کارشناسان می گویند کودکان 8 سال به بالا باید از نظر اضطراب غربالگری شوند. در اینجا چیزی است که والدین باید بدانند.

ما می دانیم که شما گزارش های متفاوتی از کودک در مقابل والدین دریافت می کنید. ما دیده‌ایم که گزارش‌های کودک نسبت به گزارش‌های والدین امتیازات SCARED بالاتری به دست می‌آورد.» بنابراین مهم است که توجه داشته باشیم که اگر مطمئن نباشیم که دیدگاه کودک و والدین را در مورد SCARED دریافت می کنیم، علائم احتمالی را می توان نادیده گرفت.

پیبرت می‌گوید شواهد کافی برای حمایت یا توصیه به غربالگری کودکان زیر 8 سال وجود ندارد، بنابراین گروه کاری خواستار تحقیقات بیشتر در مورد آن گروه سنی شده است.

کودکی از پشت با کوله پشتی و نزدیک شدن به گروهی از کودکان در نزدیکی اتوبوس مدرسه دیده می شود.

CBT می تواند اضطراب را در کودکان و نوجوانان بهبود بخشد و به طور بالقوه برطرف کند، و Birmaher خاطرنشان می کند که معمولاً 12 تا 15 جلسه طول می کشد.

دکتر لوری پیبرت، روانشناس بالینی و عضو گروه ضربت، به یاهو نیوز گفت که اضطراب کودکان در سال 2018 به عنوان اولویت انتخاب شد. بنابراین در حالی که COVID-19 نیاز به پرداختن به سلامت روان را تشدید کرد، کارگروه کار بر روی آن را آغاز کرده بود. توصیه آن قبل از همه گیری

SPIN به طور خاص به دنبال شواهدی از اضطراب اجتماعی است و فقط توسط کودک تکمیل می شود. این سؤال می‌پرسد که آیا از ترس خجالت از انجام کارها یا صحبت با مردم اجتناب می‌کنند؟ آیا آنها از رویدادهای اجتماعی می ترسند. یا اینکه در اطراف افراد علائم جسمی مانند تپش قلب را تجربه می کنند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده اخیراً توصیه کرده است که کودکان 8 تا 18 ساله باید توسط پزشک مراقبت های اولیه خود از نظر اختلال اضطراب غربالگری شوند، حتی اگر علائم یا علائم اضطراب را نشان نمی دهند. این اولین بار است که کارگروه هر گونه توصیه ای در مورد غربالگری اضطراب ارائه می دهد و از شدت بحران سلامت روانی که در حال حاضر کودکان و نوجوانان را در ایالات متحده ویران کرده است صحبت می کند.

پیبرت و بیرماهر هر دو تاکید می کنند که اختلالات اضطرابی شرایط قابل درمان هستند و پزشکان و والدین به همراه کودک می توانند تعیین کنند که در صورت تشخیص، کدام روش ممکن است بهترین باشد. معمولاً شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) یا دارو و گاهی اوقات ترکیبی از این دو است.

این کارگروه متشکل از یک پانل داوطلب از متخصصان طب پیشگیری است و هیچ مرجع نظارتی ندارد، اما توصیه های آن می تواند بر استانداردهای مراقبت در ایالات متحده تأثیر بگذارد.

چرا کودکان را از نظر اختلال اضطراب غربالگری کنیم؟

SCARED یک ابزار غربالگری عمومی تر است که به دنبال علائم هر گونه اختلال اضطرابی، از جمله علائم اختلالات اضطراب فراگیر، اضطراب جدایی، اضطراب اجتماعی، هراس و اجتناب از مدرسه است. این غربالگر دو نسخه دارد – یکی از والدین درباره فرزندشان سؤال می کند و دیگری مستقیماً همان سؤالات را از کودک می پرسد.

بیرماهر می‌گوید داروهایی که اغلب برای اضطراب در کودکان استفاده می‌شوند، همان داروهایی هستند که برای افسردگی استفاده می‌شوند و مطالعات نشان می‌دهد که این داروها در کودکان 7 یا 8 ساله با حداقل عوارض جانبی، در صورت وجود، موثر هستند.

پیبرت گفت: «تست غربالگری به تنهایی برای تشخیص اضطراب کافی نیست. “اگر غربالگری کودک یا نوجوان شما مثبت باشد، یک مصاحبه بالینی ساختاریافته برای تشخیص لازم است.”

اگر تشخیص داده شود که کودک شما دارای اختلال اضطرابی است، بعد چه می شود؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تقریباً از هر 10 کودک و نوجوان 1 نفر از سال 2016 تا 2019 مبتلا به اضطراب تشخیص داده شده است و اختلالات اضطرابی شایع ترین وضعیت سلامت روان در ایالات متحده است.

