق Getty Images

    • این بدان معناست که نیروهای اوکراینی می توانند مین ها را از راه دور به جای دست بگذارند، همانطور که معمولاً در مورد مین های زمینی سنتی چنین است.

      بر اساس گزارش ها، بخشی از دلیل موفقیت نظامی اوکراین در مقابله با نیروهای روسی در اطراف شهر استخراج زغال سنگ، استفاده آنها از سیستم مین ضد زره از راه دور (RAAM) است.

      فوربس گزارش داد، سربازان اوکراینی منتظر می مانند تا نیروهای روسی مسیری را از طریق میدان مین پاک کنند و قبل از شلیک مین های جدید به مسیر تازه پاکسازی شده، می مانند.