محاکمه الکس جونز در پرونده فریبکاری سندی هوک آغاز می شود

همچنین انتظار می رود که مدارک مربوط به امور مالی جونز به هیئت منصفه ارائه شود.

جونز برعکس آنچه سال‌ها پس از تیراندازی در برنامه‌اش گفت، اکنون می‌گوید که معتقد است قتل عام واقعی بوده است. اما او همچنان می‌گوید که اظهاراتش در مورد این که تیراندازی یک فریب است که در آن بازیگران بحران برای تشویق تلاش‌های کنترل اسلحه حضور داشتند، توسط حقوق آزادی بیان محافظت می‌شد.

نیل هسلین، پدر جسی لوئیس، در جریان محاکمه تگزاس شهادت داد: «حتی نمی توانم نه سال و نیم گذشته را توصیف کنم، جهنمی که من و دیگران به دلیل بی پروایی و سهل انگاری الکس جونز مجبور به تحمل آن بوده ایم. .

در خلال تشریح پرونده در ماه آوریل، جونز سرکشی اصرار داشت که او مسئول رنجی نیست که والدین سندی هوک می گویند به خاطر سخنان او متحمل شده اند.

با این حال، در دادگاه تگزاس، جونز شهادت داد که اکنون متوجه شده است که گفته های او غیرمسئولانه بوده، احساسات مردم را جریحه دار کرده است و او عذرخواهی کرد.

او مشتاقانه منتظر است که این محاکمه را پشت سر بگذارد. پتیس در ایمیلی به آسوشیتدپرس نوشت.

خانواده ها برای میزان خاصی از خسارت درخواست نکرده اند که برخی از آنها ممکن است توسط قوانین ایالتی محدود شده باشد. با این حال، طبق قانون شیوه های تجارت ناعادلانه، هیچ محدودیتی برای خسارت وجود ندارد.

انتظار می‌رود این محاکمه مشابه آزمایشی در تگزاس باشد و بستگان قربانیان در مورد درد و ناراحتی که توطئه دروغین باعث شده بود شهادت دهند و متخصصان پزشکی به سؤالاتی درباره سلامت روانی و تشخیص بستگان پاسخ دهند.

در تمام پرونده‌های کانکتیکات و تگزاس، جونز و وکلای او بارها نتوانستند سوابق خود را به وکلای خانواده تحویل دهند. در پاسخ، قضات یکی از سخت‌ترین تحریم‌ها را در دنیای حقوق مدنی صادر کردند – آن‌ها جونز را به طور پیش‌فرض و بدون محاکمه مسئول جبران خسارت دانستند.

هارتفورد، کانن (AP) – یک ماه پس از از دست دادن یک حکم تقریباً 50 میلیون دلاری، الکس جونز، نظریه پرداز توطئه، قرار است برای بار دوم محاکمه شود زیرا مدرسه ابتدایی سندی هوک را فریب می خواند و باعث احساساتی شدن چندین خانواده قربانیان می شود. و آسیب روانی

دعوی کانکتیکات به افترا، تحمیل عمدی ناراحتی عاطفی و نقض قانون رفتارهای تجارت ناعادلانه ایالتی اشاره دارد. خانواده ها ادعا می کنند زمانی که جونز درباره سندی هوک صحبت می کرد، مخاطبان خود را افزایش داد و از فروش مکمل ها، لباس ها و سایر اقلام سود بیشتری به دست آورد.

وکیل او نورمن پتیس گفت که جونز نیز شهادت خواهد داد.

او همچنین گفته است که احکام پیش‌فرض قضات علیه او – که او را بدون محاکمه مسئول می‌دانند – ناعادلانه بوده و گفته است که آنها بخشی از یک توطئه برای کنار گذاشتن او و ساکت کردن او بوده است.

