چرا “ارتش روسیه خیلی خوب نیست”


ولادیمیر پوتین.

ولادیمیر پوتین. مصور | Getty Images، iStock

کتاب‌هایی درباره شکست‌های روسیه در اوکراین و مقاومت غیرمنتظره قوی اوکراین در برابر تهاجم همسایه بسیار بزرگ‌تر، مسلح‌تر و قدرتمندترش نوشته خواهد شد. حمله صاعقه 24 فوریه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تصرف کیف، پایتخت، زمین گیر شد، سپس پس گرفته شد. و طرح پشتیبان روسیه، مستقر مجدد نیروهای از دست رفته خود برای تصرف قلمرو بیشتر در شرق و جنوب اوکراین، به طور کلی متوقف می شود و ممکن است موفق هم نباشد.

اوکراین در حال تحقیر کرملین است – کشتن ژنرال هایش، غرق کردن کشتی های جنگی اش، نابود کردن تانک ها و هواپیماهایش، حتی عقب راندن پیشروی های روسیه – اما برنده نیست. روسیه هزاران غیرنظامی و سرباز اوکراینی را کشته، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک را با خاک یکسان کرده است، باعث شده است که اقتصاد اوکراین در سال جاری 30 درصد کوچک شود و بخش بزرگی از خاک اوکراین را تصرف کند.

و روسیه ممکن است هنوز به برخی از اهداف نظامی بازتعریف شده خود در اوکراین دست یابد. اما ارتش قدرتمند مسکو که قبلاً تصور می شد دومین ارتش قدرتمند جهان است، در حال حاضر شکست می خورد. چه خبر است؟

روسیه انتظارات غیر واقعی داشت

آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این هفته به سنا گفت: «واقعیت این است که «پوتین با یک ناهماهنگی بین جاه‌طلبی‌های خود و قابلیت‌های نظامی متعارف فعلی روسیه مواجه است».

زاک بوچمپ در این باره می نویسد: هدف اولیه جنگ روسیه “این بود که ضربه ای قاطع به اوکراین وارد کند که نهادهای سیاسی این کشور را متحول کند.” واکس. عقب نشینی پوتین از کیف و بقیه مناطق شمالی اوکراین “دفاکتو پذیرفت که هدف اصلی جنگ او خارج از قدرتش بود.”

اولگا اولیکر در گروه بین‌المللی بحران می‌گوید: بله، «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین یک شکست استراتژیک است». “آنچه آنها از این می خواستند یک اوکراین سازگار بود که توسط افرادی دوست روسیه اداره می شد. این یک نتیجه قابل قبول به نظر نمی رسد – و جدای از آن، نیروهای آنها ثابت کرده اند که بسیار کمتر از آن چیزی که همه فکر می کردند توانایی دارند.” یک مقام ارشد پنتاگون در اواسط ماه مارس ارزیابی کرد، آنچه ما در روسیه می بینیم، “برنامه ریزی ضعیفی است که در برابر اعدام واقعی قرار دارد.”

اوکراین از اقدامات نادرست روسیه استفاده کرد

هنگامی که روسیه تهاجم خود را آغاز کرد، سعی کرد به سرعت کیف و سایر مراکز عمده جمعیتی را تصرف کند، با این فرض که “مقاومت سبک اوکراینی وجود خواهد داشت، که در نهایت چنین نشد.” واکس‘s Beauchamp می نویسد، “و آنها به دلیل تدارکات ضعیف و تصمیم برای سفر در جاده های باز که فرصت های آسانی برای کمین ایجاد می کرد، تضعیف شدند. اوکراینی ها استفاده کردند، به خطوط ضعیف تدارکات روسیه حمله کردند و روس ها را در نبردهای بی رحمانه بلوک به بلوک متوقف کردند. و حملات هواپیماهای بدون سرنشین وحشیانه به زره پوش روسیه.

