مقام سابق سازمان جهانی بهداشت می گوید اروپا در «انکار دسته جمعی» وضعیت همه گیری کووید

لوپز آکونا درباره سیاست‌هایی که چین را متمایز می‌کند، گفت: «این یک نوشدارویی نیست، اما به جلوگیری از ورود موارد به اروپا کمک می‌کند.»

در بعدازظهر جمعه، گویی در سرنخ، ECDC ارزیابی تهدید به روز شده را منتشر کرد. طبق ارزیابی کنونی ECDC، احتمال متوسطی وجود دارد که XBB.1.5 در اتحادیه اروپا/EEA غالب شود و باعث افزایش قابل توجهی در تعداد موارد COVID-19 طی یک تا دو ماه آینده شود. در یک بیانیه مطبوعاتی همراه، ECDC نوشت: «با توجه به این موضوع، ECDC انجام آزمایش‌ها و توالی‌یابی مناسب، افزایش جذب واکسیناسیون COVID-19 و تقویت اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت را توصیه می‌کند. مداخلات غیردارویی مانند ماندن در خانه هنگام بیماری، دورکاری، تهویه مناسب فضاهای داخلی و استفاده مناسب از ماسک نیز باید در نظر گرفته شود.



منبع

در حالی که نگرانی اولیه این بود که مسافرانی از چین انواع جدیدی را به اروپا معرفی کنند، هنوز هیچ کدام شناسایی نشده است.

لوپز آکونا افزود: “ما با دو اورژانس واقعی با ماهیت های مختلف روبرو هستیم – یکی از انواع بسیار جدی تر، کراکن.” و در مورد دوم، شما یک پویایی همه گیر دارید که باعث ایجاد تعداد زیادی سرایت و بستری شدن در بیمارستان و مرگ می شود. بنابراین، فقط کراکن یا چین نیست که تهدید است. این مجموع هر دو است که تعادل ظریفی را که در رابطه با همه‌گیری به دست می‌آوریم تهدید می‌کند. و به همین دلیل است که مبارزه باید ادامه یابد.»

یک تراموا در ارفورت آلمان

این گزارش سعی می کند دیدگاهی خوش بینانه در مورد وضعیت انتقال COVID-19 در اروپا ارائه دهد، اما وقتی اذعان می کند که تاخیر در گزارش، آزمایش های تشخیصی کافی و کافی نیست، با خود تناقض دارد. [holiday behavior] لوپز آکونا به Yahoo News گفت که ممکن است بزرگی واقعی مشکل را پنهان کند. با این حال، او معتقد است که بخشی از گزارش کم به دلیل «انکار جمعی» است که در سراسر اروپا رخ داده است. همه دولت ها می خواهند این کتاب را ببندند و به شماره بعدی بروند.»

دستیار پژوهشی در موسسه Wellcome Sanger در انگلستان

در 28 دسامبر، ایتالیا به اولین کشور اروپایی تبدیل شد که خواستار آزمایش مسافرانی شد که از چین فرود می‌آیند، درخواستی که تا حد زیادی با مخالفت روبرو شد، از جمله ECDC، که بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این آژانس «غربالگری‌ها و اقدامات سفر مسافران از چین را غیرقابل توجیه می‌داند. “

مارتین مک کی، استاد بهداشت عمومی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، گفت: از آنجایی که اکثر وزارتخانه‌های بهداشت به طور معمول آزمایش شهروندان را متوقف کردند و بسیاری از کشورها توالی ژنومی را کنار گذاشتند، ما در حال کور شدن هستیم. این مشکلات گزارش علی‌رغم تضمین‌های ویروس‌شناس ارشد آلمان، که در ماه دسامبر اعلام کرد که همه‌گیری بالاخره پایان یافته است، رخ داد. چند روز بعد، گزارش‌هایی در مورد نوع جدید و عفونی‌تر به نام XBB 1.5 منتشر شد که در ایالات متحده جای خود را به دست آورد و چین پس از کنار گذاشتن سیاست‌های سختگیرانه صفر کووید، افزایش موارد جدید را تجربه کرد.

کارگرانی که ماسک و کت و شلوار محافظ می پوشند به یک مسافر چینی کمک می کنند

نمایی اخیر از میلان (Mairo Cinquetti/SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images)

مقام سابق سازمان جهانی بهداشت می گوید اروپا در «انکار دسته جمعی» وضعیت همه گیری کووید

این آژانس نوشت: «انواع‌های موجود در چین در حال حاضر در اتحادیه اروپا در گردش هستند و به این ترتیب برای پاسخ ایمنی شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا چالش برانگیز نیستند. علاوه بر این، شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا دارای سطح ایمن سازی و واکسیناسیون نسبتاً بالایی هستند. [thus] انتظار نمی رود افزایش موارد در چین بر وضعیت اپیدمیولوژیک COVID-19 در اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا تأثیر بگذارد.

ECDC در توصیه‌ای در 3 ژانویه به دنبال رفع ترس در مورد انواع جدید کووید از چین بود.

