نظرسنجی AP-NORC: تایید بایدن در آستانه انتخابات میان دوره ای به شدت افزایش می یابد

یانوزی، که در بینگهامتون، نیویورک زندگی می کند، گفت: “من فکر نمی کنم او از نظر ذهنی، کاملاً از همه چیزهایی که همیشه اتفاق می افتد آگاه باشد.” وضعیت اقتصاد بسیار ضعیف است و من به سختی می‌توانم باور کنم که نرخ بیکاری به همان اندازه که می‌گویند پایین است.»

مصاحبه‌ها حاکی از آن است که یک دلیل بزرگ برای بازگشت بایدن، ظهور مجدد ترامپ در صحنه ملی است که باعث شد رای‌دهندگانی مانند استفان جابلونسکی، که بایدن را “خوب” می‌خواند، بگویند رای دادن به دموکرات‌ها برای بقای کشور ضروری است.

29 درصد از بزرگسالان ایالات متحده می گویند که اقتصاد در وضعیت خوبی است، در حالی که 71 درصد می گویند که وضعیت ضعیفی دارد. در ماه ژوئن، 20 درصد شرایط را خوب و 79 درصد گفتند که شرایط بد است.

با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن و دموکرات‌های هم‌پیمانش با ایجاد شور و شوق رای‌دهندگان و اولویت حضور در انتخابات، شتاب بیشتری به دست می‌آورند.

این ترکیبی از عوامل باعث شده است تا بایدن در میان مؤمنان دموکرات مورد تحسین قرار گیرد، حتی اگر آمریکایی ها هنوز نسبت به رهبری او احساس گرمی ندارند.

رتبه رئیس جمهور اکنون مشابه آنچه در سه ماهه اول سال بوده است، است، اما او همچنان از اوج های اولیه فاصله دارد. میانگین محبوبیت او در نظرسنجی AP-NORC تا شش ماه اول دوره ریاستش 60 درصد بود.

جابلونسکی، استاد موسیقی بازنشسته از استمفورد، کانکتیکات، گفت: «کشور یک ویروس سیاسی به نام دونالد ترامپ دارد. “ما مردی داریم که روان پریش است و به نظر می رسد هیچ نگرانی برای نظم و قانون و دموکراسی ندارد. حزب جمهوری خواه به جایی رفته است که بسیار غیرجذاب و خطرناک است، این انتخابات پیش رو در نوامبر می تواند آخرین انتخاباتی باشد که تا به حال داشته ایم.

واشنگتن (AP) – طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC، محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن به طور قابل توجهی از پایین ترین حد خود در تابستان امسال بهبود یافت، اما نگرانی ها در مورد مدیریت او در اقتصاد همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر حدود یک چهارم آمریکایی ها می گویند که همه چیز در این کشور در جهت درست پیش می رود، 27 درصد نسبت به 17 درصد در جولای. هفتاد و دو درصد می گویند همه چیز در جهت اشتباه پیش می رود.

محبوبیت رئیس جمهور همچنان زیر آب باقی می ماند و 53 درصد از بزرگسالان آمریکایی او را تایید نمی کنند و اقتصاد همچنان نقطه ضعفی برای بایدن است. تنها 38 درصد رهبری اقتصادی او را تایید می‌کنند، زیرا کشور با تورم سرسختانه بالا مواجه است و جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا تامین مالی خانوار را محور رای‌گیری آینده قرار دهند.

نظرسنجی از 1054 بزرگسال در 9 تا 12 سپتامبر با استفاده از نمونه ای که از پنل AmeriSpeak مبتنی بر احتمال NORC گرفته شده بود، انجام شد، که برای نماینده جمعیت ایالات متحده طراحی شده است. حاشیه خطای نمونه گیری برای همه پاسخ دهندگان مثبت یا منفی 3.9 درصد است.



منبع

افزایش اخیر محبوبیت بایدن باعث حمایت مجدد در میان دموکرات‌ها شد که در اوایل تابستان نشانه‌هایی از دلسردی نشان داده بودند. اکنون 78 درصد از دموکرات‌ها عملکرد شغلی بایدن را تأیید می‌کنند، در حالی که این رقم در ماه جولای 65 درصد بود. 66 درصد از دموکرات ها از بایدن در زمینه اقتصاد استقبال می کنند که این رقم در ژوئن 54 درصد افزایش یافته است.

اتکینز می‌گوید در سال گذشته مدیریت هزینه‌های خانواده‌اش کمی سخت‌تر شده است، و او از اینکه دیگر نمی‌تواند به اعتبار مالیاتی افزایش یافته کودکان تکیه کند، ناامید است. اعتبار مالیاتی پرداختی ماهانه بخشی از بسته کمکی 1.9 تریلیون دلاری بایدن برای مقابله با کرونا بود و از آن زمان منقضی شده است.

