واردات چیپ چین در ماه سپتامبر 12.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت

شانگهای (رویترز) – بر اساس داده‌های رسمی گمرک منتشر شده در روز دوشنبه، واردات تراشه چین در ماه سپتامبر 12.4 درصد کاهش یافت که در بحبوحه تنش‌ها با ایالات متحده و کمبود تراشه ادامه دارد.

واردات تراشه به چین در سال 2021 افزایش یافت، زیرا تنش ها بین ایالات متحده و چین بر سر سیاست های فناوری تشدید شد و کمبود جهانی چیپ باعث شد بسیاری از شرکت ها در چین ذخایر ذخیره کنند.

این امر روند نزولی را برای واردات تراشه حفظ می کند.

دستیابی به خودکفایی برای صنعت تراشه چین همچنان یک اولویت سیاست کلیدی برای پکن است، به ویژه در شرایطی که واشنگتن به هدف قرار دادن پیشرفت بخش نیمه هادی چین ادامه می دهد و آخرین آن مجموعه تحریم هایی است که در اوایل ماه جاری توسط دولت بایدن اعلام شد.

این کشور در طول ماه 47.6 میلیارد واحد تراشه وارد کرد، در مقایسه با 54.3 میلیارد واحد در سپتامبر 2021، طبق داده‌هایی که قرار بود در اوایل این ماه منتشر شود اما به دلیل کنگره حزب کمونیست به تاخیر افتاد.

تحریم ها باعث شده است که شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات تراشه مستقر در خارج از کشور، عرضه شرکت های کلیدی تراشه چینی، از جمله شرکت فناوری های حافظه Yangtze (YMTC) و Semiconductor Manufacturing International Corp (SMIC) را متوقف کنند و سازندگان تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته، عرضه شرکت ها و آزمایشگاه ها را متوقف کنند. .

(گزارش توسط جاش هورویتز؛ ویرایش توسط مایک هریسون)



منبع

در نه ماهه اول سال 2021، چین 417.1 میلیارد واحد تراشه وارد کرد که 12.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

داده های جداگانه از اداره ملی آمار نشان می دهد که تولید تراشه های داخلی در ماه سپتامبر 16.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به 26.1 میلیارد واحد رسیده است. در نه ماهه اول سال 2022، کل تولید 10.8 درصد کاهش یافت و به 245 میلیارد واحد رسید.

نوشته جاش هورویتز