معاون کلانتر به مدت 4 روز عکس های سایت سقوط کوبی برایانت را نگه داشت و گفت که او و همکارانش عکس ها را به اشتراک گذاشتند زیرا کنجکاوی بهترین را از ما گرفت.

تا ساعت 10:30 صبح روز سقوط، پست فرماندهی از احتمال حضور کوبی برایانت در پرواز مطلع شد. تا ظهر، معاون داگ جانسون 30 عکس از سقوط هواپیما را برای ورسالس ارسال کرده بود که شامل عکس‌هایی از بقایای انسان نیز می‌شد. جانسون مدعی شد که ورسالز به او دستور داده است که عکس‌ها را بگیرد، اما ورسالز در دادگاه روز دوشنبه آن را رد کرد.

در سپتامبر 2020، ونسا برایانت از اداره کلانتر شهرستان لس آنجلس، آتش نشانی شهرستان، کل شهرستان و هشت افسر به دلیل نقض حقوق اساسی عزیزانش در پی گزارش هایی که اولین پاسخ دهندگان دریافت کردند و از نزدیک به اشتراک گذاشتند شکایت کرد. عکس های باقی مانده در محل سقوط ژانویه 2020. کریس چستر که همسرش سارا و دخترش پیتون در این تصادف جان باختند، همچنین از کارگران منطقه به دلیل همان ادعاهای فدرال شکایت کرده است و یک محاکمه 9 روزه تلفیقی در کنار دادگاه برایانت علیه شهرستان دارد.

کوبی و جیانا برایانت

وکلای کانتی معتقدند که اولین پاسخ دهندگان باید با توجه به سقوط، شرایط آب و هوایی و جنجال رسانه ای متعاقب آن، از محل عکسبرداری کنند تا ماهیت صحنه را به پست فرماندهی منتقل کنند.

این عکس‌ها به مدت چهار روز روی تلفن مجیا قرار داشتند و عکس‌های خانواده و دوستانش را در خود جای داده بودند تا اینکه در 30 ژانویه 2020 از مافوق خود تماس گرفت و به او گفت که در پرتو اولین شکایت شهروندان، کلانتر به همه پرسنل دستور داده است. که برای حذف عکس های سایت تصادف به صحنه تصادف گزارش داد. چهار روز بعد، و از آنجایی که عکس‌ها از قبل به گوشی‌های شخصی حداقل پنج کارمند LASD پخش شده بود، مجیا عکس‌ها را از گوشی خود حذف کرد.

وقتی از مجیا پرسیده شد که چرا عکس‌ها را به صورت صوتی از یک مصاحبه داخلی LASD به اشتراک گذاشته است، مجیا گفت که “کنجکاوی بهترین را از ما گرفت.”

دوشنبه چهارمین روز محاکمه ونسا برایانت علیه لس آنجلس به دلیل عکس های کوبی و جیجی برایانت در محل تصادف بود.

  • مجیا، که مستقیماً پس از دو معاون دیگر شهادت داد، گفت که عکس‌ها را از معاون اندرو ورسالس دریافت کرده است که به او کمک کرده بود تا یک پست فرماندهی موقت را در پایه کوهی که هلیکوپتر در آن سقوط کرد، ایجاد کند.

    ورسالس گفت: “از دریافت آنها شگفت زده شدم زیرا انتظار آنها را نداشتم.” او سپس عکس‌ها را به Mejia فرستاد، که در یک شیفت 16 ساعته در روز سقوط کار می‌کرد و به همراه معاونان روبی کیبل و کارآموز خودش، جوی کروز، در پست فرماندهی مستقر شدند. تا ساعت 9 شب، او عکس ها را با کروز و کیبل به اشتراک گذاشته بود.

    کروز در ادامه این عکس ها را در یک بار در نورواک، کالیفرنیا به اشتراک گذاشت.

    مجیا افزود: «این در طبیعت ما به عنوان معاونان است.

    مجیا و ورسالس در شهادت‌های خود، گزارش‌های متزلزلی از اینکه چرا عکس‌ها را گرفته و به اشتراک گذاشته‌اند و عکس‌ها چه چیزی را به تصویر می‌کشند، ارائه کردند. آنها همچنین گفتند که این اولین موردی نبود که از تلفن های همراه شخصی برای عکاسی از صحنه های تصادف یا جنایت وحشتناک استفاده می کردند.

