ویرجینیای غربی و ایندیانا به ممنوعیت‌های تقریباً کامل سقط جنین نزدیک‌تر می‌شوند

این لایحه استثنائات محدودی برای حاملگی های خارج از رحم، ناهنجاری های جنینی کشنده و فوریت های پزشکی دارد که جان انسان را تهدید می کند، اگرچه کارشناسان خاطرنشان کرده اند که استثنائات “نجات دهنده” یا اورژانس پزشکی اغلب مبهم هستند و می توانند منجر به قرار گرفتن افراد باردار در معرض خطرات پزشکی غیرضروری شوند. . همچنین پزشکان را ملزم می‌کند که والدین کودک را مطلع کنند و سپس 48 ساعت اجباری قبل از ارائه مراقبت‌های سقط جنین به کودک صبر کنند – دوره انتظاری که حتی اگر کودک زیر سن قانونی یک وضعیت اورژانسی خطرناک مانند حاملگی خارج از رحم را تجربه کند، لازم است.

یک مدافع ضد سقط جنین در حالی که حامیان ضد سقط جنین در ساختمان کنگره ایالت ایندیانا تظاهرات می کنند، پیش از بحث مجلس در مورد پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت تقریباً همه سقط جنین در این ایالت، به صلیب کشیده می شود. (عکس: مایکل کانروی/آسوشیتدپرس)

از زمانی که دادگاه عالی ماه گذشته Roe را لغو کرد، بیش از ده ایالت سقط جنین را ممنوع یا به شدت محدود کرده اند. این حکم ترس و سردرگمی، مناطق خاکستری قانونی و مجموعه‌ای از مراقبت از سقط جنین را به جا می‌گذارد – همه اینها به طور نامتناسبی بر افراد کم درآمد، زنان رنگین پوست و مردمی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند تأثیر می‌گذارد. بسیاری از مردم برای سقط جنین باید به خارج از ایالت سفر کنند، در حالی که برخی دیگر که منابع کمتری دارند مجبور به بارداری ناخواسته خواهند شد.

سنای ایندیانا قرار است روز شنبه در مورد SB 1 رأی گیری کند و سپس به مجلس فرستاده شود. با توجه به اینکه جمهوری خواهان هر دو مجلس را با اکثریت فوق العاده کنترل می کنند و ایالت دارای فرماندار جمهوری خواه است، انتظار می رود این لایحه در سنا و مجلس نمایندگان تصویب شود. قانونگذاران ایندیانا تا 14 آگوست فرصت دارند تا این لایحه را تصویب کنند، اما رهبران حزب گفته اند که مجلس قانونگذاری احتمالا پیش از این مهلت به پایان خواهد رسید.

در اوایل این هفته، سناتور مایک یانگ (R) ایالت ایندیانا اصلاحیه ای را پیشنهاد کرد که استثنائات تجاوز جنسی و زنای با محارم را از این لایحه حذف می کند.

“Wیانگ به همکارانش گفت: اگر به زن تجاوز کنند، باید بچه را بکشیم. “این درست نیست و من هرگز و هرگز آن را نمی پذیرم.” اصلاحیه یانگ در مجلس سنا پنجشنبه شب با رای 28 به 18 شکست خورد.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس روز دوشنبه با دموکرات های سنای ایندیانا دیدار کرد تا حمایت خود را از آنها در حالی که آنها تلاش طولانی برای مسدود کردن SB 1 را آغاز کردند، ابراز کرد.

در طول جلسات ویژه قانونگذاری، قانونگذاران هر دو ایالت در مورد لایحه هایی بحث کردند که هدف آن ممنوعیت تقریباً همه سقط جنین با استثنائات اندک است. ساختمان‌های کاپیتول ایالت مملو از معترضان ضد سقط جنین و حقوق سقط جنین بودند – بحث‌ها و تظاهرات‌های داغی را برانگیخت که این هفته سرفصل‌های محلی را به خود اختصاص داد. وکلای هر دو طرف به امید تحت تاثیر قرار دادن آرای قانونگذاران در سطوح قانونگذاری ایالت خود شهادت دادند.

ایندیانا در حال حاضر هفت کلینیک سقط جنین دارد که به 1.3 میلیون زن در سنین باروری خدمات ارائه می دهند. ویرجینیای غربی یک کلینیک سقط جنین دارد که به کل ایالت خدمات رسانی می کند که حدود 313000 زن در سنین باروری دارد. اگر این لوایح تبدیل به قانون شوند، همه این کلینیک‌ها ارائه خدمات سقط جنین را متوقف خواهند کرد و کسانی را که می‌توانند مجبور به سفر به خارج از ایالت برای دریافت مراقبت شوند. (این اعداد شامل افراد تراجنسیتی و غیر دودویی در این ایالت ها نمی شود که می توانند باردار شوند.)

یک مدافع ضد سقط جنین در حالی که حامیان ضد سقط جنین در ساختمان کنگره ایالت ایندیانا تظاهرات می کنند، پیش از بحث مجلس در مورد پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت تقریباً همه سقط جنین در این ایالت، به صلیب کشیده می شود.  (عکس: مایکل کانروی/آسوشیتدپرس)

این ممنوعیت همچنین شامل استثناهایی برای قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم، به لطف اصلاحیه ای است که این هفته تصویب شد. با این حال، این اصلاحیه تنها به قربانیان اجازه می دهد تا در 14 هفته اول بارداری به سقط جنین دسترسی داشته باشند و آنها باید قبل از دسترسی به مراقبت، جرم را به مجری قانون گزارش دهند. محدودیت‌هایی که قربانیان را ملزم می‌کند قبل از دسترسی به سقط جنین به پلیس گزارش دهند، ذاتاً مشکل‌ساز هستند، زیرا از هر سه تجاوز جنسی، دو مورد گزارش نمی‌شود و افسران مجری قانون گاهی اوقات می‌توانند مرتکب خشونت جنسی باشند.

