“من هرگز چیزی را در زمین ترک نکردم”

دکتر آنتونی فائوچی با حضور در آخرین نشست خبری برنامه ریزی شده خود در کاخ سفید قبل از بازنشستگی در پایان سال، به بیش از 50 سال فعالیت خود در بهداشت عمومی پرداخت. “آنچه که من دوست دارم مردم در مورد کاری که انجام داده ام به خاطر بسپارند این است که در تمام آن سال ها هر روز هر آنچه که داشته ام به آن داده ام.”

رونوشت ویدیویی

سخت ترین لحظه واکنش به همه گیری برای شما چه بود؟

اما چیزی که دوست دارم مردم در مورد کاری که انجام داده‌ام به خاطر بسپارند این است که در تمام آن سال‌ها هر روز هر آنچه را که داشته‌ام به آن داده‌ام و هرگز چیزی در زمین نگذاشته‌ام. بنابراین اگر آنها بخواهند مرا به یاد بیاورند، چه درست یا نادرست قضاوت کنند که چه کاری انجام داده ام، من تمام آن چیزی را که برای چندین دهه به دست آورده بودم، دادم.



منبع

آنتونی فائوسی: خوب، من فکر می کنم آنچه را که در 54 سال در NIH و 38 سال به عنوان مدیر NIAID انجام داده ام، اگرچه کووید واقعا، واقعاً بسیار مهم است، این بخشی از کل 40 سالی است که من بوده ام. انجام آن بنابراین به دیگران اجازه می‌دهم در مورد ارزش یا نبودن دستاوردهای من قضاوت کنند.

آنتونی فائوسی: بنابراین پاسخ دادن به این سؤال واقعاً دشوار است، زیرا همه ما تقریباً سه سال از وحشتناک ترین شیوع را که به عنوان یک جامعه در بیش از 100 سال تجربه کرده ایم، زندگی کرده ایم. اما موارد خاصی وجود دارد که برجسته است. منظورم این است که من احتمالا می توانستم در مورد همه چیزهایی که زمان سختی بود مقاله بنویسم.

اما یکی از چیزهایی که به عنوان یک پزشک که هدفش در زندگی مراقبت از بیماران و پیشگیری و درمان بیماری و بهبود رنج است، این است که به خاطر دارم در دوران تحصیل در دانشکده پزشکی و زمانی که کارآموز و رزیدنت بودم، وقتی یک بیمار وارد شد – چه بیمار شما را دوست نداشته باشد، چه از دست شما عصبانی باشد، چه یک فرد ثروتمند یا یک فرد فقیر – شما با همه یکسان رفتار می کردید زیرا به آنها اهمیت می دادید و می خواستید همه این کار را انجام دهند. سالم بیرون برو

کارین ژان پیر: همانطور که همه می دانید، دکتر فائوچی ماه آینده بازنشسته می شود. و من مفتخرم — خیلی مفتخرم — که امروز برای آخرین بار و یک بار دیگر روی سکو به من ملحق می شود.

شما تا حد زیادی به دلیل حضورتان در اینجا در مراحل اولیه کووید، به یک نام آشنا تبدیل شدید. می خواهید آمریکایی ها در مورد خدمت شما در دولت چه چیزی را به خاطر بسپارند؟

بنابراین وقتی مردم را در این کشور می بینم، به دلیل دودستگی در کشور ما در مورد عدم واکسن زدن – به دلایلی که ربطی به سلامت عمومی ندارد بلکه باید به دلیل تفرقه افکنی و اختلافات ایدئولوژیک انجام شود – به عنوان یک پزشک، من را ناراحت می کند زیرا نمی خواهم ببینم کسی آلوده شده است. من نمی خواهم کسی را در بیمارستان ببینم. و من نمی خواهم ببینم کسی بر اثر کووید می میرد. اینکه شما یک جمهوری خواه راست افراطی باشید یا یک دموکرات چپ افراطی برای من فرقی نمی کند. من به آن همان نگاهی دارم که در اورژانس در وسط شهر نیویورک، زمانی که از همه کسانی که از خیابان می آمدند مراقبت می کردم. پس این چیزی است که من را در این مورد بیشتر آزار می دهد.