فیلم‌های اولیه و گزارش‌های خبری نشان می‌دهند که خودروهای زرهی روسیه به دلیل کمبود سوخت رها شده‌اند، سربازان آن به دنبال غذا هستند، هواپیماهای ترابری آن از آسمان شلیک می‌شوند، عناصر مختلف نظامی آن – تانک‌ها، پیاده نظام، هواپیماها – قادر به هماهنگ کردن اهداف خود نیستند. یادداشت های کاپلان در سنگ لوح. پوتین خواهان یک حمله رعد اسا بود، “اما ارتش روسیه برای حملات برق آسا قطع نمی شود.”

Beauchamp می افزاید: «اگر ما تاکنون چیزی در این درگیری یاد گرفته ایم، این است که مزیت های نظری روسیه همیشه به موفقیت در میدان نبرد تبدیل نمی شود. و دلایلی وجود دارد که فکر کنیم اوکراین ممکن است بار دیگر حمله روسیه را دفع کند.»

روسیه در میدان نبرد الکترونیکی شکست خورد

دیوید ایگناتیوس می نویسد: «در میان پرهزینه ترین اشتباهات روسیه هنگام حمله به اوکراین، این انتظار بود که بر بخش جنگ الکترونیکی نبرد تسلط یابد. واشنگتن پست. هدف هنر نظامی «عجیب و غریب» جنگ الکترونیک «حمله به دشمن از طریق دستکاری طیف الکترومغناطیسی – از طریق پارازیت، رهگیری یا تغییر ارتباطات، رادار، جی‌پی‌اس یا سیگنال‌های دیگر» است و «روس‌ها توانایی‌های خود را بیش از حد برآورد کردند. اوکراین را دست کم گرفت – و قدرت حمایت نظامی ناتو از کیف را در نظر نگرفت.

عملیات‌های جنگ الکترونیک روسیه زمانی که در سال 2014 به اوکراین حمله کرد، خیره‌کننده بودند، اما اوکراین از آن زمان به‌شدت توانایی‌های خود را بهبود بخشید و ایگناتیوس می‌افزاید: «ساختار فرماندهی متمرکز و از بالا به پایین روسیه به این معنی بود که هیچ‌کس قدرت «اصلاح سریع» را نداشت. بنابراین «وقتی تجهیزات ارتباطی شیک آنها خراب شد، روس‌ها به تلفن‌های همراه در شبکه‌های اوکراینی متوسل شدند، که نه تنها نقشه‌های آنها، بلکه مکان‌های آنها را فاش کرد – اجازه حملات دقیق را می‌داد، از جمله حمله‌ای که باعث کشته شدن سرلشکر آندری سیمونوف، یکی از رهبران کشورش شد. متخصصان جنگ الکترونیک».

یک تعادل در حال تغییر

مکس بوت می‌نویسد: «در حالی که روسیه ضعیف‌تر می‌شود، اوکراین قوی‌تر می‌شود: اکنون تانک‌های بیشتری نسبت به آغاز جنگ، توپخانه بسیار بهتر و سیستم‌های تسلیحاتی به مراتب بیشتر از همه نوع دارد.» پست. روحیه روسیه ضعیف است و طبق گزارش‌ها افسران از دستورات سرپیچی می‌کنند؛ روحیه اوکراینی بسیار بالاست.»

بوت می افزاید: «روسیه بهای هولناکی را برای دستاوردهای ناچیز پرداخت کرده است. «کیف ادعا می‌کند که بیش از 25000 سرباز روسی کشته شده‌اند»، احتمالاً فقط یک اغراق جزئی، و «گزارش‌های منبع باز تأیید می‌کند که روسیه بیش از 3500 وسیله نقلیه (شامل بیش از 600 تانک)، 121 هواپیما و 9 کشتی نیروی دریایی را از دست داده است. از جمله گل سرسبد ناوگان دریای سیاه. اینها بدترین خساراتی هستند که روسیه از زمان جنگ جهانی دوم متحمل شده است.

