اوکراین از طرح اصلی برای دور نگه داشتن پوتین برای همیشه رونمایی کرد

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

و از روز سه شنبه، آنها فکر می کنند که راه حل را پیدا کرده اند.

دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین می‌خواهد ائتلافی از کشورهایی ایجاد کند که مایل به تضمین امنیت اوکراین در برابر هرگونه نقض آتی سرزمینش یا تجاوز به حاکمیت این کشور باشند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

وقتی صحبت از تضمین‌های امنیتی مانند معاهده می‌شود، به عبارت دیگر، ماده 5 ناتو، اینجا کمی یک کلید روشنایی است. این یک چیز باینری است. یا داری یا نداری مایکل کارپنتر، نماینده دائم، گفت که ماهیت ماده 5 طبق تعریف این است. «کشورها می توانند متعهد شوند که در صورت حمله یا در صورت بروز یک وضعیت امنیتی که مستلزم کمک باشد، کارهای خاصی را انجام خواهند داد. اما متعهد شدن به دفاع از یک کشور دیگر… این چیزی است که باید همه با آن همراه باشید، یا چیزی که در مورد آن صحبت می کنید فاقد ضمانت ماده 5 است.

«این حقیقت کامل نیست. حقیقت کامل این است که برخی – در مورد ایالات متحده آمریکا که یکی از نزدیکترین کشورهای دوست ما در این زمینه است صحبت نمی کنم – اما در برخی کشورها، انتظارات بدبینانه ای وجود دارد که ترجیح می دهیم نگاه کنیم و منتظر باشیم که چه پیش خواهد آمد. تاراسیوک گفت که برخی از مقامات خارجی انتظار دارند اوکراین شکست بخورد.

در طرح جدید آمده است: “یادداشت بوداپست در مورد تضمین های امنیتی بی ارزش شد.” تا زمانی که اوکراین تضمین‌های امنیتی منحصربه‌فرد و مؤثر – که در یک روند نهایی صلح گنجانده شده‌اند – ارائه نشود، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این اتفاق دوباره رخ نخواهد داد.»

الکسی فورمن/ گتی ایماژ

اما یک مشکل وجود دارد متحدان و ایالات متحده – همانطور که از نظر تاریخی در مورد اوکراین چنین بوده است – ممکن است در موقعیتی نباشند که معاهده ای الزام آور قانونی را امضا کنند که شامل “ضمانت های امنیتی” است که می تواند ایالات متحده را وارد درگیری گسترده تر کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از این توصیه آگاه هستیم و به تعامل با متحدان و شرکای خود در مورد راه‌هایی برای حمایت از مبارزه اوکراین علیه تهاجم غیرقانونی روسیه ادامه می‌دهیم». ایالات متحده به ارائه کمک های امنیتی به اوکراین در جریان درگیری با روسیه ادامه می دهد.

اما فقط به این دلیل که اوکراینی‌ها در ارائه پشتیبانی و کمک‌های امنیتی که کلید نبرد در شش ماه گذشته – و در چند روز گذشته بوده – موفق بوده‌اند، به این معنی نیست که هزینه‌ای برای اوکراین نداشته است – و این باید تغییر کند. یرمک گفت که با ایجاد این ضمانت های امنیتی پیش می رود.

یک شکست ترجمه در ایالات متحده به یک جنجال کثیف در مورد جنگ پوتین دامن می زند

این گروه برنامه خود را روز سه‌شنبه در پی حملات ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در جنوب و شمال شرق اوکراین، با نیروهای مسلح اوکراینی پس‌گیری بیش از 3000 کیلومتر مربع از نیروهای روسیه در یک شکست کوبنده برای پوتین، منتشر کرد. جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که حمله متقابل اوکراین نشانه «تغییر شتاب» در جنگ است.

مذاکره‌کنندگان دیگر، از جمله رز گوتمولر، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، و استیو پایفر، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، به دیلی بیست گفت، دیپلمات‌ها موافقت کردند که حتی اگر نسخه روسی و اوکراینی توافق انگلیسی‌ها گفتند تضمین‌ها و همه طرف‌ها به این درک رسیدند که هیچ تضمینی وجود ندارد.

در سند جدیدی که روز سه‌شنبه نهایی شد، مقامات این طرح را راهی برای تشویق گروهی از کشورهایی که مایل به حمایت از اوکراین با ضمانت‌های الزام‌آور قانونی هستند توصیف می‌کنند که به کمک اوکراین خواهند آمد تا از حمله دیگری از روسیه یا هر حمله دیگری جلوگیری کنند. کشور برای این موضوع – و برای کمک به اوکراین برای آماده شدن برای پاسخ اجباری.

ما از همان ابتدا بر داشتن ضمانت‌های امنیت ملی به‌عنوان سند الزام‌آور قانونی اصرار داشتیم. بوریس تاراسیوک، نماینده دائم این کشور در مصاحبه ای اختصاصی به دیلی بیست گفت و نسخه ای که ما آماده کرده بودیم و به همکاران آمریکایی مان تحویل داده شد، دقیقاً در قالب یک سند الزام آور قانونی بود – یک معاهده. متأسفانه، از همان ابتدا، ایالات متحده و روسیه تمایلی به صحبت در مورد یک سند الزام آور قانونی نداشتند.

وی ادامه داد: «برخی از سیاستمداران خارجی در همان روزهای اول پیش‌بینی می‌کردند که اوکراین در چند روز آینده سقوط خواهد کرد… این هفتمین ماه است که برخلاف پیش‌بینی‌هایشان است. ما نه تنها مقاومت می کنیم، بلکه می جنگیم و به روس ها فشار می آوریم.»

تلویزیون کرملین از روسیه خواست به «شکست جدی» خود اعتراف کند

این طرح تنها آخرین گامی است که مقامات اوکراینی برای اصلاح اشتباهات گذشته ناشی از توافقنامه امنیتی قبلی با سایر کشورها از جمله ایالات متحده انجام می دهند، که برخی از مقامات اوکراینی معتقدند از زمان حمله روسیه به اوکراین مورد احترام قرار نگرفته است. به عنوان بخشی از توافقی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود، اوکراین در دهه 1990 با ایالات متحده، بریتانیا و روسیه توافقنامه‌ای امضا کرد که در آن ایالات متحده به اوکراین قول داده بود در صورت نقض مرزهای این کشور «ضمانت‌های امنیتی» ارائه کند. اما این تضمین‌ها که به عنوان یادداشت بوداپست شناخته می‌شوند، برای بازدارندگی روسیه از حمله در سال‌های 2014 و 2022 کافی نبودند و مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که فکر می‌کنند ایالات متحده به وعده‌های خود عمل نکرده است.

تاراسیوک، وزیر سابق امور خارجه اوکراین، به دیلی بیست گفت، اگرچه برخی کشورها در تلاش هستند تا با ذخایر تسلیحاتی خود برای کمک به اوکراین کار کنند، این کشور همچنان به تسلیحات پیشرفته تری از سوی متحدان برای کمک به پیروزی در بقیه میدان جنگ نیاز دارد.

الکسی فورمن/ گتی ایماژ

گروهی از مقامات، وزرا و نخست وزیران سابق اوکراین ماه هاست که پشت درهای بسته جمع شده اند و تلاش می کنند تا راه هایی برای جلوگیری از حمله مجدد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین بیابند.

مقاومت آمریکا در برابر تضمین های امنیتی مانعی است که مقامات اوکراینی برای دهه ها با آن روبرو بوده اند. مذاکره کنندگان دیپلماتیک به دیلی بیست گفتند، همانطور که اکنون می خواهند “ضمانت” دریافت کنند، مقامات اوکراینی نیز خواستار تعهدات امنیتی در تفاهم نامه بوداپست بودند. نماینده دائم اوکراین در شورای اروپا که در مذاکره بر سر تفاهم نامه بوداپست شرکت داشت، به دیلی بیست گفت، اما ایالات متحده – حتی بدون تهدید فوری جنگ روسیه در اوکراین – برای امضای ضمانت ها مردد بود.

به عنوان مثال، شنیدن کلماتی مانند “گوش کن، ما این سلاح ها را در انبار نداریم” برای من بسیار متاسف است. ما باید دستور تولید صنعت را بدهیم و پس از آن، ارتش شما مهارت‌های لازم را برای خدمت به دست می‌آورد و تنها پس از آن می‌توانید از این سلاح‌ها نگهداری کنید.» تاراسیوک گفت.

به نظر می رسد مقاماتی که روی طرح زلنسکی برای تضمین های امنیتی کار می کنند آگاه هستند که زمان بندی این درخواست ها ممکن است کلیدی باشد. یکی از روسای مشترک این گروه، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو، اعتراف کرد که او و تیمش تصمیم گرفته‌اند تا هنوز از کشورهای دیگر درخواست تعهد نکنند.

این طرح لزوماً شامل تعهدات یا وعده‌های نیروها نیست، مانند تعهدات مربوط به ماده 5 پیمان آتلانتیک شمالی، اما شامل سرمایه‌گذاری بلندمدت در پایگاه صنعتی دفاعی اوکراین، انتقال تسلیحات و پشتیبانی اطلاعاتی می‌شود. این طرح همچنین علاقه خود را به تجهیزات دفاع ضد هوایی و ضد موشکی ابراز می کند.

یرمک گفت: «تصمیم‌ها اغلب باید به طور موقت گرفته می‌شد و توسعه مکانیسم‌های این کمک مستلزم زمان زیادی است که همیشه در جنگ کم است و با درد، خون و جان خریده می‌شود.

نماینده دائم ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) به روزنامه دیلی بیست گفت، حتی اگر ایالات متحده توافقنامه هایی را امضا کند که متعهد به کمک به اوکراین است، این دنیایی جدا از ضمانت های امنیتی است که در ناتو ذکر شده است. در مصاحبه اخیر

هیچ اطمینانی وجود ندارد که ایالات متحده مایل است در حال حاضر با «ضمانت‌های امنیتی» وارد عمل شود. هنگامی که از سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد امضای طرحی مانند آنچه امروز ارائه شد سؤال شد، تنها وجود آن را تأیید کرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.