پرجمعیت ترین ایالت مکزیک ازدواج همجنس گرایان را تایید می کند

ایالت مکزیک، که با پایتخت هم مرز است، پرجمعیت ترین ایالت این کشور و یکی از خشونت آمیزترین ایالت این کشور است. نزدیک به 17 میلیون نفر جمعیت دارد – تقریباً پنج برابر جمعیت اروگوئه.

پس از آن که قانونگذاران این لایحه را با 50 رای موافق و 16 رای مخالف تصویب کردند، نهاد قانونگذاری ایالت در توییتی گفت: “ازدواج برابر یک نهاد عمومی است که به موجب آن دو نفر آزادانه تصمیم می گیرند تا زندگی مشترکی داشته باشند.”

مکزیکو سیتی (رویترز) – کنگره پرجمعیت‌ترین ایالت مکزیک، ایالت مکزیک، روز سه‌شنبه با اکثریت قاطع به رسمیت شناختن ازدواج همجنس‌گرایان رای داد و بیست و نهمین ایالت از 32 ایالت مکزیک شد که این امر را به رسمیت می‌شناسد.

مکزیکو سیتی اولین منطقه ای از کشور بود که ازدواج همجنس گرایان را در سال 2009 قانونی کرد و سال بعد آرژانتین اولین کشور در آمریکای لاتین بود که آن را در سراسر کشور قانونی کرد.

این تصویب به دنبال قانونی سازی های اخیر توسط ایالت های سونورا و سینالوآ صورت می گیرد.

به گفته ردیاب جهانی حقوق دگرباشان جنسی Equaldex، ازدواج همجنس‌گرایان در پاراگوئه، بولیوی، پرو، ونزوئلا، بیشتر آمریکای مرکزی و بخش‌هایی از دریای کارائیب غیرقانونی است یا به رسمیت شناخته نشده است.

نهاد قانونگذاری این ایالت بیانیه ای از قانونگذار خوانا بونیلا جیمی را در توییتر منتشر کرد که در آن تلاش فعالان دگرباش جنسی پلاس در رساندن این لایحه به پارلمان را اعتبار می داند: “هر مجلس تاریخ خود را دارد و امروز ما بخشی از آن تاریخ هستیم.”

(گزارش توسط کارولینا پولیس؛ گزارش اضافی توسط لیزبث دیاز، ویرایش توسط سارا مورلند و ساندرا مالر)



منبع