نامزدهای حزب جمهوری خواه آریزونا نسبت به حکم شمارش دست تجدیدنظرخواهی می کنند

جان توچی، قاضی منطقه ای ایالات متحده، اواخر ماه گذشته شکایت آنها را رد کرد و گفت که آنها حق شکایت ندارند زیرا نتوانسته اند احتمال آسیب واقعی را نشان دهند. او همچنین خاطرنشان کرد که شکایت آنها باید در دادگاه ایالتی، نه فدرال، مطرح شود و به انتخابات بسیار نزدیک است که نمی‌تواند روند را تغییر دهد.

توچی در این حکم نوشت: “انتخابات میان دوره ای 2022 قرار است در 8 نوامبر برگزار شود.” در این میان، شاکیان درخواست بازنگری کامل رویه‌های انتخابات آریزونا را دارند.

لیک و فینچم پس از تبلیغ شدید این روایت مبنی بر اینکه انتخابات 2020 با تقلب یا بی نظمی های گسترده خدشه دار شده بود، در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه پیروز شدند.

فینچم بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. تیموتی لا سوتا، وکیل مبارزات انتخاباتی لیک، گفت که درخواست تجدیدنظر ضروری است.

شکایت آنها تا حدی به شهادت حامیان دونالد ترامپ متکی بود که رهبری بازبینی بی اعتبار انتخابات را در شهرستان ماریکوپا انجام دادند، از جمله داگ لوگان، مدیر عامل شرکت سایبر نینجاها، که بر تلاشی که توسط حامیان آن به عنوان “ممیزی پزشکی قانونی” توصیف شد، نظارت داشت.

فینیکس (AP) – نامزدهای جمهوری خواه برای فرمانداری و وزیر امور خارجه آریزونا روز چهارشنبه به حکم یک قاضی فدرال که شکایتی را که برای درخواست شمارش دستی آرا در انتخابات نوامبر رد کرده بود، اعتراض کردند.

لاسوتا در بیانیه‌ای گفت: «ما درخواست می‌کنیم زیرا بسیار حیاتی است که روند شمارش آرا را داشته باشیم که به عموم مردم اعتماد کامل به این روند بدهد.»

وکلای نماینده کری لیک، نامزد فرمانداری و مارک فینچم، نامزد وزیر امور خارجه، اعلامیه‌ای ارسال کردند که در آن از نهمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده درخواست خواهند کرد تا شکایت آنها را احیا کند.

این زوج در ماه آوریل شکایت کردند و ادعاهای بی اساس را تکرار کردند که دستگاه های شمارش آرا امن نیستند. کیتی هابز، وزیر امور خارجه، مقام ارشد انتخابات ایالت و نامزد دموکرات برای فرمانداری، و اکثریت جمهوری خواه شورای نظارت شهرستان ماریکوپا در این شکایت نام برده شده است.

مقامات انتخابات فدرال و ایالتی و دادستان کل خود ترامپ گفته اند که هیچ مدرک معتبری مبنی بر آلوده بودن انتخابات 2020 وجود ندارد. اتهامات ترامپ در مورد کلاهبرداری نیز توسط دادگاه ها، از جمله قضاتی که او منصوب کرده بود، رد شد. بازشماری دستی توسط نینجاهای سایبری در شهرستان ماریکوپا هیچ مدرکی دال بر دزدیده شدن انتخابات پیدا نکرد و به این نتیجه رسید که حاشیه پیروزی رئیس جمهور جو بایدن بیشتر از شمارش رسمی بود.

مدیران انتخابات شهادت دادند که شمارش دستی ده‌ها مسابقه روی میلیون‌ها برگه رای آریزونا به زمان، مکان و نیروی انسانی فوق‌العاده نیاز دارد و دقت کمتری خواهد داشت. آنها گفتند که بررسی های گسترده تایید کرده است که دستگاه های شمارش آرا در ماریکوپا کانتی دقیق هستند، به اینترنت متصل نیستند و هک نشده اند.



منبع