هریس سقط جنین را به چالش می کشد، GOP را در سخنرانی فلوریدا به چالش می کشد

هریس درخواست های دولت را از کنگره برای تثبیت حمایت از سقط جنین در قوانین فدرال تکرار کرد. اما سنای تحت کنترل دموکرات ها رای لازم برای تصویب چنین قانونی را ندارد و جمهوری خواهان مجلس از اکثریت جدید خود برای تصویب دو اقدام ضد سقط جنین استفاده کرده اند. یکی از لایحه های جمهوری خواه حملات به مراکز ضد سقط جنین از جمله مراکز حاملگی بحرانی را محکوم می کند. پزشک دیگری که از مداخله پزشکی در موارد بسیار نادری که در آن جنین از سقط جنین جان سالم به در می‌برد و زنده به دنیا می‌آید، امتناع می‌ورزند، تا پنج سال زندان را تهدید می‌کند. هیچ کدام از این دو به احتمال زیاد در سنا رای نخواهند یافت.

به گفته موسسه Guttmacher، یک گروه تحقیقاتی که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، سقط های دارویی بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده را تشکیل می دهند. اما علیرغم تغییر قوانین FDA، برخی از ایالت های تحت رهبری GOP قوانینی را تصویب کرده اند که در آن پزشک باید هنگام تجویز داروها حضور داشته باشد.

در هفت ماه پس از لغو دادگاه Roe، نبرد بر سر حق سقط جنین به ادارات دولتی منتقل شده است. ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان به سرعت اقدام به اعمال محدودیت های جدید در این رویه کرده اند. برخی تقریباً به طور کامل آن را غیرقانونی اعلام کرده اند. به گفته بنیاد خانواده کایزر، حامیان، کلینیک ها و ارائه دهندگان سقط جنین محدودیت ها یا ممنوعیت های سقط جنین را در حداقل 14 ایالت به چالش می کشند.

هریس به جمعیت گفت: ما عقب نخواهیم نشست. ما می دانیم که تا زمانی که این حق را برای هر آمریکایی تضمین نکنیم، این مبارزه پیروز نخواهد شد.»

هریس در جمع جمعیتی در ماه، محل برگزاری کنسرت در کمتر از دو مایلی کاپیتول ایالت، گفت: «حق هر زن در هر ایالت در کشور برای تصمیم گیری درباره بدن خود در خط است.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

لورا گودهو، مدیر اجرایی اتحاد برنامه ریزی شده والدین در فلوریدا، روز شنبه در حالی که سوار اتوبوس از وست پالم بیچ به تالاهاسی می شد، به تایمز گفت: «فلوریدا در کانون حقوق ایالت ها برای مراقبت از سقط جنین قرار دارد. “هنوز خطر زیادی در اینجا وجود دارد.”

فایل - معاون رئیس جمهور کامالا هریس نقشه ای را نشان می دهد که دسترسی به سقط جنین توسط ایالت را نشان می دهد در حالی که در اولین جلسه کارگروه بین سازمانی برای دسترسی به مراقبت های باروری در اتاق پیمان هند در ساختمان دفتر اجرایی آیزنهاور در پردیس کاخ سفید در واشنگتن، اوت صحبت می کند. 3، 2022. هریس یکشنبه در فلوریدا درباره موضوع سقط جنین صحبت خواهد کرد، جایی که دموکرات ها از تلاش مجدد برای محدود کردن سقط جنین توسط فرماندار جمهوری خواه ران دیسانتیس بیم دارند. (AP Photo/Susan Walsh, File)

رئیس جمهور همچنین اعلامیه ای را در بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بازی Roe vs. Wade با وجود لغو آن صادر کرد.

طبق گزارش مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC، یک نظرسنجی در ماه ژوئیه نشان داد که 53 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفتند که با تصمیم دادگاه عالی برای لغو روئه موافق نیستند، در مقایسه با 30 درصد از پاسخ دهندگان که آن را تایید کردند.