قاضی باربارا بلیس، که جونز را مسئول جبران خسارت دانست، بر محاکمه نظارت خواهد کرد. او همان قاضی است که شکایت خانواده های سندی هوک علیه رمینگتون سازنده اسلحه را که باعث شد از تفنگ بوش مستر در تیراندازی مدرسه استفاده شود، نظارت کرد. در ماه فوریه، رمینگتون با پرداخت 73 میلیون دلار موافقت کرد.

پرونده کانکتیکات پتانسیل دریافت جایزه بزرگتر را دارد زیرا شامل سه شکایت است – که ادغام شده اند – که توسط 15 شاکی، از جمله بستگان نه نفر از قربانیان و یک مامور سابق FBI که به تیراندازی مدرسه پاسخ داده بودند، تشکیل شده است.

جونز در دادگاه تگزاس شهادت داد که هر جایزه ای بیش از 2 میلیون دلار ما را غرق خواهد کرد و از بینندگان برنامه های وب خود خواست که کالاهای او را بخرند تا به او کمک کنند تا او را پخش کنند و با دعواها مبارزه کنند.

الکس جونز چه می گوید؟

یک هیئت منصفه شش نفره با چندین نفر جایگزین در کانکتیکات روز سه شنبه شروع به استماع شواهدی در مورد اینکه جونز چقدر باید به خانواده ها بپردازد، آغاز خواهد کرد، زیرا او قبلاً مسئول خسارات وارده به آنها شناخته شده است. انتظار می رود این دادگاه حدود چهار هفته طول بکشد.

او در این مراسم گفت: “اگر زیر سوال بردن رویدادهای عمومی و آزادی بیان ممنوع است زیرا ممکن است به احساسات کسی آسیب برساند، ما دیگر در آمریکا نیستیم.” آنها می توانند کانال را تغییر دهند. آنها می توانند بیرون بیایند و بگویند من اشتباه می کنم. آنها آزادی بیان دارند.»

چرا خانواده های SANDY HOOK از جونز شکایت می کنند؟

جونز، که نمایش اینترنتی و برند Infowars خود را در آستین، تگزاس اداره می‌کند، همچنین با سومین محاکمه به دلیل توطئه فریبکارانه در یک شکایت معلق دیگر توسط والدین سندی هوک در تگزاس روبرو می‌شود.

برخی از شاکیان می گویند غریبه ها از آنها و فرزندان بازمانده شان فیلم گرفته اند. و برخی از خانواده ها برای جلوگیری از تهدید و آزار و اذیت از نیوتاون نقل مکان کرده اند.

در محاکمه چه چیزی انتظار می رود؟

خانواده ها و مامور سابق اف بی آی ویلیام آلدنبرگ می گویند که به دلیل توطئه جعلی با پیروان جونز شخصاً با آنها مواجه شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. آنها همچنین می گویند که تهدید به مرگ را تحمل کرده اند و در رسانه های اجتماعی مورد اظهار نظرهای توهین آمیز قرار گرفته اند.

ماه گذشته، هیئت منصفه تگزاس، جونز را به پرداخت 49.3 میلیون دلار به والدین جسی لوئیس 6 ساله، یکی از 26 دانش آموز و معلمی که در تیراندازی سال 2012 در نیوتاون، کانکتیکات کشته شدند، محکوم کرد. وکیل جونز گفته است که درخواست تجدیدنظر در نظر گرفته شده است.

در اینجا نگاهی به آزمایش آتی در واتربری، کانکتیکات، در حدود 18 مایلی (29 کیلومتری) شمال شرقی نیوتاون است. شرکت مادر Infowars، Free Speech Systems، که درخواست حمایت از ورشکستگی داده است، نیز متهم است.

اما یک اقتصاددان شهادت داد که جونز و شرکتش تا 270 میلیون دلار ارزش داشتند. جونز با شکایت دیگری در تگزاس به دلیل اتهاماتی مبنی بر پنهان کردن میلیون ها دلار دارایی پس از اینکه خانواده های قربانیان سندی هوک شروع به شکایت او به دادگاه کردند، روبرو شد.



منبع