و تحریم ها تاثیر خود را می گذارد

ایالات متحده و متحدانش روسیه را با انواع تحریم‌های تنبیهی هدف قرار داده‌اند، که بسیاری از آنها با هدف جلوگیری از بازسازی زرادخانه روسیه از سوی روسیه صورت گرفته است. جینا رایموندو وزیر بازرگانی در مقابل کنگره شهادت داد و این در حال حاضر کار می کند. ما گزارش‌هایی از اوکراینی‌ها داریم مبنی بر اینکه وقتی تجهیزات نظامی روسیه را روی زمین پیدا می‌کنند، پر از نیمه‌رساناهایی می‌شود که از ماشین ظرفشویی و یخچال بیرون آورده‌اند.»

رایموندو گفت: “ما شاهد تاثیرات اضافی در میدان نبرد خواهیم بود زیرا صنعت هوافضای روسیه و صنایع دریایی روسیه قادر به تامین قطعات خود نیستند که برای حفظ پرواز هواپیماها، حرکت زیردریایی‌ها و قایق‌هایشان به آن نیاز دارند.” معاون متیو اکسلرود گفت روزنامه وال استریتانجمن ریسک و انطباق

ارتش روسیه خیلی خوب نیست

شکست های روسیه تا حدی به دلیل “مقاومت دلیرانه ارتش اوکراین و نیروهای دفاع غیرنظامی” است. سنگ لوح‘s Kaplan می نویسد. اما این به این دلیل است که ارتش روسیه خیلی خوب نیست.» به طور جدی، “من سال ها ارتش روسیه را تماشا کرده ام. می دانستم که آنها خوب نیستند، اما هرگز گمان نمی کردم که آنها اینقدر بد باشند.” سپهبد مارک هرتلینگ توییت کرد. «فساد، صفوف، حکومت و رهبری آنها را در مقیاسی مافیایی تسخیر کرده است».

سر لارنس فریدمن، رئیس پژوهشگران مطالعات جنگ بریتانیا، توضیح می‌دهد که پوتین شکست روسیه از نازی‌ها در جنگ جهانی دوم را ارزشمند می‌داند «زیرا تاریخ روسیه دستاوردهای نظامی قابل مقایسه‌ای کمی ارائه می‌دهد». قرن بیستم با «شکست تحقیرآمیز روسیه از ژاپن» آغاز شد و با «تحقیر روسیه توسط چچن تجزیه طلب در یک جنگ» به پایان رسید و تنها «با اتخاذ تاکتیک‌های وحشیانه» در دومین جنگ پیروز شد.

فریدمن می نویسد: پیروزی خونین و پرهزینه روسیه در سال 1945 “تصویری ماندگار از یک غلتک بخار نظامی به جا گذاشت، ارتشی توده ای که همه را با وزن زیاد خود در هم می شکند”، اما “اکنون آشکار است که غلتک بخار وجود ندارد.” با این حال، «نفوذ این ایده بر ژنرال‌های روسی به توضیح استکبار پشت نقشه‌های اولیه آن‌ها کمک می‌کند، به گونه‌ای که گویی نیروهای اوکراینی پس از رویارویی با حمله روسیه از بین می‌روند».

جو دوناتو در مؤسسه جنگ مدرن می نویسد، طنز غم انگیز این است که هم آدولف هیتلر و هم ناپلئون بناپارت به ترتیب در مورد روسیه شوروی و روسیه تزاری اشتباهات استراتژیک مشابه و ویرانگری انجام دادند. ولادیمیر پوتین هیتلر یا ناپلئون نیست، اما شباهت‌های قابل توجهی بین تئوری معیوب پیروزی که زمینه‌ساز حمله او به اوکراین بود و تهاجمات محکوم به شکست آنها به روسیه وجود دارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشکل دویدن در برابر “مگا کینگ”

اعتراضات به حقوق سقط جنین آغازگر “تابستان خشم” برنامه ریزی شده است

دادگاه تگزاس به اتفاق آرا حکم داد که تحقیقات کودک آزاری در مورد والدین کودکان ترنس می تواند از سر گرفته شود





Source link