در ماه‌های اخیر، معاون رئیس‌جمهور نقشی را به عنوان چهره تلاش دولت بایدن برای حفظ دسترسی به سقط جنین و حقوق باروری زنان پذیرفته است. به گفته یکی از دستیاران هریس، او با رهبران 38 ایالت برای بحث در مورد حملات به حقوق باروری ملاقات کرده است و نزدیک به 200 قانونگذار ایالتی از 18 ایالت را گرد هم آورده است تا قوانین معلق را بررسی کنند.

بایدن روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: “زنان باید بتوانند این تصمیمات عمیقا شخصی را بدون دخالت سیاسی بگیرند. با این حال، جمهوری خواهان در کنگره و در سراسر کشور به تلاش برای ممنوعیت ملی سقط جنین، جرم انگاری پزشکان و پرستاران و تصمیم گیری ادامه می دهند. دسترسی به پیشگیری از بارداری سخت تر است. خطرناک، افراطی و دور از دسترس است.”

معاون رئیس جمهور کامالا هریس در ماه اوت نقشه ای را نشان می دهد که دسترسی به سقط جنین را بر اساس ایالت نشان می دهد. روز یکشنبه، او در فلوریدا در مورد حقوق سقط جنین صحبت کرد. (سوزان والش / آسوشیتدپرس)

هریس “نمی‌توانست تضاد شدیدتری بین لابی رادیکال سقط جنین و شفقت و عقل سلیم مردم آمریکا ایجاد کند.” ما رهبران جمهوری‌خواه را تشویق می‌کنیم تا افراط‌گرایی مخالفان خود را فریاد بزنند و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای آموزش رأی‌دهندگان در چرخه انتخابات 2024 تلاش خواهیم کرد.»

فعالان ضد سقط جنین روز جمعه برای برگزاری راهپیمایی سالانه برای زندگی به واشنگتن رفتند تا پیروزی در مبارزات چند دهه‌ای خود را برای براندازی حمایت‌های فدرال سقط جنین جشن بگیرند. استیو اسکالیز، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در این تجمع گفت: جنبش باید «گام‌های بعدی در دوران پس از رو» را برنامه‌ریزی کند.

دشمنان حقوق سقط جنین اصرار دارند که موقعیت آنها همچنان یک برنده انتخاباتی است. مارجوری داننفلسر، رییس سوزان بی. زندگی آمریکا، در بیانیه ای قبل از سخنرانی هریس گفت.

هریس قصد داشت از سخنرانی سرکش در تالاهاسی، جایی که قانونگذاران ایالتی در سال گذشته قانونی را تصویب کردند که سقط جنین پس از 15 هفته بارداری را غیرقانونی می کرد، سیگنالی غیرقابل انکار ارسال کند که دموکرات ها حاضر نیستند از دسترسی به این روش برای زنان در ایالت های قرمز مانند فلوریدا چشم پوشی کنند.

هریس روز یکشنبه اعلام کرد بایدن یادداشتی از ریاست جمهوری امضا خواهد کرد که به برخی از اعضای کابینه خود دستور می دهد اقداماتی را برای محافظت از پزشکان و بیمارانی که می خواهند به قرص های سقط جنین دسترسی داشته باشند، توصیه کنند. در این ماه، سازمان غذا و دارو قانونی را نهایی کرد که به زنان اجازه می دهد در ایالت هایی که این روش قانونی است، قرص های سقط جنین را از طریق پست دریافت کنند.

هریس در پنجاهمین سالگرد Roe vs. Wade صحبت کرد، حکم دادگاه عالی در سال 1973 که از حق قانونی سقط جنین تا زمانی که اکثریت محافظه کار 6-3 دادگاه عالی آن را در سال گذشته لغو کردند، حمایت کرد.

دموکرات‌ها سقط جنین را به عنوان یک موضوع محوری در سال 2024 می‌بینند، پس از آن که حزب را در ایالت‌های کلیدی در نوسان به قدرت رساند و به خنثی کردن آنچه که برخی تحلیل‌گران انتظار داشتند در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر، موج قرمز باشد، کمک کرد.

