یک زن لس آنجلس در ماه اوت سوار اتوبوس Greyhound شد. او از آن زمان دیگر دیده نشده است.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری کالیفرنیا، در سال 2021، 10235 بزرگسال در شهرستان لس آنجلس مفقود شدند. از این تعداد، 9132 نفر به عنوان ناپدید شده داوطلبانه، 599 نفر ناشناس و 73 نفر مشکوک شناخته شدند.

او یک عکس از بلیط خود را برای ما ارسال کرد تا به ما اطلاع دهد، “هی، این مسیر من برای اتوبوس من است و من تلفنم را خاموش می کنم” تا بدانید شوهرش نمی تواند ردیابی کند. او و بعد، وقتی به مقصد خاصی می‌رسید، دوباره تلفنش را روشن می‌کرد و با ما تماس می‌گرفت. او در نهایت از اتوبوس پیاده شد و اولین بار نزد شوهرش برگشت. به همین دلیل وقتی او به مامانم زنگ زد و همه این اطلاعات را به ما گفت، گفتیم: باشه، چیزی عجیب است، چون او چیزی به ما نگفته است.»

شالیزا پرات، 34 ساله، آپارتمان خود را در لس آنجلس در 22 اوت ترک کرد. (با احترام خانواده)

“بزرگترین پرچم قرمز برای ما این است که این اتفاق قبلا رخ داده است، فکر می کنم یک ماه پیش [in July]Ebonee Best، خواهر ShaLisa، یکی از اعضای فعال خدماتی که در آلمان مستقر است، در گفتگو با Yahoo News گفت.

این مطالعه تا حدی پوشش آنلاین افراد ناپدید شده از چهار رسانه، آتلانتا-ژورنال کانستیتو، سی‌ان‌ان، استار تریبون و شیکاگو تریبون را تحلیل می‌کند. این گزارش می‌گوید: «در مرحله اول تجزیه و تحلیل، سیاه‌پوستان در مقایسه با زیرمجموعه سیاه‌پوست جمعیت FBI، به‌طور قابل‌توجهی در جمعیت افراد مفقودی که از این چهار وب‌سایت پوشش دریافت کردند، کمتر حضور دارند».

او به یاهو نیوز گفت: «مهم ترین چیز دریافت دقیق ترین اطلاعات و گرفتن اظهارات از افرادی است که فرد گمشده را می شناسند. فرض کنید همسر شما ناپدید شده است، شوهری که با او زندگی می کند احتمالاً به روزترین اطلاعات را خواهد داشت. بنابراین شما باید فوراً تمام اطلاعات دقیق را در مورد هر چیزی که منجر به آن روز از دست دادن همه فعالیت‌ها شده است، دریافت کنید.»

آخرین پیشرفت در این پرونده، ویدیوی بالقوه ShaLisa است که در ایستگاه اتوبوس در سن برناردینو گرفته شده است. خانواده او می‌گویند پلیس در آن منطقه در حال کار بر روی یافتن این فیلم است تا سرنخ‌هایی را درباره جایی که ممکن است او باشد جمع‌آوری کند.

ShaLisa Pratt نشان داده شده است که با یک نوشیدنی در مقابل یک بابا نوئل پلاستیکی بزرگ ژست گرفته است.
بروشور آنلاینی که ShaLisa Pratt را در 30 اوت توسط واحد گمشدگان اداره پلیس لس آنجلس توییت کرد. پلیس سن برناردینو اکنون در حال رسیدگی به این پرونده است. (اعتبار: LAPD)

ما احساس می کنیم که او آنجاست. … اما به طور کلی، ما فقط دعا می کنیم که افکارمان درست باشد، که او هنوز زنده و سالم باشد، هر کجا که باشد، او فقط راهی برای تماس با ما ندارد.”

بریجت اسمیت علیرغم اینکه از دخترش خبری نداشت، تقریباً در زمانی که اتوبوسی از جنوب کالیفرنیا می رسید، در ایستگاه اتوبوس در آتلانتا منتظر ماند، در صورتی که شالیزا در آن بود. دخترش هرگز حاضر نشد و بریجت اسمیت بلافاصله با کمک شوهر پرت بلیط لس آنجلس را رزرو کرد.

مادر شالیزا و همسرش با هم در جستجو کار نمی کنند، اما هر دو می گویند که معتقدند او را سالم و سلامت خواهند یافت.

از هر کسی که در مورد این پرونده اطلاعاتی دارد، درخواست می‌شود که با پلیس سان برناردینو یا واحد گمشدگان LAPD به شماره (213) 996-1800 یا در ساعات غیر اداری با شماره 1-877-LAPD-24-7 تماس بگیرد.



