وضعیت اظهارنامه های مالیاتی ترامپ مورد توجه جلسه سه شنبه کنگره است

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

سخنگوی کمیته به NBC News گفت که رئیس، ریچارد نیل، رئیس جمهور ماساچوست، “با نزدیک شدن به پایان کنگره 117، به روز رسانی را در اختیار اعضای کمیته قرار خواهد داد.”

در حالی که اظهارنامه های مالیاتی تحت قوانین فدرال محرمانه هستند، برخی استثناها وجود دارد – از جمله اگر رئیس کمیته راه ها و ابزارها آنها را درخواست کند.

نیل در اوایل ماه جاری در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد این اسناد را در دسترس عموم قرار دهد، گفت: “برای گفتن خیلی زود است.”

او پس از اینکه رئیس جمهور شد، گفت که ممکن است پس از پایان کار، آنها را آزاد کند. “اوه، در یک نقطه آنها را آزاد خواهم کرد. شاید بعد از تمام شدنم آنها را آزاد کنم چون واقعاً به آنها افتخار می کنم. من کار خوبی انجام دادم.»

نیل دقیقاً این کار را در آوریل سال 2019 انجام داد و از وزارت خزانه داری خواست که اظهارات ترامپ و همچنین نهادهای تجاری مرتبط را تحویل دهد تا کمیته بتواند تصمیم بگیرد که آیا قوانین مالیاتی مربوط به روسای جمهور باید اصلاح شود یا خیر.

هنوز مشخص نیست که آیا این جلسه علنی خواهد بود یا خیر.

هر رئیس جمهور از زمان ریچارد نیکسون، اظهارنامه مالیاتی خود را علنی کرده است. ترامپ در جریان انتخابات سال 2016 از انتشار وی خودداری کرد و گفت که آنها تحت حسابرسی هستند و پس از پایان حسابرسی آنها را آزاد خواهد کرد.

وکلای ترامپ در پرونده های دادگاه سال گذشته استدلال کردند که اظهارات باید از هیئت مدیره دور نگه داشته شود زیرا دلیل آن برای جستجوی آنها ساختگی است. «هیچ کس باور نمی کند که رئیس نیل اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور ترامپ را درخواست کرده باشد تا بتواند قوانین مربوط به ممیزی های IRS را مطالعه کند. هیچ کس،» وکلای ترامپ مدعی شدند.

این نشست برای «در نظر گرفتن» اسناد ترامپ درست پیش از آن برگزار می‌شود که جمهوری‌خواهان قرار است ماه آینده کنترل مجلس نمایندگان و کمیته را بازپس بگیرند.

وزارت خزانه داری از تبعیت خودداری کرد و گفت که نیل هدف معتبری برای جستجوی بازپرداخت ندارد. سپس کمیته شکایت کرد تا اسناد را به دست آورد.

ترامپ پس از این حکم دادگاه عالی – که سه نفر از نامزدهای او را شامل می شود – مورد انتقاد قرار داد. ترامپ پس از این تصمیم در پستی در وب‌سایت شبکه اجتماعی Truth Social نوشت: دیوان عالی شرافت، اعتبار و جایگاه خود را از دست داده و به چیزی بیش از یک نهاد سیاسی تبدیل نشده است و کشور ما هزینه آن را پرداخت کرده است.

این کمیته در ماه نوامبر به ارزش شش سال اظهارنامه مالیاتی ترامپ، پس از یک مبارزه دادگاهی طولانی مدت برای اسنادی که سایر روسای جمهور از دهه 1970 به طور معمول علنی می کردند، به دست آورد.

این درگیری حقوقی تا پایان دادگاه عالی ایالات متحده ادامه داشت، دادگاهی که آخرین درخواست ترامپ مبنی بر جلوگیری از انتشار سوابق مالیاتی وی برای دموکرات های مجلس نمایندگان را در دستور کوتاهی که درست قبل از عید شکرگزاری صادر شد، رد کرد.

کمیته راه و روش مجلس نمایندگان آمریکا بعد از ظهر روز سه‌شنبه برای بحث در مورد اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد – احتمالاً برای پاسخ به سؤالاتی درباره اینکه آیا کمیته می‌تواند اسنادی را که پنهان شده‌اند را علنی کند یا خیر.