پروفایل اف بی آی ویژگی های احتمالی مظنون را فاش می کند


یکی از برجسته‌ترین جنایتکاران کشور در روز سه‌شنبه این فرضیه را مطرح کرد که مظنون قتل‌های حل‌نشده چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو در اوایل این ماه، احتمالاً فردی است که قربانیان را می‌شناخت یا فردی که با عادات آنها آشنا بود.

سه شنبه 9 روز از زمانی که همکارانشان با ضربات چاقو در خانه شان در مسکو، آیداهو، کشته شدند، گذشت. تا روز یکشنبه، مجریان قانون محلی، ایالتی و فدرال حداقل 646 نکته را در هفته پس از حمله 13 نوامبر دریافت کرده بودند، اما آنها همچنان در جستجوی فرد یا افرادی هستند که پشت آن قرار دارند.

جیم کلمنته، مامور ویژه بازنشسته FBI و کارشناس تحلیل رفتار جنایی، به فاکس نیوز دیجیتال گفت که او معتقد است مظنون احتمالاً مرد جوانی است که قبلاً چنین جنایات خشونت آمیزی را انجام نداده است.

کلمنته هنگامی که سه شنبه با تلفن تماس گرفت، گفت: “او درهم و برهم است.” این احتمالاً بیشتر یک نوع آدم اجباری است که او را در سنین پایین‌تر و شاید در گروه سنی یا درست بالاتر از قربانیان قرار می‌دهد.»

پلیس آیداهو ممکن است در حال تحقیق باشد که آیا قاتل قبل از قتل عام کالج در جنگل پنهان شده است یا خیر

او افزود: «من فکر نمی‌کنم که او به‌طور خاص پیچیده، از نظر جنایی پیچیده یا از نظر قانونی پیچیده باشد.

در برنامه FOX NEWS بخوانید

کلمنته این فرضیه را مطرح کرد که تصمیم قاتل برای ارتکاب چنین جنایت وقیحانه ای نشان دهنده رابطه او با یک یا چند نفر از قربانیان بود.

پلیس آیداهو جعبه های مدارک را از خانه ای که دانشجویان در آن به قتل رسیده بودند خارج کرد

خانه دانشگاه آیداهو که در آن 4 دانشجو کشته شدند، لکه‌های خون در بیرون دیده می‌شود

این عکس که در 16 نوامبر 2022 گرفته شده است، مسکو، آیداهو، خانه ای را نشان می دهد که در آن چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو در 13 نوامبر 2022 به قتل رسیدند.

دادستان سابق شهر نیویورک گفت: «رفتن به یک خانه اشغالی با شش نفر در … اتاق های مختلف در نیمه شب جرمی بسیار پرخطر است، مگر اینکه او یک یا چند نفر را بشناسد». “بنابراین، این اولین فکر من در مورد آن است: این متخلف فقط به طور تصادفی این مکان را انتخاب نکرده است، که او یک یا چند نفر از افراد را در آنجا هدف قرار داده است. اکنون، این می تواند به این دلیل باشد که او با یک یا یک رابطه قبلی یا رابطه قبلی داشته است. تعداد بیشتری از آنها، یا ممکن است این باشد که او یک یا چند مورد از آنها را تعقیب کرده است.”

مسکو، آیداهو، جامعه در لبه گزارش جدید مردان در تعقیب زنان؛ پلیس ادعا را “بی اساس” می داند

یادبود با خرس های پر شده و عکسی در مقابل خانه دانشگاه آیداهو

گل‌ها و یک خرس اسباب‌بازی در 21 نوامبر 2022، یادبودی را بیرون از خانه در خیابان پادشاهی 1122 در مسکو، آیداهو تشکیل می‌دهند.

کلمنته در پاسخ به سوالی درباره این ظن که قاتل قربانیان خود را می‌شناسد، توضیح داد که مجرم در نیمه‌شب وارد خانه‌ای شد “زمانی که هر کسی که در آنجا زندگی می‌کرد می‌توانست اسلحه داشته باشد، افراد متعددی می‌توانند با او مقابله کنند و وقتی وارد خانه شد به او حمله کنند.”

او ادامه داد: “مگر اینکه آنها را بشناسد، مگر اینکه یک یا چند نفر از آنها را بشناسد.” “فکر می‌کنم اگر این کار را می‌کرد، یا اگر آنها را تعقیب می‌کرد، این خطر را کاهش می‌دهد، و او می‌دانست که آخر هفته‌ها همه آنها تلف می‌شوند. و آنها زود به رختخواب می‌روند، یا صبح زود به رختخواب می‌روند، و این کار را نکردند. تا پاسی از ظهر بیدار نشو زیرا همه آنها تلف شده بودند.

او افزود: “بنابراین، اگر او روال آنها را می دانست و می دانست که همه آنها مست هستند، دوباره خطر را برای مجرم کاهش می دهد، بنابراین این جنایت را محتمل تر برای ارتکاب می کند. در آن زمان.”

وقتی از کلمنته پرسیده شد که چرا فکر می کند مظنون مرد است، به جراحات دفاعی که برخی از قربانیان گفته می شود اشاره کرد.

همسایه دانشجویان مقتول دانشگاه آیداهو، محل وقوع جنایت را «خانه مهمانی» توصیف کرد

کلمنته گفت: “آنها به مقابله پرداختند. این کسی بود که توانست افراد بیشتری از جمله یک قربانی مرد را بکشد.” او همچنین به استفاده از چاقو به عنوان یک سلاح قتل اشاره کرد و گفت که این خشونت ها “بیشتر نشان دهنده یک مجرم مرد است.”

او گفت که زمان حمله – در اواخر شب و ساعات اولیه صبح – نشان می دهد که “او در آن زمان آزادی حرکت دارد.”

