پهپادهای ساخت اوکراین «حمله بی‌سابقه‌ای» به کشتی‌های جنگی روسیه در سواستوپل انجام دادند

تحلیلگران افزودند: «اگر کی‌یف دستور این حمله را صادر می‌کرد، پاسخی متناسب و حتی مهارشده به عملیات گسترده بمباران راهبردی روسیه در حمله به اهداف غیرنظامی در سراسر اوکراین در چند هفته گذشته بود».

وزارت دفاع بریتانیا اتهامات کرملین مبنی بر دست داشتن بریتانیا در حمله به کشتی های جنگی ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل را رد کرد.

ناوچه آدمیرال ماکاروف احتمالا مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است

بوتوسوف گفت: “جالب ترین چیز: بدیهی است که همه این پهپادها (برای حمله هوایی و پهپادهای دریایی، پهپادهای سطحی) توسط متخصصان اوکراینی ساخته شده اند؛ همه چیز توسط افرادی ساخته شده است که دانش مهندسی نسبتاً بالایی دارند.”

وی افزود: مشخص است که همزمان با حمله پهپادهای سطحی، شناورهای ناوگان دریای سیاه روسیه مورد حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند.

برای اولین بار، یک حمله در مقیاس بزرگ توسط پهپادهای سطحی، هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

همچنین بخوانید: اوکراین مدعی است که رزمناو مسکو را در دریای سیاه غرق کرده است که باعث کاهش مکمل موشکی روسیه شده است

این روزنامه نگار گفت: از نقطه نظر فنی، اینها اتفاقات کاملاً بی سابقه ای هستند که فکر می کنم اکنون موضوع اصلی بحث همه نظامیان جهان است.

ISW تاکید کرد که حملات به کشتی های جنگی در زمان جنگ، اقدامات نظامی مشروع است، نه حملات تروریستی. تصمیم اوکراین برای حمله به این ناوچه، که می‌تواند موشک‌های کروز کالیبر را پرتاب کند، در حال حاضر با توجه به تشدید حملات موشکی کروز روسیه به زیرساخت‌های انرژی غیرنظامی اوکراین منطقی است.

بوتوسوف خاطرنشان کرد که یکی از کشتی هایی که پهپادهای سطحی به آن نزدیک شده و احتمالاً به آن اصابت کرده است، ناوچه ای از همان نوع دریاسالار ماکاروف بوده است (پیش از این گزارش شده بود که پس از غرق شدن موشک، به عنوان پرچمدار ناوگان دریای سیاه روسیه معرفی شده است. رزمناو مسکو).

مقامات اشغالگر روسیه در کریمه اوکراین در 29 اکتبر اعلام کردند که یک حمله با هواپیماهای بدون سرنشین در آب های خلیج سواستوپل صورت گرفته است.

ناوچه آدمیرال ماکاروف احتمالا مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است

همچنین بخوانید: پوتین می گوید حملات موشکی روسیه به اوکراین «پاسخی» به حمله به خلیج سواستوپل است

ناوگان دریای سیاه روسیه دارای سه ناوچه از کلاس گریگورویچ است که هر کدام قادر به پرتاب موشک های کروز کالیبر هستند.

وزارت دفاع روسیه اوکراین و بریتانیا را متهم به دست داشتن در این حمله کرد. روس ها ادعا کردند که گفته می شود “همه اهداف هوایی را منهدم کرده اند.” آنها اظهار داشتند که “حمله ارتش اوکراین” “تحت راهنمایی متخصصان انگلیسی که در اوچاکیو (شهری در استان میکولایف اوکراین، در حدود 200 کیلومتری شمال غربی سواستوپل) هستند، صورت گرفت.

به گفته سردبیر سانسور دات نت، علاوه بر دریاسالار ماکاروف، حداقل دو فروند کشتی دیگر روسی نیز مورد اصابت قرار گرفته است.

مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده در گزارش 29 اکتبر خود گفت که تصاویر رسانه های اجتماعی تعداد نامعلومی از وسایل نقلیه سطحی بدون سرنشین را که حداقل یک ناوچه کلاس گریگوروویچ را در سواستوپل در 29 اکتبر مورد اصابت قرار می دهند، مستند کرده است.

فرماندهی عملیات جنوب اوکراین اعلام کرد که انفجارهای سواستوپل ممکن است ناشی از شلیک ناموفق موشک های پدافند هوایی باشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که علاوه بر کشتی جنگی ایوان گلوبتس، “خسارات جزئی” به یک مانع حفاظتی در خلیج جنوبی وارد شده است.

وی اظهار داشت که ابزار معمولی واکنش و دفاع از پایگاه دریایی روسیه در مقابله با این حمله شکست خورده است.

روس ها خسارت وارده به این ناوچه را تایید نکردند، همانطور که وزارت دفاع روسیه هرگونه خسارت به رزمناو مسکوا را که بعداً مشخص شد غرق شده است را تکذیب کرد.

و البته، هماهنگی، این واقعیت که حمله همزمان هواپیماهای بدون سرنشین از هوا و دریا صورت گرفت – این یک کار فنی کاملاً بی سابقه در مقیاس خود است. با درک اینکه چنین عملیاتی برای اولین بار در جهان انجام شد، فکر می کنم می توان آن را به عنوان یک موفقیت فنی بزرگ در نظر گرفت.