مایک پنس در حالی که از «جنگ بی‌وجدان» روسیه در اوکراین انتقاد کرد، گفت جایی برای «عذرخواهی‌خواهان» پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود ندارد.

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق در 19 اکتبر 2022 با دانشجویان دانشگاه جورج تاون در واشنگتن صحبت می کند.خوزه لوئیس ماگانا/AP

  • اگرچه پنس نامی از جمهوری خواهان مشخصی نبرد، چندین عضو حزب جمهوری خواه، از جمله ترامپ، حداقل یک بار نسبت به دخالت آمریکا در اوکراین ابراز تردید کرده اند یا از پوتین به خاطر رویکردش در اوکراین تمجید کرده اند.

    مایک پنس روز چهارشنبه علیه «عذرخواهی‌خواهان» پوتین و پوپولیسم فزاینده در حزب جمهوری‌خواه صحبت کرد.

  • مایک پنس

    پل گوسار، نماینده آریزونا نیز در ماه می گفت که ایالات متحده باید بر امور داخلی تمرکز کند و این جنگ “تقصیر پوتین” نیست.

    مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، روز چهارشنبه به جمهوری‌خواهان درباره جنبش رو به رشد «پوپولیسم غیراصولی» در جمهوری‌خواه و «عذرخواهی‌خواهان» محافظه‌کار پوتین که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دفاع کرده‌اند یا جنگی را که او علیه اوکراین به راه انداخته‌اند، رد کرده‌اند، هشدار داد.

    پنس که از زمان شورش 6 ژانویه 2021 از ترامپ فاصله گرفته است، به طور گسترده به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری 2024 در نظر گرفته می شود.

    پنس همچنین از گروه جمهوری‌خواهانی که از جنگ روسیه در اوکراین دفاع کرده‌اند یا با این استدلال که ایالات متحده باید از روابط خارجی دور بماند، آن را رد کرده‌اند، انتقاد کرد.

    پنس در طی یک سخنرانی در بنیاد هریتیج، یک اندیشکده محافظه کار مستقر در واشنگتن دی سی، در مورد وضعیت فعلی حزب جمهوری خواه در حالی که وارد «عصر جدیدی» می شود، صحبت کرد و به نظر می رسد که اشاره ای به دگرگونی این حزب دارد که عمدتاً توسط دونالد رهبری می شود. ترامپ، آسوشیتدپرس گزارش داد.

    اوایل این هفته، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، به پانچبول نیوز گفت که اگر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را در انتخابات میان‌دوره‌ای آتی پس بگیرند، ممکن است قانون‌گذاران کمک‌های بیشتر به اوکراین را امضا نکنند.

    گوسار در توییتی نوشت: “اوکراین متحد ما نیست. روسیه دشمن ما نیست.” ما باید به مشکلات بدهی فلج کننده، تورم و مهاجرت خود رسیدگی کنیم. هیچ کدام از اینها تقصیر پوتین نیست.

    به گزارش آسوشیتدپرس، او گفت که جمهوری خواهان باید به نقش ایالات متحده به عنوان “رهبر جهان آزاد” متعهد بماند.

  • چندین جمهوری خواه یا از پوتین حمایت کرده اند یا جنگی که او علیه اوکراین به راه انداخته است را رد کرده اند.

پنس مخالف موضع انزواطلبانه برخی از جمهوری خواهان بود و در عوض خواستار ادامه حمایت از اوکراین شد.

پنس گفت: ما باید به ارائه منابع اوکراین برای دفاع از خود ادامه دهیم. ما باید به اعمال فشار اقتصادی قدرتمندترین اقتصاد جهان بر روسیه ادامه دهیم. و باید سخاوت، شفقت و دعای مردم آمریکا را تا زمانی که روسیه تسلیم شود و صلح برقرار شود، ادامه دهیم.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

«جنبش ما نمی‌تواند تعهد اساسی ما به امنیت، حکومت محدود، آزادی و زندگی را کنار بگذارد. اما نمی‌توانیم اجازه دهیم جنبش ما با آهنگ آژیر پوپولیسم غیراصولی که از قدیمی‌ترین سنت‌ها و سنت‌های ما بی‌حرکت است، به بیراهه کشیده شود. به گزارش AP، او گفت که ارزشمندترین ارزش ها. اجازه بدهید بگویم: این جنبش و حزبی که به وجود می‌آورد باید جنبش یک دفاع قوی ملی، حکومت محدود و ارزش‌های اخلاقی و زندگی سنتی باقی بماند.

“بنابراین، پوتین اکنون می گوید، “این مستقل است”، بخش بزرگی از اوکراین. من گفتم: “این چقدر هوشمند است؟” ترامپ تنها چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین به The Clay Travis & Buck Sexton Show، یک پادکست محافظه‌کار، گفت: «او می‌رود و یک حافظ صلح خواهد بود. این قوی‌ترین نیروی صلح است.

وی افزود: “در حالی که روسیه به جنگ تجاوزکارانه خود به اوکراین ادامه می دهد، من معتقدم که محافظه کاران باید روشن کنند که پوتین باید متوقف شود و پوتین پرداخت خواهد کرد.” در جنبش محافظه کار جایی برای معذرت خواهی پوتین وجود ندارد. در این جنبش تنها جایی برای قهرمانان آزادی وجود دارد.