یلن می گوید با جمهوری خواهان در مورد کاهش کسری بودجه صحبت خواهد کرد، نه محدودیت بدهی

یلن گفت که دریافت‌های مالیاتی جمع‌آوری‌شده در حدود مهلت ثبت نام ۱۵ آوریل می‌تواند برخی از اصلاحات را در برآورد وزارتخانه از زمانی که دیگر قادر به پرداخت تمام صورت‌حساب‌های دولت بدون افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری نخواهد بود، امکان‌پذیر کند.

بنگالورو (رویترز) – جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه گفت که مایل است با جمهوری‌خواهان کنگره بر سر طرح بودجه دولت بایدن که قرار است ماه آینده رونمایی شود – اما نه به عنوان شرط افزایش سقف بدهی، مذاکره کند.

یلن در مصاحبه ای به رویترز گفت که بودجه بایدن برای سال مالی 2024 شامل «کاهش قابل توجه کسری در دهه آینده» خواهد بود.

جمهوری خواهانی که اکثریت اندکی در مجلس نمایندگان دارند، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند که در ازای افزایش سقف بدهی، با کاهش هزینه ها موافقت کند.

او در حاشیه نشست رهبران مالی G20 گفت: “و ما نشان خواهیم داد که چگونه به آن دست خواهیم یافت.” جمهوری‌خواهان باید برنامه‌ای را روی میز بگذارند و مذاکره یا بحث در این باره قطعا امکان‌پذیر است، اما نمی‌تواند شرط یا پیش‌شرطی برای افزایش سقف بدهی باشد».

خزانه داری هنوز تخمین اولیه ماه ژوئن خود را برای آن بازه زمانی، که در ماه گذشته انجام شد، تغییر نداده است، اگرچه دفتر بودجه کنگره تخمین زده است که اقدامات وام نقدی و فوق العاده خزانه داری ممکن است تا سپتامبر ادامه داشته باشد.

او با اشاره به اصطلاح رایج واشنگتن برای تاریخ پیش‌فرض احتمالی گفت: «دریافت‌های مالیاتی درباره زمان احتمالی X-date اطلاعاتی خواهد بود. ما احساس راحتی کردیم و به کنگره گفتیم که حداقل می توانیم به اوایل ژوئن برسیم.

(گزارش توسط دیوید لادر؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)



منبع

نوشته دیوید لادر

یلن گفت که ایالات متحده “نمی تواند بر سر پرداخت یا عدم پرداخت صورتحساب های خود چانه بزند. این یک مسئولیت اساسی است که یک دولت دارد.”