پنجره شیشه ای رنگارنگ عیسی مسیح را با پوست تیره نشان می دهد و سؤالات جالبی درباره نژاد در نیوانگلند دارد


وارن، ری (AP) – یک پنجره کلیسایی با شیشه رنگی تقریباً 150 ساله که عیسی مسیح با پوست تیره را در حال تعامل با زنان در صحنه های عهد جدید به تصویر می کشد، سؤالاتی را در مورد نژاد، نقش رود آیلند در تجارت برده و تجارت برده ایجاد کرده است. جایگاه زنان در جامعه نیوانگلند قرن نوزدهم

پنجره نصب شده در کلیسای اسقفی سنت مارک در وارن در سال 1878، قدیمی ترین نمونه عمومی شناخته شده از شیشه های رنگی است که روی آن مسیح به عنوان یک فرد رنگین پوست که یک متخصص دیده است، تصویر شده است.

ویرجینیا راگوین، استاد بازنشسته علوم انسانی در کالج صلیب مقدس در ووستر، ماساچوست و کارشناس تاریخ هنر ویترای گفت: «این پنجره منحصر به فرد و بسیار غیرمعمول است. “من هرگز این شمایل نگاری را برای آن زمان ندیده بودم.”

این پنجره با ارتفاع 12 فوت و عرض 5 فوت (3.7 متر در 1.5 متر) دو قسمت از کتاب مقدس را به تصویر می کشد که در آن زنان، که با پوست تیره نیز رنگ آمیزی شده اند، به عنوان برابر مسیح ظاهر می شوند. یکی مسیح را در گفتگو با مارتا و مریم، خواهران ایلعازار، از انجیل لوقا نشان می دهد. دیگری مسیح را نشان می دهد که با زن سامری در کنار چاه از انجیل یوحنا صحبت می کند.

پنجره ساخته شده توسط استودیوی هنری ای شارپ در نیویورک تا حد زیادی فراموش شده بود تا اینکه چند سال پیش هدلی آرنولد و خانواده اش ساختمان کلیسای احیای یونانی به مساحت 4000 فوت مربع (371 متر مربع) را خریداری کردند که در 1830 و در سال 2010 بسته شد تا به خانه خود تبدیل شود.

هنگامی که در سال 2020 چهار پنجره رنگی برداشته شد تا با شیشه شفاف جایگزین شود، آرنولد نگاه دقیق تری به خود انداخت. یک روز سرد زمستانی بود که نور خورشید دقیقاً در زاویه مناسب می‌تابید و او از چیزی که در یکی از آنها می‌دید مبهوت بود: چهره‌های انسان پوست تیره داشتند.

آرنولد که پس از بزرگ شدن در رود آیلند و دریافت مدرک تاریخ هنر از دانشگاه هاروارد، طراحی معماری را در کالیفرنیا تدریس می‌کند، می‌گوید: «رنگ‌های پوست هیچ شباهتی به مسیح سفیدی که معمولاً می‌بینید، نداشت.

اکنون این پنجره توسط محققان، مورخان و کارشناسان بررسی شده است تا انگیزه‌های هنرمند، کلیسا و زنی را که به یاد دو عمه‌اش که هر دو با خانواده‌هایی که درگیر برده ازدواج کرده بودند، سفارش داده است، مشخص کنند. تجارت

«این انکار است؟ آیا این یک تبریک است؟ آیا این یک علامت مخفی است؟» گفت آرنولد.

راگوین و سایر متخصصان تأیید کردند که رنگ‌های پوست – در رنگ سیاه و قهوه‌ای روی شیشه‌های سفید شیری که برای تنظیم تصویر در کوره پخته شده‌اند – اصلی و عمدی هستند. او گفت که این قطعه برخی از علائم پیری را نشان می دهد اما در شرایط بسیار خوبی باقی می ماند.

اما آیا عیسی سیاه را به تصویر می کشد؟ آرنولد از استفاده از این اصطلاح احساس راحتی نمی کند، ترجیح می دهد بگوید که مسیح را به عنوان یک فرد رنگین پوست، احتمالاً خاورمیانه ای نشان می دهد، که به گفته او با توجه به اینکه واعظ یهودی گالیله اهل کجا بود، منطقی است.

دیگران فکر می کنند که قابل تفسیر است.

لیندا آ وانت دیشینی، مدیر اجرایی سابق انجمن میراث سیاه رود آیلند، گفت: “از نظر من که دارای میراث آفریقایی آمریکایی و بومی آمریکایی هستم، فکر می کنم که می تواند نماینده هر دو نفر باشد.” او اکنون اسقف کاتولیک رومی را اداره می کند. مرکز سنت مارتین دو پورس پروویدنس، که خدماتی را به ساکنان مسن ارائه می دهد.

