کاخ سفید می گوید هیچ بازدیدکننده ای از خانه بایدن در دلاور وارد نمی شود

به گفته سه منبع آگاه، بایدن از واکنش‌های مداومی که با آن مواجه شده است ناامید شده است و احساس نمی‌کند که پاسخ به این اخبار به خوبی مدیریت شده است.

سناتور دبی استابنو، از دموکرات‌ها، روز یکشنبه به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: بایدن برخلاف ترامپ، زمانی که او این را جادویی نمی‌کند، این حرف را نمی‌زند. به اسناد طبقه بندی شده فکر می کند که می تواند آنها را از طبقه بندی خارج کند.

کومر که روز جمعه در نامه ای به کاخ سفید در مورد اینکه آیا هانتر بایدن، پسر بایدن، هانتر بایدن می تواند، گفت: «احساس نمی کنم که ما زمان زیادی را صرف تحقیق درباره رئیس جمهور ترامپ کنیم، زیرا دموکرات ها این کار را در شش سال گذشته انجام داده اند. به مواد طبقه بندی شده در اقامتگاه رئیس جمهور دسترسی پیدا کرده اند.

او افزود: «آنها قرار نیست از احضاریه ها سرپیچی کنند یا برای دستیابی به مدارک به حملات اف بی آی نیاز داشته باشند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

یان سامز، سخنگوی دفتر مشاور کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: مانند هر رئیس‌جمهوری در دهه‌های تاریخ مدرن، اقامتگاه شخصی او شخصی است. اما پس از روی کار آمدن، پرزیدنت بایدن هنجار و سنت حفظ گزارش بازدیدکنندگان کاخ سفید، از جمله انتشار منظم آنها را پس از پایان دولت قبلی، احیا کرد.

انتصاب هور به این معناست که هم بایدن و هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از خروج از قدرت، با تحقیقات بازپرس ویژه در مورد رسیدگی به مطالب محرمانه روبرو هستند. گوگلیلمی روز دوشنبه گفت که سازمان ترامپ رفت و آمد در مار-آ-لاگو و برج ترامپ را که سرویس مخفی به آنها دسترسی دارد، ردیابی می کند.

سخنگوی سرویس مخفی، آنتونی گوگلیلمی، کاخ سفید را تکرار کرد: «ما به‌طور مستقل گزارش‌های بازدیدکنندگان خود را نگهداری نمی‌کنیم، زیرا این یک اقامتگاه خصوصی است». او اضافه کرد که سرویس مخفی کسانی را که با بایدن ها در خانه هایشان در ویلمینگتون و رهوبوت بیچ در تماس هستند، بررسی می کند، اما USSS این اسناد را فقط برای مدت محدودی نگه می دارد. اما گوگلیمی گفت که آژانس با هرگونه درخواست کنگره برای اطلاعات همکاری خواهد کرد.

کاخ سفید و سرویس مخفی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کردند که گزارش بازدیدکنندگان از خانه شخصی جو بایدن در ویلمینگتون دل.

کامر در نامه خود به کلاین گفت: با توجه به پیامدهای جدی امنیت ملی، کاخ سفید باید فهرست بازدیدکنندگان اقامتگاه ویلمینگتون را ارائه کند.

سامس گفت: “باید با خواسته های آنها با تردید روبرو شد و آنها باید خودشان با این سوال روبرو شوند که چرا این موضوع را سیاسی می کنند و اعتراف می کنند که واقعاً به مطالب طبقه بندی شده اساسی اهمیت نمی دهند.” در حال همکاری کامل با بررسی کامل، اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در تلاشی ریاکارانه و شرمکارانه برای حمله به رئیس جمهور بایدن، سیاست بازی می کنند.”

جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه با ارسال نامه ای به ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید، از وزارت دادگستری و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق در مورد نحوه رسیدگی بایدن به اسناد طبقه بندی شده دوران او در دولت اوباما هستند. . کاخ سفید روز شنبه اذعان کرد که صفحاتی با علامت های طبقه بندی شده در خانه بایدن در دلاور بیشتر از آنچه قبلا فاش شده بود کشف شد.

مریک گارلند، دادستان کل هفته گذشته از انتصاب یک بازپرس ویژه به نام رابرت هور برای نظارت بر تحقیقات در مورد رسیدگی بایدن به مطالب طبقه بندی شده خبر داد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان، که اکنون توسط نماینده جیم جردن از ایالت اوهایو در مجلس جدید با اکثریت جمهوری‌خواهان رهبری می‌شود، روز جمعه نیز اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره این اسناد آغاز کرده است.

در یک مصاحبه یکشنبه با شبکه سی‌ان‌ان «وضعیت اتحادیه»، کامر تحت فشار قرار گرفت که چرا کمیته او بر اسناد بایدن متمرکز شده است اما نه اسناد ترامپ.

روز شنبه، کاخ سفید گفت که صفحات دیگری با علامت گذاری طبقه بندی شده از دولت اوباما در اقامتگاه ویلمینگتون بایدن، علاوه بر دو دسته ای که قبلاً در اوایل هفته فاش شده بود، پیدا شد. این اسناد در دفتری در واشنگتن دی سی، که قبلاً از آن استفاده می کرد، گاراژ اقامتگاهش در ویلمینگتون و اتاقی در مجاورت گاراژ پیدا شد. این جریان آهسته به منتقدان رئیس‌جمهور دامن زده است، در حالی که متحدان خود را نگران می‌کنند که این موضوع به سرعت مورد توجه قرار نگرفته است.

کاخ سفید اواخر روز دوشنبه بیانیه دیگری صادر کرد و گفت که جمهوری خواهان مجلس “هیچ اعتباری ندارند”.

متحدان بایدن استدلال کرده اند که پرونده او به شدت با تحقیقات جنایی در مورد سلفش متفاوت است – عمدتاً به این دلیل که بایدن اسناد را پس از کشف آنها بازگرداند در حالی که ترامپ به طور کامل از احضاریه تبعیت نکرد و برخی اسناد را خودداری کرد که منجر به اجرای حکم بازرسی شد. در املاک Mar-a-Lago خود در ماه اوت.