مجلس قانونگذاری ایندیانا تحت کنترل جمهوری خواهان لایحه 1 سنا را در هفته گذشته پیشنهاد کرد که سقط جنین را از زمان لقاح ممنوع می کند. این لایحه شامل استثناهایی برای در معرض خطر بودن زندگی فرد باردار است، اگرچه، مشابه لایحه ویرجینیای غربی، کارشناسان استدلال می‌کنند که این استثنائات بد بیان شده‌اند و پزشکان را در موقعیت‌های سختی قرار می‌دهند که اغلب افراد باردار را در معرض خطر قرار می‌دهند. این لایحه همچنین استثناهایی برای تجاوز جنسی و زنای با محارم دارد، اما قربانی باید قبل از دریافت مراقبت، سوگندنامه ای را امضا کند که تأیید کننده حمله باشد.

“آیا من باید بدنم را در معرض آسیب های فیزیکی بارداری قرار دهم؟ آیا من باید از پیامدهای ذهنی رنج ببرم، کودکی که هیچ نظری در مورد آنچه با بدن من انجام می شود نداشت؟” او ادامه داد برخی در اینجا می گویند که طرفدار زندگی هستند. در مورد زندگی من چطور؟ آیا زندگی من برای تو مهم نیست؟»

در ویرجینیای غربی، قانونگذار ایالتی جلسه ویژه ای را برای پیشنهاد لایحه 302 مجلس نمایندگان تشکیل داد که تقریباً در همه موارد سقط جنین را ممنوع می کند و ارائه دهندگان خدمات را تا 10 سال زندان جرم می داند. از آنجایی که سناتورهای ایالتی اواخر شب جمعه به تصویب ممنوعیت سقط جنین رأی دادند، صدای مدافعان حقوق سقط جنین در خارج از مجلس قانونگذاری شنیده می شد که شعار می دادند و به این محدودیت اعتراض می کردند.

هریس در یک جلسه میزگرد گفت: «برای موافقت با این که دولت نباید این تصمیم را برای او بگیرد، لازم نیست ایمان یا اعتقادات خود را رها کنید. یک فرد باید بتواند بر اساس اعتقادات شخصی خود و دستورات اعتقادی خود انتخاب کند. اما دولت نباید به یک فرد بگوید که چه کاری انجام دهد، به خصوص که به یکی از صمیمی ترین و شخصی ترین تصمیماتی که یک زن می تواند بگیرد مربوط می شود.»

یک مدافع ضد سقط جنین در حالی که حامیان ضد سقط جنین در ساختمان کنگره ایالت ایندیانا تظاهرات می کنند، پیش از بحث مجلس در مورد پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت تقریباً همه سقط جنین در این ایالت، به صلیب کشیده می شود. (عکس: مایکل کانروی/آسوشیتدپرس)

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

انتظار می‌رود که جیم جاستیس، فرماندار ویرجینیای غربی (راست) ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین در ایالت خود را در روزهای آینده امضا کند، پس از اینکه این لایحه با موفقیت هر دو مجلس در این هفته به تصویب رسید. محدودیت سقط جنین در ایندیانا باید فراتر رود: هنوز در هر دو مجلس رأی گیری نشده است، اما در روز سه شنبه با رای 7 به 5 از کمیته خارج شد. مجلس سنای ایالت ایندیانا روز شنبه به این ممنوعیت رأی خواهد داد و انتظار می رود این لایحه به سرعت در مجلس قانونگذاری تحت کنترل حزب جمهوری خواه تصویب شود و توسط فرماندار جمهوری خواه اریک هولکامب به قانون تبدیل شود.

“اگر مردی تصمیم بگیرد که من یک شی هستم و کارهای ناگفتنی و غم انگیزی برای من انجام دهد، آیا من یک کودک قرار است فرزند دیگری را حمل کنم و به دنیا بیاورم؟” آدیسون گاردنر، 12 ساله، در طول بخش استماع عمومی مناظره گفت.

ویرجینیای غربی و این هفته پس از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر لغو Roe v. Wade در ماه گذشته، ایندیانا به تصویب کامل ممنوعیت سقط جنین نزدیک شد.

ممنوعیت سقط جنین ویرجینیای غربی در اوایل این هفته در مجلس ایالتی و اواخر جمعه شب در مجلس سنای ایالت تصویب شد. این لایحه اکنون به مجلس باز می گردد تا تغییرات کوچک را قبل از رفتن به میز استاندار بررسی کند. انتظار می رود قوه قضاییه ظرف چند روز آینده این لایحه را امضا کند. یکی از حامیان اصلی این لایحه عدالت بود که اوایل این هفته موضوع قانون سقط جنین را به جلسه فوق العاده اضافه کرد و از قانونگذار خواست تا مقررات ایالتی درباره سقط جنین را “توضیح و نوسازی” کند.