پیشنهاد منع سقط جنین سناتور لیندزی گراهام جمهوری خواهان را آزار می دهد و دموکرات ها را انرژی می دهد

پنی یانگ ننس، رئیس انجمن زنان نگران برای آمریکا، گفت: «این لایحه، صادقانه بگویم، برای بسیاری از مردم به اندازه کافی پیش نمی رود. “اما این یک قانون توافقی است.”

سناتور لیندزی گراهام پشت تریبون ایستاده است و طرفداران ضد سقط جنین در کنار آن هستند.

ژان پیر استدلال کرد: «این یک قانون افراطی است. او همچنین اشاره کرد که گراهام اخیراً از حقوق ایالت ها برای وضع قوانین سقط جنین بدون دخالت کنگره حمایت کرده است.

واشنگتن، دی سی - 13 سپتامبر: کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روزانه در کاخ سفید در 13 سپتامبر 2022 در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند.  ژان پیر در این جلسه توجیهی، معاون اصلی جدید خود، اولیویا دالتون را معرفی کرد و در مورد موضوعات مختلفی از جمله حمله اخیر اوکراین به روسیه سؤالاتی را مطرح کرد.  (عکس از آنا مانی میکر/گتی ایماژ)

دموکرات‌ها فوراً از پیشنهاد گراهام استفاده کردند، در حالی که بسیاری از جمهوری‌خواهان به همان سرعت از این لایحه فاصله گرفتند. سناتور شلی مور کاپیتو به پولیتیکو گفت: “من فکر نمی کنم اشتهای زیادی برای رفتن به این سمت وجود داشته باشد.”

گراهام در اظهارات خود اذعان کرد: «سقط جنین یک موضوع بحث برانگیز است.

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، در طی کنفرانس خبری خود در کاپیتول هیل برای اعلام یک لایحه ملی در مورد محدودیت های سقط جنین در واشنگتن در روز سه شنبه، 13 سپتامبر 2022 صحبت می کند. (بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق گتی ایماژ)

دموکرات‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری بر عدم محبوبیت گسترده حکمرانی دابز، حتی قبل از صدور نظر رسمی (پیش‌نویسی توسط منبعی ناشناس با پولیتیکو به اشتراک گذاشته شده بود)، کوشیدند تا رو را با قانون حفاظت از سلامت زنان تدوین کنند، که از ایالت‌ها جلوگیری می‌کرد. از ممنوعیت سقط جنین این تلاش شکست خورد، اما بر نقشی که کنگره در دنیای پسا روئه خواهد داشت تأکید کرد.

رهبر اقلیت سنای ایالات متحده، میچ مک کانل (R-KY)، در کنفرانس خبری هفتگی جمهوری خواهان در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 13 سپتامبر 2022 به سوالات پاسخ می دهد. (اولین هاکستین/رویترز)

گراهام خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی، مانند آلمان و فرانسه – که سوسیال دموکراسی‌های آنها عموماً توسط مترقیان آمریکایی تحسین می‌شود – محدودیت‌های سقط جنین را دارند، البته در زمینه‌های کاملاً متفاوتی که دسترسی به خدمات اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی بسیار آسان‌تر از آنهاست. در ایالات متحده. آنها همچنین برای سلامت مادر کمک های زیادی می کنند.

حامیان سقط جنین نگران هستند که پیشنهادهایی مانند پیشنهاد گراهام، ایالات متحده را با آلمان همسو نکند، بلکه با امثال لهستان هماهنگ کند.

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، در طی کنفرانس خبری خود در کاپیتول هیل برای اعلام یک لایحه ملی در مورد محدودیت های سقط جنین در واشنگتن در روز سه شنبه، 13 سپتامبر 2022 صحبت می کند. (بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق گتی ایماژ)

واشنگتن – در حالی که پیش‌بینی می‌شد دسترسی به سقط جنین یکی از موضوعات اصلی انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر باشد، سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام با ارائه لایحه‌ای که اکثر سقط جنین‌ها را پس از هفته پانزدهم بارداری ممنوع می‌کند، بحث را در مورد حقوق باروری مطرح کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید درباره اولویت‌های رقابتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در یک نشست خبری سه‌شنبه گفت: «در حالی که ما برای پیشرفت می‌جنگیم، آنها برای بازگرداندن ما می‌جنگند». او این تصور را رد کرد که بسیاری از آمریکایی‌ها، طبق نظرسنجی‌ها، از محدودیت‌ها در پایان سه ماهه اول بارداری (یعنی ۱۲ هفته اول بارداری) یا ابتدای سه ماهه دوم حمایت می‌کنند.

