نسخه گرافیکی کتاب آن فرانک توسط مدرسه فلوریدا حذف شد

مادوکس گفت که طبق قانون، مدارس فلوریدا موظف به آموزش در مورد هولوکاست هستند و هیچ چیز در این زمینه تغییر نکرده است.

علاوه بر رمان گرافیکی آن فرانک، مادران برای آزادی در ایندیا ریور کانتی به سه کتاب از سری «کلاس ترور» اعتراض کردند و آنها نیز حذف شدند.

هنگامی که از طریق ایمیل با ناشر کتاب، کتابخانه گرافیک پانتئون تماس گرفته شد، درخواست را برای ایو کوگلمان، یکی از اعضای هیئت مدیره بنیادی که توسط پدر آن فرانک، اتو که به توزیع دفتر خاطرات آن فرانک و سایر موارد اختصاص داده شده بود، ارسال کرد. کوگلمن بلافاصله به سوالات پاسخ نداد.

اورلاندو، فلوریدا (AP) – دبیرستانی در امتداد سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا یک رمان گرافیکی مبتنی بر دفتر خاطرات آن فرانک را پس از اینکه یکی از رهبران یک گروه مدافع محافظه کار به چالش کشید و ادعا کرد که هولوکاست را به حداقل می رساند، حذف کرد.

مایک اشنایدر را در توییتر دنبال کنید @MikeSchneiderAP





منبع

ساحل Vero در 105 مایلی (169 کیلومتری) جنوب شرقی اورلاندو واقع شده است.

مدیر مدرسه با این اعتراض موافقت کرد و ماه گذشته کتاب حذف شد.

جنیفر پیپین رهبر Moms for Liberty گفت رمان گرافیکی آن فرانک استانداردهای دولتی را برای آموزش دقیق هولوکاست نقض می کند.

“خاطرات آن فرانک: انطباق گرافیکی” پس از اعتراض یکی از رهبران Moms for Liberty در Indian River County از کتابخانه ای در دبیرستان Vero Beach حذف شد. کتاب در یک نقطه، قهرمان داستان را در حال قدم زدن در میان مجسمه های برهنه زن نشان می دهد.

این رمان گرافیکی که در سال 2018 منتشر شد، توسط آری فولمن از دفتر خاطرات آن فرانک اقتباس شد و دیوید پولونسکی تصاویر را ارائه کرد. والدین فولمن از بازماندگان هولوکاست هستند.

کتاب‌های دیگری درباره آن فرانک و کپی‌هایی از دفتر خاطرات منتشر شده‌ای که او نوشت و در مورد دوران پنهان شدنش از دست نازی‌ها به همراه خانواده‌اش و سایر یهودیان در آمستردام تحت اشغال آلمان، در کتابخانه‌های سیستم مدرسه باقی مانده است. دفتر خاطرات این نوجوان یهودی در سال 1947، چندین سال پس از مرگ او در اردوگاه کار اجباری منتشر شد و به کتابی کلاسیک توسط ده ها میلیون نفر در سراسر جهان تبدیل شده است.

بر اساس خط‌مشی منطقه مدرسه، اگر کسی با حذف کتاب مخالف باشد، می‌توان از این تصمیم به کمیته‌ای در سطح منطقه اعتراض کرد. کریستن مادوکس، سخنگوی ناحیه مدرسه ای ایندیان ریور، دوشنبه گفت، اما هیچ کس این حذف را به چالش نکشیده است و هیچ سابقه ای از بررسی این کتاب وجود ندارد.

مادوکس گفت: «بازخوردها مبنی بر حذف هولوکاست از برنامه درسی و دانش‌آموزان درباره آنچه اتفاق افتاده اطلاعی ندارند، اصلاً اینطور نیست. “این فقط یک کتاب چالش برانگیز است و مدیر مدرسه آن را حذف کرد.”

___

پیپین با اشاره به دفترچه خاطرات اصلی گفت: «حتی نسخه او نیز شامل ویرایش ورودی‌های مربوط به جنسیت بود. «حتی ناشر کتاب آن را «بیوگرافی» می‌خواند، به این معنی که چرخش تفسیری خود را می‌نویسد. این کار واقعی نیست. این اثر را نقل می کند، اما دفتر خاطرات به طور کامل نیست. انتخاب می کند که دیدگاه متفاوتی در مورد موضوع ارائه دهد.»