میت رامنی پس از حمایت از استیضاح ترامپ و جدایی از محافظه کاران، ممکن است در سال 2024 با یک کارزار انتخاباتی «تفرقه‌انگیز» مواجه شود.

جمهوری خواه یوتا، که یک دهه پیش نامزد ریاست جمهوری این حزب بود، در مورد دیگر مسائل مهم نیز با اکثریت حزب خود جدا شد. او به قانون زیرساخت‌های دو حزبی، محدودیت‌های جدید اسلحه، لایحه حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان رأی داد و یکی از سه سناتور جمهوری‌خواه بود که در آوریل گذشته به تأیید کتانجی براون جکسون در دادگاه عالی رأی دادند.

اکنون، او باید تصمیم بگیرد که آیا به دنبال انتخاب مجدد باشد یا خیر – و چگونه خودش را برای وفاداران حزب توضیح دهد.

  • یوتا منحصربه‌فرد است، زیرا دو مسیر متفاوت برای حضور در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان وجود دارد – نامزدها می‌توانند یا از طریق یک فرآیند کنوانسیون که در آن با متعهدترین فعالان حزب روبرو می‌شوند، یا می‌توانند امضا جمع‌آوری کنند.

    کارسون یورگنسن، رئیس حزب جمهوری خواه یوتا، در مصاحبه ای تلفنی با اینسایدر گفت: “هرکسی که فکر می کند این یک نژاد تفرقه افکن نیست، یا به شما دروغ می گوید یا نمی داند.”

    سناتور جمهوریخواه میت رامنی از یوتا در کنگره در 7 آوریل 2022.

    یکی از مشاوران جمهوری‌خواه یوتا که خواست نامش فاش نشود، گفت: «از بین همه ایالت‌های جمهوری‌خواه، این ایالت احتمالاً کمترین دوست‌دار ترامپ بوده است». اما مشاور اضافه کرد که نظرسنجی هایی را دیده است که رامنی را در «دهه 40 ساله پایین» در یک انتخابات مقدماتی بالقوه نشان می دهد – برای گذراندن در یک میدان شلوغ کافی است، اما به طور بالقوه در یک نبرد رودررو خطرناک است.

    یورگنسن گفت: “این احتمالاً چیزی است که آنها بالای سر او نگه می دارند.” “در یوتا، وقتی چیزی نمی گویید، به نوعی حرف های زیادی می زند.”

    کتانجی براون جکسون;  میت رامنی

    این مشاور گفت: «برگزاری انتخابات علیه یک سناتور فعلی که شخصاً ثروتمند است، یک درخواست بزرگ است. او تمام پول را در اختیار خواهد داشت تا از طریق تبلیغات مورد نیاز خود، چه از طریق بالا بردن آن، چه از طریق خرج کردن آن، بر روایت تأثیر بگذارد.»

    وی گفت: هیچ چارچوب زمانی خاصی وجود ندارد. اما من مطمئن می شوم که نیروی انسانی و منابع مالی برای ادامه کارزار را دارم.»

    “یک نبرد سخت در دستان او”

    سناتور یوتا ماه گذشته در کاپیتول به اینسایدر گفت که هنوز تصمیم نگرفته است که نامزد شود، اما “گزینه هایم را باز نگه می دارد.”

    یورگنسن، که می‌گوید در جریان انتخابات مقدماتی بی‌طرف خواهد ماند، گفت: «مطمئناً رقیبانی وجود خواهند داشت، و [Romney] ممکن است نبرد سختی در دستان او باشد.” او شان ریس، دادستان کل، جیسون چافتز، نماینده سابق مجلس، و براد ویلسون، رئیس کنونی مجلس یوتا را به عنوان نامزدهای احتمالی حزب جمهوری خواه معرفی کرد.

    یورگنسن در مورد همه‌چیز گفت: «این واقعاً در بین یوتان‌ها محبوبیت نداشت.