    یکی از معاونان کلانتر لس آنجلس گفت که او عکس‌ها را برای دو نفر دیگر ارسال کرده است زیرا کنجکاوی بهترین را از ما گرفت.

  • یکی از این معاونان، معاون رافائل مجیا، ابراز پشیمانی کرد و گفت که عکس‌ها را با سایر کارکنان به اشتراک گذاشته است زیرا “کنجکاوی بهترین ما را گرفت.”

    چندین معاون کلیدی کلانتر لس آنجلس روز دوشنبه شهادت دادند و خاطرات ناقص و پشیمانی ارائه کردند.

  • در شهادت‌ها، نمایندگان در مورد نحوه دریافت ورودی‌های ثبت عملکرد (یک سیلی بر مچ دست که معمولاً برای آراستگی یا لباس‌های نامرغوب استفاده می‌شود) در ماه‌های پس از حادثه و پس از ثبت شکایات شهروندان درباره نمایش عکس‌ها در انظار عمومی صحبت کردند.

    مجسمه برنزی به افتخار کوبی برایانت، بازیکن سابق بسکتبال لس آنجلس لیکرز NBA، دخترش جیانا برایانت و اسامی کسانی که جان باختند، در محل سقوط هلیکوپتر در سال 2020 در کالاباساس، کالیفرنیا، در روز چهارشنبه، 26 ژانویه 2022 به نمایش گذاشته شده است. .(AP Photo/Ringo HW Chiu)

    • چندین معاون کلانتر لس آنجلس که در انتشار این عکس ها نقش داشتند، روز دوشنبه به عنوان بخشی از محاکمه جاری ونسا برایانت علیه اولین پاسخ دهندگان لس آنجلس که از بقایای انسانی حادثه تصادف که منجر به کشته شدن همسر و دخترش شد عکس گرفته و به اشتراک گذاشتند، در جایگاه ایستادند. و 7 نفر دیگر

      یک دادگاه فدرال در مرکز شهر لس آنجلس به این موضوع نگاه کرد که چرا یکی از معاونان کلانتر لس آنجلس چهار روز منتظر ماند تا عکس‌های وحشتناک محل سقوط هلیکوپتری را که منجر به کشته شدن کوبی، جیانا برایانت و 9 نفر دیگر شد حذف کند.

      در مصاحبه داخلی Versales، صدا نشان داد که او تلفن خود را به بازرسان LASD – که یکی از آنها ادعا می‌کرد که “نمی‌دانست آیفون‌ها چگونه کار می‌کنند” – به مدت دو دقیقه در حالی که آنها متن‌ها و گالری عکس‌های او را مطالعه می‌کردند، تسلیم کرد. کروز سپس دو روز پس از سقوط برخی از عکس‌ها را به یک بارمن نشان داد.

      کریگ لاووی، وکیل ونسا برایانت، از مجیا در مخالفت با کلانتر LASD، الکس ویلانووا، حمایت کرد، که در مصاحبه ای در 30 مارس 2020 گفت که “فقط دو گروه از مردم باید عکس بگیرند – NTSB و دفتر پزشکی قانونی.”

      در آن زمان، عکس های از نزدیک با حداقل پنج افسر مجری قانون دیگر به اشتراک گذاشته می شد که یکی از آنها اعتراف کرد که عکس ها را در یک بار به اشتراک گذاشته است.

      اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    در 26 ژانویه 2020، هلیکوپتری که کوبی برایانت، دختر 13 ساله‌اش جیانا برایانت و مربی بیسبال جان آلتوبلی و خانواده‌اش را حمل می‌کرد، در نزدیکی مالیبو، کالیفرنیا، زمانی که آنها به سمت یک بازی بسکتبال دختران می‌رفتند، سقوط کرد. همه 9 سرنشین هواپیما، از جمله خلبان، آرا ذوبیان، در این سانحه جان باختند.

    مجیا افزود: “با نگاهی به گذشته، دیگر این کار را انجام نمی دهم.”