دستیاران کاخ سفید استدلال می کنند که چالش جمهوری خواهان این است که چگونه در منظر ملی که به نفع حمایت از سقط جنین متمایل شده است حرکت کنند. حزب جمهوری‌خواه برای یافتن پیامی وحدت‌بخش در مورد حقوق سقط جنین تلاش کرده است، زیرا اعضای راست‌گرای این حزب خواستار ممنوعیت ملی هستند، در حالی که میانه‌روها همچنان مراقب خاموش کردن رأی‌دهندگان نوسان هستند.

جانسون گفت: “هیچ گلوله نقره ای از وضعیتی که ما در حال حاضر در آن هستیم… به ویژه در مورد این کنگره وجود ندارد.” “اما نقش دولت فدرال این است که اطمینان حاصل کند که مردم مورد تبعیض قرار نگیرند… این است که اطمینان حاصل شود که هیچ ایالتی اجازه ندارد بقیه ما را در برابر قانونگذاران متخاصم گروگان بگیرد.”

الکسیس مک‌گیل جانسون، رئیس‌جمهور و مدیر اجرایی فدرال آمریکا برای والدین برنامه‌ریزی شده، گفت: اگرچه یادداشت جدید بایدن دارای تفاوت‌های ظریف است، اما این یک “اعلامیه جسورانه” درباره نقشی است که دولت فدرال باید در مبارزه با سقط جنین ایفا کند.

یکی از مقامات کاخ سفید که نامش فاش نشد تا در مورد سخنرانی معاون رئیس جمهور قبل از ایراد صحبت کند، گفت: ایالت هایی مانند فلوریدا بر سر دوراهی قرار دارند. جمهوری خواهان باید تصمیم بگیرند که چه کسانی هستند و دموکرات ها مشخص کرده اند که در کجا ایستاده اند.

اگرچه پرزیدنت بایدن برخی اقدامات اجرایی را برای حمایت از حقوق باروری انجام داده است، تصمیم دادگاه عالی در مورد رو و کنترل جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان، دولت را با گزینه های کمی باقی گذاشته است.

در فلوریدا، جایی که دادگاه عالی ایالت در حال بررسی یک چالش قانونی برای ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین است، فعالان ضد سقط جنین بر محدودیت های بیشتر فشار می آورند. ارائه دهندگان سقط جنین فلوریدا می گویند که بیماران بیشتری را از ایالت هایی مانند لوئیزیانا، آلاباما و می سی سی پی دیده اند که همه آنها ممنوعیت های شدیدتری دارند.

طبق گزارش موسسه خیریه پیو، رای دهندگان میان دوره ای در پنسیلوانیا و میشیگان – دو ایالت میدان نبرد – سقط جنین قبل از تورم را به عنوان نگرانی اصلی خود در نظر گرفتند. در پنج ایالتی که سقط جنین در رای گیری بود، از جمله در ایالت های محافظه کارتر مانند کنتاکی و مونتانا، رای دهندگان از حمایت از سقط جنین حمایت کردند.

دیسانتیس – یکی از رقبای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواهان – نشان داده است که برای محدودیت های بیشتر سقط جنین آماده است، اما هنوز متعهد به ممنوعیت بیشتر سقط جنین پس از شش هفته، زمانی که فعالیت قلبی جنین قابل تشخیص است، نیست. دفتر DeSantis به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

او گفت که گودهو یکی از صدها نفری بود که برای شنیدن صحبت های هریس به سراسر ایالت سفر کرد، اتوبوس هایی که از ناپل، فورت مایرز، اورلاندو و گینزویل می آمدند. به گفته دفتر هریس، حدود 1200 نفر در این سخنرانی حضور داشتند.

در یک چالش مستقیم با جمهوریخواهان، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، روز یکشنبه به چمن خانگی ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا سفر کرد تا تعهد حزبش به بازگرداندن حقوق سقط جنین برای هر آمریکایی را اعلام کند.