آمریکا 3 میلیون بشکه نفت می خرد تا شروع به تکمیل ذخایر کند

این ذخایر پس از تحریم نفتی اعراب در دهه 1970 ایجاد شد تا به ایالات متحده منابعی بدهد که در مواقع اضطراری قابل استفاده باشد.

واشنگتن (AP) – دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد که در حال خرید 3 میلیون بشکه نفت برای شروع دوباره پر کردن ذخایر استراتژیک ایالات متحده است که مقامات اوایل سال جاری تخلیه کردند تا از افزایش قیمت بنزین در بحبوحه کاهش تولید اوپک و ممنوعیت روسیه جلوگیری کنند. واردات نفت

رئیس جمهور جو بایدن از ماه مارس 180 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت خارج کرد و ذخایر نفت را به پایین ترین سطح خود از دهه 1980 رساند. به گفته مقامات، این خرید که در ژانویه آغاز می شود، شروع به پر کردن ذخایر خواهد کرد و احتمالاً خریدهای اضافی به دنبال خواهد داشت.

قیمت جهانی نفت حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته در حال افزایش بود. زمانی که بایدن در اوایل ماه مارس ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد، اذعان کرد که این امر برای مصرف کنندگان آمریکایی هزینه دارد.

دولت آزادسازی 180 میلیون بشکه نفت را در اکتبر تکمیل کرد. به گفته وزارت انرژی، این ذخایر در حال حاضر تقریباً 400 میلیون بشکه نفت دارد که از بیش از 600 میلیون بشکه در اواخر سال 2021 کمتر است.

وزارت انرژی در بیانیه ای گفت: وزارت انرژی این خرید را “یک معامله خوب برای مالیات دهندگان آمریکایی” خواند، زیرا قیمت آن کمتر از میانگین 96 دلار در هر بشکه خواهد بود که نفت ایالات متحده به آن فروخته شده است.

در همین حال، طبق گزارش باشگاه خودرو AAA، قیمت بنزین در روز جمعه به طور متوسط ​​حدود 3.18 دلار در هر گالن بود که نسبت به 3.74 دلار در ماه قبل و کمی بیش از 5 دلار در هر گالن در اوج خود در ژوئن کاهش یافته است.

استفاده از ذخایر یکی از معدود کارهایی است که یک رئیس جمهور می تواند به تنهایی انجام دهد تا سعی کند تورمی را که آمریکایی ها را فقیرتر می کند و اغلب برای حزبی که کنترل کاخ سفید را در دست دارد، ایجاد می کند، انجام دهد.

قیمت خرید اعلام نشد، اما نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در اواخر روز جمعه به قیمت 74.50 دلار در هر بشکه فروخته شد.

قراردادهای خرید تا 13 ژانویه منعقد خواهند شد و در فوریه به یک سایت SPR در تگزاس تحویل داده خواهد شد.



منبع