منبع

آ

بنیاد سیاه و گمشده، تفاوت در پوشش را به بزرگسالان رنگین پوست مرتبط با فعالیت مجرمانه، مواد مخدر یا باندها نسبت می دهد. اعتقاد به اینکه رنگین پوستان در شرایط فقیرانه زندگی می کنند، که منجر به حساسیت زدایی در مورد چنین مواردی می شود. و به کودکانی که برچسب فراری داده می شوند، نه گمشده.

ماه گذشته یک زن سیاه پوست 34 ساله آپارتمان خود در هالیوود را ترک کرد و سوار اتوبوس Greyhound در لس آنجلس شد. خانواده او انتظار داشتند که او به سمت شرق به آتلانتا برود، جایی که او در آنجا بزرگ شد، اما شالیزا پرت از زمان خروجش دیده نشده است.

واحد افراد گمشده لس‌آنجلس با یاهو نیوز تأیید کرد که اداره پلیس سن برناردینو اکنون به تنهایی رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد. یکی از نمایندگان گفت که اگر شواهدی نشان دهد که ممکن است او هنوز در لس آنجلس باشد، پرونده را پس خواهند گرفت.

پرت گفت که همسرش دچار مشکل شده است و او را رها کرد تا به ایستگاه اتوبوس Greyhound در مرکز شهر لس آنجلس برود و احتمالاً به سمت شرق به آتلانتا، جایی که مادرش زندگی می کند، برود. او گفت که او توانست از طریق تلفن او را پیدا کند و او را در ایستگاه پیدا کرد، اما نتوانست مانع خروج او از اتوبوس شود. او سپس به خانواده ShaLisa گفت که او تلفن همسرش را در جایی در سن برناردینو، نزدیک ایستگاه Greyhound آنجا پینگ کرده است.

پرت گفت که پلیس گفت که آنها به بازی ناشایست مشکوک نیستند.

Giglio گفت که متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در هنگام ناپدید شدن شخصی در نظر گرفت، از جمله اینکه آیا آنها به میل خود آنجا را ترک کردند یا خیر.

بدترین قسمت برای من این است که وقتی در ایستگاه Greyhound در لس آنجلس به او برخورد کردم، احساس می‌کنم فرصتی برای متوقف کردن او داشتم، اما هرگز نمی‌دانستم که او از نقطه A به نقطه B نمی‌رود.

به گفته LAPD، “اکثر موارد افراد ناپدید شده ظرف چند روز یا چند هفته حل می شود.” اکنون بیش از سه هفته از ناپدید شدن شالیزا می گذرد.

عکس زن گمشده، شالیزا پرات.  مادرش، فلیشا بریجت پرات، می‌گوید از زمانی که ناپدید شده است، خبری از او نداشته است.  (اعتبار: LAPD)

خطوط زمانی بسیار مهم هستند، مانند: آخرین باری که مردم با او صحبت کردند چه بود؟ [and] دیدمش؟” او گفت. «آن شخص چگونه گم شد؟ پیاده بودند؟ [Did] آنها وسیله نقلیه دارند؟ اینها بسیار مهم خواهند بود. همه گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های خود را دارند، چه زمانی به آنها دسترسی پیدا شد؟ آنجا [are] سوابق بانکی، آیا بعد از گم شدن آنها برداشت می کنند؟»

اکنون، خانواده پرت به شدت در جستجوی او هستند و پرت به چهره دیگری تبدیل شده است که به لیست افراد گمشده در کالیفرنیا اضافه شده است.

تصویری ثابت از ویدئوی نظارتی که نشان می‌دهد شالیزا پرت واحد خود را در هالیوود در صبح روز 22 اوت ترک می‌کند. خانواده او تایید کردند که فیلم‌های ویدئویی شالیزا را نشان می‌دهند. (با احترام خانواده)

تمام خانواده شالیزا، از جمله خواهران و ناپدری‌اش، برای یافتن او به کالیفرنیا سفر کرده‌اند. آنها به هتل ها، مراکز بهداشت روان و خانه های مجاور رفته اند، اما هیچ اثری از ShaLisa پیدا نکرده اند.

“وقتی به تعداد مقالات منتشر شده در مورد افراد در مرحله اول نگاه می کنیم، افراد سیاهپوست ناپدید شده تا حد زیادی کمتر معرفی می شوند…”

طبق سرشماری، نزدیک به 40 درصد از افراد ناپدید شده در ایالات متحده در سال 2021 رنگین پوست بودند، با این حال سیاه پوستان آمریکایی تنها 13 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. مطالعات نشان داده است که موارد مربوط به افراد رنگین پوست گمشده به ندرت به اندازه افراد سفیدپوست از دست رفته پوشش داده می شود.

