فیلم مسافر هندی آخرین لحظات هواپیما را ثبت کرد

مردم محلی می گویند که در 13 ژانویه به نپال رفته بودند تا از معبد پاشوپاتیناث، یک زیارتگاه بزرگ در حومه کاتماندو که به شیوا خدای هندو تقدیم شده است، دیدن کنند.

پسرش در 13 ژانویه بدون اطلاع خانواده اش به نپال رفته بود. همسایه ها گفتند، در حالی که پدرش در مزارع خانواده مشغول بود، آنیل بی سر و صدا چمدان هایش را بست و با دوستانش رفت.

دوستان و اعضای خانواده سونو جیسوال به خبرنگاران گفتند که این ویدئو را در حساب فیسبوک او تماشا کرده اند و صحت آن را تایید کرده اند.

چندین نفر از روستاییان از این چهار مرد به عنوان “روحهای مهربان و سرگرم کننده” یاد کردند. آنها گفتند که از تراژدی که زندگی آرام آنها را تحت تأثیر قرار داده بود، ویران شده بودند.

جزئیات زیر می تواند برای برخی از خوانندگان ناراحت کننده باشد.

این چهار مرد که همگی در دهه 20 یا اوایل 30 سالگی بودند، سال ها با هم دوست بودند و اغلب اوقات را با هم می گذراندند.

پس از بازدید از معبد، دوستان روز یکشنبه به سمت پوخارا – یک شهر توریستی زیبا واقع در نزدیکی رشته کوه آناپورنا – برای پاراگلایدر حرکت کردند. آنها قصد داشتند به کاتماندو برگردند.

مقامات نپال ادعای او را تایید نکرده اند یا درباره این فیلم اظهار نظری نکرده اند که می تواند به بازرسان سقوط در کارشان کمک کند.

“سونو این کار را کرد [livestream] موکش کاشیاپ، دوست جیسوال به خبرنگاران گفت: وقتی هواپیما در دره ای نزدیک رودخانه ستی سقوط کرد.

روز دوشنبه، رسانه‌های اجتماعی در هند مملو از تصاویری از محل سقوط هواپیما و ویدیوی ضبط شده توسط جیسوال بود.

گمان می رود هیچ یک از 72 سرنشین هواپیما از این سانحه جان سالم به در نبرده باشند.

گزارش اضافی توسط Shashikant Tiwari در اوتار پرادش

بنر با مضمون

او بخشی از یک گروه چهار نفره از دوستان غازیپور در هند بود که در حال بازدید از نپال بودند و در پرواز از کاتماندو به پوخارا بودند.

در این فیلم، محیط اطراف فرودگاه پوخارا از هواپیمای محکوم به فنا در هنگام ورود به زمین قابل مشاهده است، افرادی که در هواپیما هستند نمی‌دانند که فقط چند لحظه از مرگ فاصله دارند.

“دولت باید تا جایی که می تواند به ما کمک کند. ما می خواهیم اجساد عزیزانمان به ما بازگردانده شود.”

مقامات قاضی پور در شمال ایالت اوتار پرادش گفتند که با این چهار خانواده و سفارت هند در کاتماندو برای ارائه هرگونه کمک احتمالی در تماس هستند.

بنر با مضمون “تماس بگیرید”

صدها امدادگر به محل سقوط هواپیما اعزام شدند

“آی تی [the video clip] توسط یکی از دوستانم فرستاده شد که آن را از یک افسر پلیس دریافت کرد. آقای شاه به NDTV گفت این یک رکورد واقعی است.

در حالی که گروه‌هایی از عزاداران ناباورانه در اطراف محله ایستاده بودند، پدر آنیل راجبهار دور ماند.

سپس دوباره آن را برگرداند تا به مسافران دیگر هواپیما نشان دهد.

سونو جیسوال

این ویدئو نشان می‌دهد که هواپیما به آرامی روی لانه‌های زنبوری ساختمان‌هایی که در مزارع سبز-قهوه‌ای لکه‌اند می‌چرخد، قبل از اینکه مردی که از آن فیلم‌برداری می‌کند دوربین را بچرخاند و لبخند بزند.