حداقل تا حدی، به نظر می رسد مشکلات جمهوری خواهان به خشم ادامه دار از حکمرانی دابز مربوط می شود. در آریزونا، بلیک مستر، نامزد سنا، بخش‌هایی از وب‌سایت مبارزات انتخاباتی خود را به‌طور مخفیانه حذف کرده است که حاوی زبان ضد سقط جنین بود. تیفانی اسمایلی، کاندیدای جمهوریخواه مجلس سنا در ایالت واشنگتن، موضع ضد سقط جنین خود را در یک تبلیغات کمپین جدید به نمایش می گذارد – در حالی که اضافه می کند که با ممنوعیت کامل سقط جنین مخالف است.

مک‌کانل بعدازظهر سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «با توجه به صورت‌حساب‌اش، باید از او در مورد آن بپرسید». “من فکر می کنم اکثر اعضای کنفرانس من ترجیح می دهند که این موضوع در سطح ایالتی بررسی شود.»

برای جناح راست سخت، این هرگز در مورد حقوق ایالت ها نبوده است. این هرگز به این دلیل نبوده است که تگزاس راه خود را انتخاب کند در حالی که کالیفرنیا راه دیگری را انتخاب کند. شومر بعدازظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت.

گراهام، سناتور ارشد از کارولینای جنوبی، گفت: «من تصمیم گرفتم قوانینی را تهیه کنم که فکر می‌کنم از نظر جهانیان بسیار منطقی است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاپیتول هیل که در کنار او برخی از برجسته‌ترین فعالان ضد سقط جنین از جمله در کنار او بودند، قول داد: «اگر مجلس و سنا را پس بگیریم، می‌توانم به شما اطمینان دهم که رأی خواهیم داد». Marjorie Dannenfelser از Susan B. Anthony Pro-Life America. بسیاری از این فعالان خواهان ممنوعیت کامل همه سقط جنین هستند.

کاخ سفید به شدت از قانون گراهام انتقاد کرد، مانند بسیاری از دموکرات های کنگره، و پیشنهاد کرد که ممنوعیت سقط جنین او ممکن است، حداقل در کوتاه مدت، چالش های جمهوری خواهان را در دوره های میان دوره ای آتی تشدید کند.

گراهام در یک نشانه بالقوه نامطلوب برای حامیان این پیشنهاد، اذعان کرد که با میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان در سنا، در مورد این قانون صحبت نکرده است. مک کانل که پیش از این از رهبری سناتور ریک اسکات در تلاش های مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان ناامید شده بود، در هفته های اخیر شاهد تزلزل نامزدهای حزب جمهوری خواه در ایالت های کلیدی مانند آریزونا، اوهایو و کارولینای شمالی بوده است و آنچه که انتظار می رفت قرمز به آبی باشد را به خطر انداخته است. تغییر در محفظه بالایی

سناتور لیندزی گراهام در یک کنفرانس خبری با نمایندگان سازمان های ملی ضد سقط جنین در روز سه شنبه در کاپیتول هیل. (اولین هاکستین/رویترز)

گراهام نگرانی های سیاسی را رد کرد. او روز سه شنبه گفت: «روایتی در آمریکا شکل می گیرد که حزب جمهوری خواه و جنبش حامی زندگی در حال فرار هستند. “نه نه نه نه. راه به جایی نمی بریم.”





منبع

رهبر اقلیت سنای ایالات متحده، میچ مک کانل (R-KY)، در کنفرانس خبری هفتگی جمهوری خواهان در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 13 سپتامبر 2022 به سوالات پاسخ می دهد. (اولین هاکستین/رویترز)

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاپیتول هیل، همچنین هشدار داد که لایحه گراهام یک پیشنهاد افتتاحیه در یک کمپین جاه‌طلبانه و مداوم علیه انتخاب باروری و سایر حقوقی است که بسیاری از آمریکایی‌ها اکنون آن را بدیهی می‌دانند.

اگرچه اکثر آمریکایی ها از انتخاب باروری حمایت می کنند، اما از برخی محدودیت ها نیز حمایت می کنند. از زمان صدور حکم دادگاه عالی در بهار گذشته در مورد Dobbs v.

واشنگتن، دی سی – 13 سپتامبر: کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روزانه در کاخ سفید در 13 سپتامبر 2022 در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند. (عکس از آنا مانی میکر/گتی ایماژ)