    سناتور میت رامنی در چهار سال گذشته مکرراً با محافظه‌کاران اختلاف داشته است و می‌گوید که تصمیمی برای انتخاب مجدد خود ندارد یا خیر.درو انگرر/گتی ایماژ

    • سناتور میت رامنی (R-UT) (R) با کتانجی براون جکسون (L) نامزد دیوان عالی ایالات متحده در 29 مارس 2022 ملاقات می کند.برنده مک نامی/گتی ایماژز

    هنگامی که سناتور جمهوریخواه میت رامنی از یوتا در سال 2018 به مجلس سنای ایالات متحده انتخاب شد، پشتوانه صریح دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا.

    در واشنگتن، رامنی می تواند روی حمایت میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا حساب کند، که به پولیتیکو گفت که “برای حزب جمهوری خواه و کشور مهم است” که جمهوری خواهان یوتا به دنبال انتخاب مجدد باشند. مک کانل همچنین گفت که “کاملا” مایل است سرمایه گذاری های خارجی قابل توجهی در کمپین انجام دهد. رامنی همچنین ثابت کرده است که خودش یک جمع آوری کمک مالی است و در سال 2018 5.5 میلیون دلار به دست آورده است.

    یورگنسن همچنین به بی‌طرفی رامنی در طول انتخابات 2022 اشاره کرد – که باعث شد مایک لی، سناتور جمهوری‌خواه یوتا، علناً برای تایید رامنی در تلویزیون ملی در طول رقابت‌اش با ایوان مک‌مولین مستقل – به‌عنوان دلیلی برای بی‌اعتمادی فعالان حزبی به او اشاره کند. رامنی تنها سناتور جمهوری خواه بود که علناً از لی حمایت نکرد.

    او گفت: “من فکر می کنم هر کسی در سیاست همیشه باید تصور کند که روند انتخاباتی قوی خواهد داشت.” فکر می کنم در غیر این صورت به یک اشتباه بزرگ منجر می شود.

    سال گذشته، نامزدهای سنا برای ورود به صندوق رأی به 28000 امضا نیاز داشتند – و یورگنسن گفت که این «بهترین راه پیش رو» برای رامنی خواهد بود. او گفت: «در میان نمایندگان، این یک طلسم بسیار سخت برای او است.

    میت رامنی شاید مخالف ترین سناتور جمهوری خواه ترامپ باشد و اغلب از حزب جمهوری خواه جدا شده است.

  • اخیراً، او در میان گروهی متشکل از 18 سناتور جمهوری خواه بود که به یک لایحه تقریبا 1.7 تریلیون دلاری مخارج دولت رای دادند که مورد مخالفت اقشار مردمی حزب قرار گرفت.

    رامنی در طول هر دو استیضاح خود، ابتدا به اتهام سوء استفاده از قدرت در سال 2020 و سپس برانگیختن شورش در سال 2021، به محکومیت رئیس جمهور سابق رای داد. و برای خبرنگاران در کنگره هیل سخت نیست که به دنبال رامنی برای یک شوخی درباره رئیس جمهور سابق بگردند. . پس از انتخابات میان دوره ای 2022، از قول سناتور نقل شده است که ترامپ را “آلباتروس” در مورد چشم انداز انتخاباتی حزب و “گارگویل” بر فراز حزب جمهوری خواه آویزان است.

    رئیس حزب GOP یوتا به Insider گفت که رامنی “ممکن است نبرد سختی در دستانش داشته باشد.”

  • رامنی ماه گذشته در مورد دشواری احتمالی آن سؤال شد، از این موضوع ایراد گرفت.

    اما این ایالت از نظر ماهیت رای دهندگان جمهوری خواه خود نیز منحصر به فرد است – ترامپ در هر دو سال 2016 و 2020 از نامزدهای قبلی ریاست جمهوری جمهوری خواه عملکرد کمتری داشت. مورمون ها که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت یوتا را تشکیل می دهند، از لحاظ تاریخی کمتر از سایر حوزه های محافظه کار از ترامپ حمایت کرده اند. .

    چهار سال بعد، اشتباه نخواهد بود که او را ضد ترامپ ترین جمهوریخواه مجلس بدانیم. و او هنوز نگفته است که آیا در سال آینده به دنبال انتخاب مجدد در ایالت عمیق قرمز خود خواهد بود یا خیر.

    اگر رامنی دوباره نامزدی انتخاباتی را انتخاب کند، باید همه اینها را برای رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواه در خانه توضیح دهد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع