پیروزی تون، سناتور داکوتای جنوبی، “نفرین” را می شکند، ترامپ را به چالش می کشد

SIOUX FALLS، SD (AP) – نه “نفرین کارل” داکوتای جنوبی و نه درخواست های رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، سناتور جمهوری خواه جان تون را در این هفته تحت تاثیر قرار نداد، زیرا او به چهارمین دوره تاریخی تاریخی می رسد که می تواند او را برای رهبری حزب جمهوری خواه ببیند. مجمع نمایندگان مجلس سنا

با توجه به شمارش آرا در تعداد معدودی از رقابت های سنا، مشخص نیست که آیا حزب جمهوری خواه تون اکثریت را به دست خواهد آورد یا خیر. تون گفت که “هر کاری از دستم بر بیاید” برای کمک به نامزد جمهوری خواه هرشل واکر، که گذشته ای پرتلاطم دارد، از جمله اتهامات خشونت علیه خانواده اش و اتهاماتی مبنی بر پرداخت هزینه سقط جنین دو زن که با او قرار داشته، انجام خواهد داد. دور دوم دور دوم انتخابات جورجیا توسط واکر در مقابل سناتور دموکرات رافائل وارناک می تواند تعیین کند که چه کسی سنا را کنترل می کند.

https://apnews.com/hub/explaining-the-elections را بررسی کنید تا در مورد مسائل و عوامل موثر در انتخابات میان دوره ای 2022 بیشتر بدانید.



منبع

تنها یک سناتور دیگر داکوتای جنوبی چهار دوره برنده شده است: سناتور کارل موند، که حضور وی در کنگره از دهه 1930 تا 1970 باعث شوخی در محافل سیاسی ایالتی معروف به “نفرین کارل” شد. سه سناتور دیگر – جورج مک گاورن و تام داشل، دموکرات‌ها و همچنین لری پرسلر جمهوری‌خواه – تلاش کردند تا داکوتان‌های جنوبی را متقاعد کنند که به آنها چهار دوره مجلس سنا بدهند. همه آنها شکست خوردند و داشل در سال 2004 از تون شکست خورد.

تون که تأیید ترامپ را دریافت نکرد، گفت که این دلیلی است که حزب او باید از رئیس جمهور سابق چشم بپوشد: «شما نمی توانید حزبی داشته باشید که بر اساس شخصیت یک فرد ساخته شده باشد. شما باید یک مهمانی داشته باشید که بر اساس چیزی ساخته شده است که بادوام تر است.”

تون درباره فشار برای کنترل کنگره توسط جمهوری‌خواهان گفت: «من فکر می‌کنم در کشور ما این انتظار وجود دارد که کنترل و تعادل چیز خوبی است. و اگر شما یک دولت تقسیم شده دارید، گاهی اوقات این می تواند فرصتی برای انجام برخی کارهای واقعاً تأثیرگذار باشد.»

___

تون، 61 ساله، در طی سال‌ها به برخی از «کمپین‌های بندکشی بدون بند انگشت که در آن شما فقط پوست یکدیگر را می‌درید» اعتراف کرد. اما کمپین امسال کمپین آرامی بود که در آن رقیب دموکرات او به بودجه 17 میلیون دلاری او نزدیک نشد. تون به سختی رقیب برایان بنگز، کهنه کار نیروی هوایی و استاد دانشگاه را تایید کرد، و در عوض تبلیغاتی را منتشر کرد که نوه او را نشان می داد و سیاست های اقتصادی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را تحت تاثیر قرار می داد.

کیک در جشن پیروزی روز سه شنبه تون خوانده شد: “تبریک برای شکستن نفرین.”

در بحبوحه شکست حزب جمهوری‌خواه در رسیدن سریع به پیروزی همانطور که بسیاری انتظار داشتند، تون بیشتر کیفیت نامزدهایی را که حزب در سال جاری معرفی کرده است، مقصر دانست. در میان برخی از جمهوری خواهان، به دلیل تلاش برای اثبات نفوذ سیاسی پایدار خود با حمایت از بیش از 330 نامزد، به پای ترامپ سرزنش شده است. بسیاری از آنها بی تجربه و عمیقاً دارای نقص بودند.

پوشش خبری AP از انتخابات را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections

اما یک پست بالقوه در بالای رهبری حزب جمهوریخواه سنا در انتظار است. تون که در حال حاضر شماره 2 جمهوری خواه سنا است، از رهبر فعلی، سناتور میچ مک کانل از کنتاکی ابراز حمایت کرد. تون همچنین هنگام انتخاب رهبر جدید از بحث در مورد جنبه‌های رهبری خود ابایی نداشت و گفت که می‌داند چگونه یک «چشم‌انداز واضح تعریف شده» برای گروه و حمایت مارشال از آن ارائه کند.

با این حال، در مراحل اولیه فصل مبارزات انتخاباتی، به نظر می‌رسید که این نفرین حیاتی داشت. ترامپ پس از اینکه سناتور ادعاهای نادرست وی مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 را به باد سخره گرفت، برای رقیب اولیه تون خواستار شد، سپس تون هفته ها در اعلام نامزدی خود تردید کرد زیرا به فکر بازنشستگی از سیاست بود.

کارل روو، یک استراتژیست بانفوذ جمهوری خواه، این هفته در جمع آوری کمک های مالی برای اجرای قانون در سیو فالز، تون را تمجید کرد و به جمعیت گفت که “داکوتای جنوبی با او در سنای ایالات متحده بسیار بالاتر از وزن خود است.”

سناتور جمهوری‌خواه که پس از پیروزی مجدد در انتخابات که در آن 70 درصد آرا را به دست آورد، روز پنجشنبه به آسوشیتدپرس گفت که می‌خواهد «روی راه‌حل‌ها» به‌ویژه روی تورم متمرکز بماند، نه سبک‌های سیاسی توهین‌آمیز که «یک نکته را نشان می‌دهد». بیش از ایجاد تفاوت.» این یک سبک محافظه کارانه است که برای تون در داکوتای جنوبی با رنگ قرمز بسیار مؤثر بوده است، که او از سال 2005 در سنا نمایندگی کرده است.