تاکنون، 10 کشور از 27 کشور اتحادیه اروپا، اقدامات توصیه شده را اتخاذ کرده اند، اگرچه این اقدامات بحث برانگیز باقی مانده است، و برخی از کارشناسان تاکید می کنند که مسافران در همه موارد پروازها باید آزمایش‌های قبل از پرواز را انجام دهند و نیاز به پوشش مجدد در سراسر جهان برقرار شود. مکیپ گفت، از آنجایی که این اقدامات فقط در مورد پروازهای چین اعمال می شود، و تنها برخی کشورها آن را اجرا می کنند، “مثل ایجاد یک دروازه در یک میدان باز است.”

مسافری گذرنامه خود را به کارگر می دهد، پس از آن که ایتالیا دستور داده سواب آنتی ژن بیماری کروناویروس (COVID-19) و توالی یابی ویروس را برای همه مسافرانی که از چین می آیند، جایی که موارد در آن افزایش یافته است، در فرودگاه مالپنسا در میلان، ایتالیا، 29 دسامبر 2022. (جنیفر لورنزینی/رویترز)

اعتراضات در ماه دسامبر دولت چین را بر آن داشت تا کشور را بازگشایی کند و به شهروندان اجازه دهد آزادانه سفر کنند – و موارد بلافاصله افزایش یافت. در اوایل این ماه، برخی از دانشمندان تخمین زدند که چین روزانه یک میلیون مورد جدید کووید را تجربه می کند. در 25 دسامبر 2022، فایننشال تایمز گزارش داد که حدود 250 میلیون نفر در چین در سه هفته اول دسامبر به کووید مبتلا شده اند.

اما کارشناسانی که با یاهو نیوز صحبت کردند، تصویر بسیار کمتر دلگرم کننده ای ارائه کردند و گفتند که «گزارش اجمالی کشور» جدید ECDC بر اساس داده های ناقص و نادرست از 30 کشور اروپایی است.

بارسلونا، اسپانیا – گزارشی که صبح جمعه توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) منتشر شد، نشان داد که همه‌گیری مداوم COVID-19 در این قاره در مقایسه با افزایش موارد جدید و بستری شدن در بیمارستان در ماه دسامبر رو به بهبود است.

به گفته لوپز آکونا و مکیپ، در نتیجه، موارد ابتلا به کووید در اروپا احتمالاً بالاتر خواهد رفت. مکیپ گفت: «با شیوع بیشتر ویروس، موارد بیشتری در اروپا خواهیم داشت» و اضافه کرد که نگران تأثیرات آن بر بیمارستان‌هایی است که از قبل غرق شده‌اند. او گفت: «سونامی یا یک موج کوچک» به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا اروپایی‌ها اقدامات احتیاطی از جمله پوشاندن را انجام می‌دهند – توصیه‌ای که سازمان جهانی بهداشت روز جمعه آن را تقویت کرد.

دانیل لوپز آکونا، مدیر سابق بحران سازمان جهانی بهداشت، که اکنون در اسپانیا اقامت دارد، موافق است که گزارش جدید ECDC که وضعیت همه‌گیری را ارزیابی می‌کند، ارزیابی دقیقی ارائه نمی‌کند.

López Acuña همچنین به شدت نگران XBB 1.5 است، نوع به اصطلاح Kraken که به نظر می رسد شدیدتر از سویه های قبلی است، در برابر درمان های آنتی بادی مونوکلونال مقاومت نشان می دهد و “باعث افزایش قابل توجهی در بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در ساحل شرقی می شود. ایالات متحده.”

کارگران فرودگاه با پوشیدن ماسک‌ها و لباس‌های محافظ به یک مسافر چینی در فرودگاه نزدیک رم کمک می‌کنند. (فیلیپو مونتفورته/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ایمیلی به یاهو نیوز گفت: «با توجه به تغییرات در استراتژی‌های آزمایش و تعطیلات پایان سال، این اعداد تصویر واقعی را دست کم می‌گیرند.» WHO با ECDC برای کمک به جمع آوری ارزیابی های آن همکاری می کند.

لوپز آکونا در این پیام کوتاه می‌آید. او با تمسخر گفت: “این جدی است، اما خیلی جدی نیست، و ما نباید نگران باشیم.” وی افزود که مشخص نیست دقیقا چه مقدار کراکن در حال حاضر در اتحادیه اروپا در گردش است، زیرا اکثر کشورها نتایج آزمایش مثبت را دنبال نمی کنند. به طور کلی، او معتقد است که ECDC در یک مقطع حساس “بسیار ساده لوحانه” عمل کرده است.

سالوادور مکیپ، مدیر علوم بهداشتی در دانشگاه آزاد کاتالونیا، به یاهو نیوز گفت: «ما فقط نیمی از تصویر را دریافت می کنیم.

مردم از کنار رستوران Motta در Galleria Vittorio Emanuele در میلان عبور می کنند

لوپز آکونا خاطرنشان می کند که به لطف داده های مهمی که به طور مداوم در گزارش های اخیر ECDC گم شده است، چشم انداز واقعی کووید در اروپا مبهم و دست کم گرفته شده است. سایر کارشناسان بهداشت نیز موافق هستند.