کلمنته گفت: “او در یک رابطه یا شغلی نیست که او را از ارتکاب جنایات در آن زمان باز دارد.”

پلیس مسکو کمی قبل از ظهر روز 13 نوامبر تماسی دریافت کرد که از یک “فردی بیهوش” در خانه پادشاه جاده خبر داده بود. مقامات گفتند تا زمان رسیدن پلیس، چندین نفر دیگر در این آدرس جمع شده بودند.

پلیس آیداهو: سگی که سر تا دم پیدا شده است، ارتباطی با قتل دانشجویان ندارد

قربانیان بین ساعت 3 تا 4 صبح روز 13 نوامبر پس از گذراندن شب بیرون از منزل در طبقه دوم و سوم خانه خود کشته شدند.

قربانیان به عنوان اتان چاپین، 20 ساله، از کانوی، واشنگتن شناسایی شدند. مدیسون موگن، 21 ساله، از Coeur d’Alene، آیداهو. Xana Kernodle، 20 ساله، از Avondale، آریزونا. و Kaylee Goncalves، 21 ساله، از Rathdrum، آیداهو.

محققان در صحنه King Road در آیداهو

بازرسان در صحنه جنایت که در آن چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو با ضربات چاقو کشته شدند.

دو هم اتاقی دیگر در زمان قتل در داخل خانه، در طبقه پایین، بودند اما آسیبی ندیدند.

گفته می‌شود که قربانیان هنگام حمله در خواب بوده‌اند، اگرچه برخی از آنها نشانه‌هایی از زخم‌های دفاعی را نشان می‌دهند. هر یک از قربانیان چندین ضربه چاقو خوردند و هیچ نشانه‌ای از تجاوز جنسی به آن‌ها دیده نشد. اعتقاد بر این است که همه آنها با استفاده از یک چاقو کشته شده اند.

کلمنته که بعدها نویسنده و تهیه‌کننده برنامه‌هایی بود که شامل «ذهن‌های جنایت‌کار» می‌شد، گفت که توجه به این نکته «مهم» است که قاتل «چاقو» را انتخاب کرد.

او گفت: “چرا چاقو انتخاب کرد؟ ساکت است. بقیه ساکنان خانه را بیدار نکرد.” “می تواند به همین دلیل باشد.”

هشدار: تصویر زیر گرافیکی است

نمای بیرونی خانه ای که چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو در آن کشته شدند

نمایی از خانه مسکو، آیداهو، که در 16 نوامبر 2022، جایی که چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو به قتل رسیدند، نشان می‌دهد که لکه‌های قرمز رنگی که بر روی پایه خانه جاری شده است.

اما کلمنته گفت که ممکن است متخلف “معروف به حمل چاقو باشد” و “حتی ممکن است آن را به دوستانش نشان دهد.”

کلمنته گفت: «این واقعیت است که او از چاقو استفاده کرده است. “این گرافیکی است، اما ما به آن می گوییم، او بدش نمی آید که دست هایش را کثیف کند. او به نشانه خون رنگ پریده نمی شود.”

بازپرس عکس گرفتن

یک کارمند پزشکی قانونی پلیس ایالتی به دنبال سرنخ هایی در مسکو، آیداهو، 21 نوامبر 2022 است. چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو در 13 نوامبر 2022 در این خانه کشته شدند.

او گفت که معتقد است این می تواند به این معنی باشد که مظنون یک شکارچی، یک قصاب است یا در یک مزرعه با آن طبیعت است.

کلمنته گفت: “او چهار نفر مختلف را به این ترتیب کشت. او فقط به دنبال نفر اول نرفته بود.”

منطقه جنگلی پشت خانه دانشگاه آیداهو

نمایی از خانه در مسکو، آیداهو، در 22 نوامبر 2022، جایی که چهار دانش آموز در آن کشته شدند.

کلمنته گفت که بررسی رفتار قاتل قبل و بعد از جنایت – رفتار قبل و بعد از جنایت – می تواند برای جامعه و بازرسانی که برای حل جرم تلاش می کنند مفید باشد.

رفتار قبل از جنایت شامل عواملی مانند این است که قاتل می توانست «به چاقوی خود افتخار کند و آن را حمل کرده و به مردم نشان دهد». همچنین، اینکه او با یک یا چند نفر از افراد خانه “به نوعی تماس” داشته یا به آنها ثابت شده است.

کلمنته گفت، در مورد رفتار او پس از ارتکاب جرم، مظنون احتمالاً از منطقه فرار می کرد و “تا زمانی که آرام نشود برنمی گردد.” در زمانی که بسیاری از مردم شهر را برای تعطیلات ترک می کنند، چنین غیبت ممکن است قابل توجه نباشد.

مسکو، آیداهو، بیش از 7 سال قبل از قتل دانش‌آموزان، قتلی را ثبت نکرده بود.

کلمنته افزود: “اما او ممکن است محلی باشد و ممکن است سر کار حاضر نشده باشد یا بعد از آن دیر آمده باشد.” و او احتمالاً علاقه بسیار زیادی به دنبال کردن اخبار این جنایت دارد.»

اداره پلیس مسکو مقامات از مردم می‌خواهند که “کلیه ویدئوهای نظارت خارجی که از ساعت 3 صبح تا 6 صبح روز یکشنبه 13 نوامبر 2022، از مشاغل و محل سکونت در یک منطقه خاص گرفته شده است” را به اشتراک بگذارند.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

شکار انسان ادامه دارد برای شخص یا افراد درگیر در حمله. پلیس از هر کسی که اطلاعات یا فیلم مربوط به قتل را دارد می‌خواهد با شماره 7180-883-208 یا [email protected] تماس بگیرد.



منبع