کیت، شوهر پرات، گفت: “من در تمام زندگی ام هرگز چنین تصوری را نمی کردم.” من و او عادت داشتیم به عکس‌های گمشده روی دیوار نگاه کنیم. و مثل اینکه این دیوانه کننده است که چگونه یک نفر ممکن است گم شود، می دانید منظور من چیست. مثل اینکه او یک فرد گمشده است و من سعی کرده ام هر کاری از دستم بر می آید انجام دهم.»

عکس خانگی ShaLisa Pratt او را در حال گرفتن سلفی در آینه در حالی که روی تخت دونفره نشسته است نشان می دهد.

بریجت اسمیت به یاهو گفت: «بسیار عجیب است که دخترم با هیچ یک از ما تماس نگیرد، در حالی که او قبلاً با ما تماس می‌گرفت و همه چیزهایی را که با او می‌گذشت به ما می‌گفت.

عکس زن گمشده، شالیزا پرات. مادرش، فلیشا بریجت پرات، می‌گوید از زمانی که ناپدید شده است، خبری از او نداشته است. (اعتبار: LAPD)

آن وقت است [LAPD] ابتدا با من تماس گرفتند و سپس گفتند که پرونده شخص گمشده در لس آنجلس را رها کردند… زیرا مطمئن هستند که از طریق تحقیقات و تحقیقات خود، او آخرین بار در سن برناردینو، در حادثه ایستگاه Greyhound دیده شده است.

در 22 آگوست، شوهر پرت با مادرش، فلیشا بریجت اسمیت تماس گرفت تا گزارش دهد که دخترش در حالی که او در حال گذر از یک “بحران سلامت روان” بود، از او دور شده است. از آن زمان هیچکس از او چیزی نشنیده است.

شالیزا آخرین بار در آپارتمانش در هالیوود در دوربین دیده شد، طبق تصاویر نظارتی از ساختمان. سپس، در ایستگاه Greyhound در سن برناردینو، طبق گزارش ها، کارکنان متوجه شدند که شخصی به توضیحات او پاسخ می دهد و می گوید که او مجبور شده است ایستگاه را به دلیل دزدیدن چمدان شخصی ترک کند.

گیگلیو خاطرنشان کرد که بخش‌های پلیس را می‌توان در جاهای دیگر در شهرهای کوچک‌تر اشغال کرد، که معمولاً بخش‌هایی برای افراد گمشده ندارند. حتی LAPD توصیه می کند که اگر یکی از اقوام برای حداقل چندین ماه مفقود شده باشد، خانواده ها یک بازرس مفقودین استخدام کنند. پرت گفت که او یکی را استخدام کرده است.

هر دو بخش گفتند که بر اساس گزارش خانواده، آنها ShaLisa Pratt را یک “فرد گمشده داوطلبانه” می دانند که به این معنی است که او به میل خود ترک کرده است.

فیلم های نظارتی نشان می دهد که ShaLisa Pratt در حال قدم زدن در یک راهرو در واحد خود در هالیوود در صبح روز 22 اوت است.

او همه را جمع کرده است. ما همه اینجا در لس آنجلس برای او هستیم. زیرا او می داند که دختر بچه من در حال حاضر در والدوستا، گا.، من دانشجو است [other] دخترش در آلمان مستقر است، من در آتلانتا هستم و همه ما اینجا هستیم. “همه ما در زندگی خود استراحت کرده ایم تا برای یافتن او به اینجا بیاییم.”

مطالعه‌ای در سال 2016 که توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد، عبارت «سندرم زن سفیدپوست گمشده» را تجزیه کرد، اصطلاحی که برای برجسته کردن پوشش گسترده‌تر رسانه‌ای زنان سفیدپوست که ناپدید می‌شوند، برخلاف بقیه جمعیت، ابداع شد. این تحقیق به برخی از رسانه‌های خبری و شدت پوشش اختصاص داده شده به افراد گمشده از جمعیت‌های مختلف پرداخت.

دارین گیگلیو، بازپرس خصوصی افراد ناپدید شده، با این پرونده درگیر نیست، اما بینشی در مورد چگونگی تحقیق پلیس معمولاً در مواقعی که یک شخص گم می شود، ارائه کرد.

عکس دیگری از ShaLisa Pratt 34 ساله. (با احترام خانواده)

“این حتی ایستگاه او نبود، بنابراین ما نمی دانیم چه چیزی باعث شد او در آن ایستگاه پیاده شود [in San Bernardino]پرت در گفتگوی دو ساعته به یاهو نیوز گفت، مثل اینکه می‌توانست به راهش ادامه دهد.

خانواده در 23 آگوست به پلیس سن برناردینو و در 26 آگوست به اداره پلیس لس آنجلس گزارش دادند تا شالیزا یا به قول آنها لی به عنوان مفقود شده از آپارتمانش در هالیوود فهرست شود.