A’Vant-Deishinni گفت: “اولین باری که آن را دیدم، به نوعی مرا غافلگیر کرد.”

ویکتوریا جانسون، یک معلم بازنشسته که اولین زن سیاه پوستی بود که به عنوان مدیر دبیرستان رود آیلند منصوب شد، فکر می‌کند که چهره‌های روی شیشه به طور قطع سیاه هستند.

او گفت: “وقتی آن را می بینم، سیاه را می بینم. این در دوره ای ایجاد شد که در یک کلیسای سفید در شمال، تنها رنگین پوستانی که می شناختند سیاه پوست بودند.”

طبق تاریخ شهر، اقتصاد وارن بر اساس ساخت و تجهیز کشتی‌هایی بود که برخی از آنها در تجارت برده استفاده می‌شدند. و اگرچه سوابقی از افراد برده شده در شهر قبل از جنگ داخلی وجود دارد، آرایش نژادی سنت مارکز احتمالاً اگر نه کاملاً سفیدپوست بود.

آرنولد گفت که این پنجره توسط یک مری پی کار به افتخار دو زن، ظاهراً خاله های مرحومش، که نام آنها روی شیشه دیده می شود، ساخته شده است. خانم H. Gibbs و خانم RB DeWolf خواهر بودند و هر دو در خانواده هایی که در تجارت برده ازدواج می کردند ازدواج کردند. خانواده DeWolf به عنوان یکی از خانواده های پیشرو در تجارت برده در کشور ثروتمند شدند. گیبس با کاپیتان دریایی که برای Dewolfs کار می کرد ازدواج کرد.

هر دو زن به عنوان اهداکنندگان انجمن استعمار آمریکا که برای حمایت از مهاجرت بردگان آزاد شده به لیبریا در آفریقا تأسیس شده بود، فهرست شده بودند. این تلاش بحث‌برانگیز توسط سیاه‌پوستان در آمریکا به شدت رد شد و باعث شد بسیاری از حامیان سابق به جای آن‌ها لغو لغو شوند. بر اساس این تحقیقات، دی وولف همچنین در وصیت نامه خود برای تأسیس کلیسایی دیگر مطابق با اصول برابری طلبانه پول گذاشت.

آرنولد گفت که سرنخ دیگر زمان بندی است. این پنجره در برهه ای حساس از تاریخ ایالات متحده زمانی که حامیان رادرفورد بی. هیز جمهوری خواه و مخالفان دموکرات جنوبی آنها موافقت کردند که انتخابات ریاست جمهوری 1876 را با آنچه به عنوان سازش 1877 شناخته می شود، به پایان برسانند، راه اندازی شد، که اساسا به تلاش های دوره بازسازی برای اعطای کمک پایان داد. و از حقوق قانونی سیاه‌پوستان برده‌دار سابق محافظت کند.

کار می خواست در مورد پیوندهای گیبز و دی وولف با برده داری چه بگوید؟

آرنولد می‌گوید: «ما نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد که او به افراد باوجدان احترام می‌گذارد، هر چند که اقدامات یا اثربخشی آنها ناقص بوده باشد. “فکر نمی کنم در غیر این صورت آنجا باشد.”

این پنجره همچنین قابل توجه است زیرا مسیح را در حال تعامل با زن به عنوان یکسان نشان می دهد، راگوین گفت: “هر دو داستان برای نشان دادن برابری انتخاب شدند.”

در حال حاضر، پنجره به صورت عمودی در یک قاب چوبی که زمانی نیمکت ها ایستاده بودند، قرار دارد. کلاس‌های کالج برای دیدن آن آمده‌اند، و در یکی از بعدازظهرهای بهاری اخیر، گروهی متنوع از دانش‌آموزان کلاس هشتم از مدرسه عیسی مسیح در ووستر، یک مدرسه پسرانه یسوعی، بازدید کردند.

پسرها در مورد تاریخچه و اهمیت پنجره از راگوین یاد گرفتند.

“زمانی که من برای اولین بار این موضوع را در کلاس دین برای آنها مطرح کردم، اولین بار بود که بچه ها چنین چیزی را می شنیدند و آنها واقعاً کنجکاو بودند که بدانند این موضوع چیست، چرا مهم است، چرا وجود دارد.” معلم برایان مونته نگرو گفت. “فکر می کردم که بیایم و آن را ببینم و آنقدر به آن نزدیک شوم و واقعاً تنوع و گنجایشی را که برای آن زمان بسیار متفاوت بود احساس کنم، بسیار ارزشمند است.”

آرنولد امیدوار است موزه، کالج یا مؤسسه دیگری پیدا کند که بتواند پنجره را برای مطالعه دانشگاهی و قدردانی عمومی حفظ و نمایش دهد.

او گفت: “من فکر می کنم این متعلق به اعتماد عمومی است.”



منبع