در طول سال گذشته، بسیاری از وزارتخانه های بهداشت اروپا به سادگی گزارش اطلاعات مهم COVID را متوقف کرده اند. برای مثال، اسپانیا اکنون فقط موارد شهروندان بالای 60 سال را ردیابی می کند. آلمان، پرتغال و لهستان جزو هشت کشوری هستند که بستری شدن در بیمارستان را گزارش نکرده اند. سوئد که از اوایل سال 2021 بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کووید را داشت که به مراقبت های پزشکی نیاز داشتند، در آوریل اعلام کرد که کووید دیگر یک اورژانس بهداشتی نیست و گزارش اعداد را متوقف کرد.

وقتی آزمایش‌های اولیه ایتالیا از مسافران چینی نشان داد که تقریباً نیمی از آنها برای ویروس کرونا مثبت شده‌اند، انتقادها به سرعت از بین رفت و فرانسه (که متوجه شد حدود یک سوم مسافرانی که از چین می‌آمدند تست مثبت داشتند)، اسپانیا، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی با الزامات آزمایشی خود از این روند پیروی کردند.

مشاوره ECDC در مورد XBB 1.5 در اوایل این هفته او را به عنوان “آرزو-شست” تلقی کرد. ECDC در بولتن مشورتی خود در 9 ژانویه نوشت که نوع جدید قبلاً در 16 کشور اروپایی پیدا شده است، اما “رشد سریع در ایالات متحده لزوماً به این معنی نیست که این گونه در اتحادیه اروپا/EEA غالب خواهد شد، زیرا عمده در طول این همه گیری، چندین بار تفاوت در گردش خون بین آمریکای شمالی و اروپا مشاهده شده است. با این حال، این اطلاعیه پذیرفته است که “این خطر وجود دارد” که این نوع ممکن است برای اروپا مشکل ساز شود، “اما نه در یک ماه آینده”.

مردم برای دریافت تقویت‌کننده‌های واکسن کووید-19 در یک مرکز واکسیناسیون که در بیمارستان San Giovanni Bosco در تورین، ایتالیا، در 30 دسامبر 2022 راه‌اندازی شده است، می‌آیند. (جسیکا پاسکوالون/EPA-EFE/Shutterstock)

لوپز آکونا این ادعا را به چالش می کشد و اشاره می کند که ایمنی در اروپا در حال ضعیف شدن است، زیرا تنها 13 درصد از جمعیت اروپا دومین تقویت کننده دو ظرفیتی قوی تر را دریافت کرده اند که به انواع Omicron نیز می پردازد.

در 4 ژانویه، اتحادیه اروپا توصیه کرد که همه 27 کشور عضو یک الزام موقت را اتخاذ کنند که مسافران در پروازهای مبدأ چین، قبل از پرواز، مدارکی از آزمایش PCR منفی اخیر نشان دهند و ملزم به پوشیدن ماسک با کیفیت بالا در هواپیما باشند. همچنین آزمایش تصادفی مسافران ورودی و بررسی فاضلاب فرودگاه را توصیه کرد که نتایج مثبت هر دو مورد توالی قرار گیرد.

یکی از سخنگویان ECDC در ایمیلی به یاهو نیوز گفت: «احتمال دارد در هفته‌های آینده افزایش‌های جدیدی در موارد و بستری شدن در بیمارستان به دلیل کووید-19 مشاهده شود، با این حال، نسبت دادن این موضوع به مسافران بسیار دشوار خواهد بود. افزایش کلی در تعداد موارد COVID-19 و بستری شدن در بیمارستان قبلاً شناسایی شده است [in November and December]”

مردم برای دریافت تقویت‌کننده‌های واکسن کووید-19 در یک مرکز واکسیناسیون که در بیمارستان San Giovanni Bosco در تورین، ایتالیا، در 30 دسامبر 2022 راه‌اندازی شده است، می‌آیند. (جسیکا پاسکوالون/EPA-EFE/Shutterstock)

یک تراموا در ارفورت، آلمان، مشتریان را ملزم به داشتن “حفاظت دهان و بینی” می کند. (مارتین شوت/ اتحاد تصویر از طریق گتی ایماژ)

یک دستیار پژوهشی در موسسه Wellcome Sanger در انگلستان نمونه ای را برای تعیین توالی ژنومی آماده می کند، رویه ای که دیگر توسط برخی از کشورهای اروپایی دنبال نمی شود. (Frank Augstein/AP)

مسافری گذرنامه خود را به کارگر می دهد، پس از آن که ایتالیا دستور داده سواب آنتی ژن بیماری کروناویروس (COVID-19) و توالی یابی ویروس را برای همه مسافرانی که از چین می آیند، جایی که موارد در آن افزایش یافته است، در فرودگاه مالپنسا در میلان، ایتالیا، 29 دسامبر 2022. (جنیفر لورنزینی/رویترز)