SCARED یا Screen for Child Anxiety Related Disorders و SPIN یا Social Phobia Inventory دو ابزاری هستند که معمولاً برای غربالگری اختلال اضطراب در نوجوانان استفاده می شوند. (گتی ایماژ)

نگرانی یا ترس شدید که منجر به ناتوانی در عملکرد در مدرسه یا محیط های اجتماعی می شود، ممکن است نشانه ای از اختلال اضطراب در کودکان و نوجوانان باشد. (گتی ایماژ)

پیبرت در مورد اضطراب در نوجوانان گفت: «این یک مشکل رو به افزایش برای سال‌ها، حتی قبل از کووید بوده است. “اما ما همچنین می دانیم که همه گیری کووید تلفات زیادی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان ما وارد کرده است.”

«اختلال اضطرابی شایع ترین اختلال در روانپزشکی کودکان است. بوریس بیرماهر، استاد روانپزشکی دانشگاه پیتسبورگ، که عضوی از گروه ضربت نیست، به یاهو نیوز گفت: بیش از ADHD، بیش از هر چیز.

گاهی اوقات حتی یک نمره SCARED یا SPIN بالا می تواند یک هشدار نادرست باشد، بنابراین Pbert و Birmaher می گویند مهم است که به یاد داشته باشید که غربالگری تنها اولین قدم است.

او در مورد CBT گفت: “این برای همیشه نیست.” «مثل این است که مربی به شما ترفندهایی را برای مدیریت اضطراب و نحوه جلوگیری از اضطراب به شما یاد می دهد. درمانگران مانند مربی هستند، والدین مانند دستیاران مربی هستند و [the child] بازیکن است. و شما باید تمرین کنید. زیرا اگر تمرین نکنید، یاد نمی گیرید.»



منبع

او گفت: «بسیاری از کودکان و نوجوانان هر از گاهی ترس و نگرانی دارند و احساس اضطراب می کنند. هنگامی که ما در حال غربالگری اختلالات اضطرابی هستیم، واقعاً به دنبال ترس یا نگرانی مفرط هستیم که در فعالیت‌های عادی روزانه در خانه، مدرسه، دوستان و خانواده اختلال ایجاد می‌کند.

کارگروه هیچ روشی را برای غربالگری اضطراب توصیه نکرد، اما این فرآیند اغلب با استفاده از پرسشنامه انجام می شود. دو پرسشنامه پرکاربرد برای نوجوانان SCARED یا Screen for Child Anxiety Related Disorders و SPIN یا Social Phobia Inventory نام دارند. مشخص شده است که هر دو در شناسایی جوانان با و بدون اضطراب دقیق هستند.

کودکی در یک اتاق نشیمن به حالت خمیده نشسته است.

او تکرار کرد که تجربه مقداری اضطراب طبیعی و سالم است، اما با غربالگری اختلالات اضطرابی، کارگروه امیدوار است مواردی را که در آن بر عملکرد و رفاه کودک تأثیر می گذارد، از بین ببرد.

بیرماهر گفت: “گاهی اوقات آنها شناسایی نمی شوند و کودک رنج می برد.” و این کودکان در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند و در نوجوانی در معرض خطر ابتلا به سوء مصرف مواد هستند.

پیبرت توضیح داد: “ما می دانیم که شروع درمان اختلالات اضطرابی تا 23 سال تاخیر واقعی دارد.” بنابراین، این توصیه غربالگری واقعاً امیدوار است که بتوان کودکان، نوجوانان و نوجوانان را زودتر گرفتار کرد تا مجبور نباشند سال‌های زیادی در بزرگسالی خود رنج بکشند.»

پزشکان چگونه کودکان را از نظر اختلال اضطراب غربالگری می کنند؟

بیرماهر می گوید که این پرسشنامه ها معمولاً در اتاق انتظار قابل پاسخگویی هستند و تکمیل آنها کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. پس از آن، والدین و کودک پاسخ های خود را با پزشک اطفال بررسی می کنند و بررسی می کنند که آیا نگرانی وجود دارد یا خیر.

متوسط ​​سن ابتلا به اختلال اضطراب حدود 11 سالگی است، اگرچه برخی از کودکان و نوجوانان ممکن است نگرانی ها و ترس های خود را برای خود نگه دارند یا ممکن است با علائمی مانند تحریک پذیری و عصبانیت که گاهی اوقات با اختلال اضطراب مرتبط نیستند، ظاهر شوند. این باعث می شود کارشناسان نگران باشند که بدون غربالگری، بسیاری از موارد اختلال اضطراب در کودکان در حال حاضر مورد توجه قرار نمی گیرند.

سوالات در مورد علائم ناتوان کننده، مانند اینکه آیا کودک نگرانی شدید در مورد اتفاقات بد را تجربه می کند، می پرسد. ترس ناگهانی که با علائم فیزیکی مانند ضربان قلب، مشکل در تنفس یا احساس سرگیجه، لرزش یا عرق کردن همراه است. یا اینکه از دوری از والدین یا از دست دادن افراد مهم زندگی خود می ترسند.