لحظه ها می گذرد، سپس یک تصادف کر کننده وجود دارد.

مشخص نیست که جیسوال چگونه به اینترنت برای پخش جریانی از هواپیما دسترسی داشته است.

آبیشک پراتاپ شاه، یک قانونگذار سابق در نپال، به کانال خبری هندی NDTV گفت که امدادگران تلفنی را که ویدیو در آن پیدا شده بود از لاشه هواپیما پیدا کرده اند.

چاندربهان موریا، برادر آبیشک کوشواها، گفت: «توضیح درد سخت است.

چند ساعت پس از مرگبارترین سانحه هواپیمای نپال طی 30 سال، ویدئویی در هند در فضای مجازی پخش شد – یکی از قربانیان، سونو جیسوال، چند ثانیه قبل از سقوط، پخش زنده از هواپیما را نشان می داد.

پدر جیسوال، راجندرا پراساد جیسوال، گفت که او تحمل تماشای این کلیپ را ندارد. من فقط در مورد آن از دوستان سونو شنیده ام. زندگی ما به هم ریخته است.

پدرش هنوز از این خبر ناباور است.

خانواده قربانیان هندی از دولت درخواست غرامت کرده اند

سونو جیسوال که چند ثانیه قبل از سقوط هواپیما از آن پخش زنده پخش کرد

شاشیکانت تیواری، روزنامه‌نگار محلی به بی‌بی‌سی گفت که کاشیاپ این ویدئو را در پروفایل فیس‌بوک جیسوال به او نشان داد که به صورت خصوصی تنظیم شده است.

سقوط هواپیمای نپال

برخی از آنها نیز به تظاهرات پیوستند و خواستار پرداخت غرامت به خانواده ها شدند.

خانواده ها در قاضی پور

آیا شما تحت تاثیر آنچه اتفاق افتاده است؟ می توانید از طریق ایمیل در تماس باشید [email protected].

این چهار مرد جزو پنج هندی سرنشین بودند. مقامات گفتند 53 نفر از مسافران نپالی به همراه چهار روس و دو کره ای بودند. گزارش شده است که سرنشینان دیگر هواپیما شامل یک مسافر از بریتانیا، استرالیا، آرژانتین و فرانسه هستند.

اگر در حال خواندن این صفحه هستید و نمی توانید فرم را ببینید، باید برای ارسال سوال یا نظر خود از نسخه موبایلی وب سایت بی بی سی دیدن کنید یا می توانید به آدرس [email protected] به ما ایمیل بزنید. لطفاً نام، سن و محل سکونت خود را در هر ارسالی ذکر کنید.



منبع

در عرض چند ثانیه شعله های آتش و دود عظیم صفحه را پر می کند و دوربین به ضبط ادامه می دهد. صدایی که شبیه صدای جیغ موتور به نظر می رسد و همچنین شکستن شیشه و سپس فریاد زدن قبل از پایان ویدیو قابل شنیدن است.

اگر می خواهید با یک خبرنگار بی بی سی صحبت کنید، لطفاً یک شماره تماس وارد کنید. همچنین می توانید از راه های زیر در ارتباط باشید:

یکی از بستگان جیسوال که نامش فاش نشده است به خبرگزاری PTI گفت: “اما سرنوشت چیز دیگری برای او در نظر گرفته بود.”

آریاکا آخاوری، قاضی منطقه به خبرنگاران گفت: «ما همچنین به خانواده‌ها گفته‌ایم که اگر بخواهند به کاتماندو سفر کنند، همه مقدمات را برای آنها انجام خواهیم داد.

طبق گزارش ها، این سفر ایده جیسوال بود – پدر سه فرزند، او می خواست برای پسر دیگری در معبد دعا کند.

اما برای عزیزان این چهار مرد – جیسوال، آبیشک کوشواها، آنیل راجبهار و ویشال شارما – هیچ کدام از اینها مهم نیست. آنها می گویند که آنها “بیش از حد متلاشی شده” هستند که نمی توانند اهمیت دهند.