میانگین قیمت بنزین از ژوئن 26 درصد کاهش یافته و به 3.71 دلار در هر گالن رسیده است که تا حدودی فشار بر بودجه خانواده ها را کاهش می دهد حتی اگر تورم همچنان بالا باشد. کنگره همچنین در ماه گذشته یک جفت لایحه مهم را تصویب کرد که می تواند اقتصاد را تغییر دهد و انتشار کربن را کاهش دهد.

چشم انداز آنها پس از کسب یک رشته موفقیت های قانونی که باعث شد آمریکایی های بیشتری آماده قضاوت رئیس جمهور بر اساس شرایط دلخواه او شوند، بهتر به نظر می رسد: «من را با خداوند متعال مقایسه نکنید. من را با جایگزین مقایسه کنید.»

بتی بوگاچ، 74 ساله، بازنشسته ای از پورتلند، اورگان، گفت: “من هیچ اعتقادی به این ندارم که او بهترین فرد برای این کار است – او بهترین فرد از بین افرادی است که باید از بین آنها انتخاب می کردیم.” او نماینده ثبات بود که من احساس می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ اصلاً نماینده آن نبود.»

دموکرات‌ها اکنون نسبت به ژوئن مثبت‌تر هستند، 46 درصد در مقابل 31 درصد. جمهوری خواهان تا حد زیادی منفی هستند و تنها 10 درصد می گویند شرایط خوب است و 90 درصد می گویند که شرایط بد است.

با افزایش تورم پس از حمله روسیه به اوکراین، میزان محبوبیت بایدن در ماه مه، ژوئن یا جولای از 40 درصد فراتر نرفت.

جمهوری‌خواه افزود: «من فکر می‌کنم طبقه متوسط ​​واقعاً دارد کنار گذاشته می‌شود و خانواده‌ها برای رسیدن به آن دو یا سه شغل کار می‌کنند.

جمهوری خواهان مانند گذشته نسبت به بایدن احساس منفی دارند. از هر 10 جمهوری‌خواه، تنها یک نفر از رئیس‌جمهور به طور کلی یا اقتصادی، مشابه رتبه‌بندی‌های اوایل تابستان امسال، تایید می‌کند.

از زمانی که دادگاه عالی Roe v. Wade و حمایت های سقط جنین آن را لغو کرد، جمهوری خواهان نیز با مقاومت روبرو شده اند. و بایدن آشکارا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تهدیدی اساسی برای دموکراسی می داند، اتهامی که پس از جستجوی FBI در خانه ترامپ در فلوریدا، اسناد طبقه بندی شده ای را پیدا کرد که متعلق به دولت ایالات متحده است.

هر ابهامی که دموکرات در گرند فورک در داکوتای شمالی درباره بایدن داشته باشد، او معتقد است که او بر ترامپ ارجحیت دارد.

کریستین یانوزی، 50 ساله، تردید دارد که بایدن 79 ساله ظرفیت رهبری را داشته باشد.

حمایت از بایدن از 36 درصد در ژوئیه به 45 درصد بهبود یافت که تا حد زیادی به دلیل افزایش حمایت دموکرات ها تنها دو ماه قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر بود. در چند ماه تیره تابستانی که قیمت بنزین به اوج خود رسید و قانونگذاران در بن بست به نظر می رسیدند، دموکرات ها با احتمال شکست در برابر جمهوری خواهان مواجه شدند.

اداره سرشماری روز سه شنبه گزارش داد که افزایش اعتبار مالیاتی نرخ فقر کودکان را در سال گذشته تقریباً به نصف کاهش داد و به 5.2 درصد رساند. اتکینز گفت که این به آنها کمک کرد «با صورت‌حساب‌ها، لباس‌های بچه‌ها، کفش‌ها، وسایل مدرسه و همه چیز سرپا بمانند».

___

نزدیک به نیمی از دموکرات ها – 44٪ – چشم انداز خوش بینانه ای دارند که از 27٪ در جولای افزایش یافته است. فقط 9 درصد از جمهوری خواهان به مسیر کشور خوشبین هستند.

آکیلا اتکینز، 27 ساله که مادر دو فرزندش در خانه است، فکر می‌کند بایدن «خوب است» و اطمینان زیادی ندارد که راه‌حل‌های او افزایش قیمت‌ها را مهار کند.

او گفت: «همیشه احساس می‌کنم او می‌تواند بهتر باشد، اما باز هم، او بهتر از آخرین رئیس‌جمهور ما است.