فشار جدید در نیویورک برای مجبور کردن اسلحه سازان به استفاده از مهر زنی خرد

درو استیونسون، کارشناس سیاست ایالات متحده، اسلحه گرم و استاد کالج حقوقی هیوستون تگزاس جنوبی گفت: «کاری که صنعت اسلحه انجام داده این است که گفته است: «ما مدل های جدیدی از اسلحه هایی که تحت قانون هستند را نمی فروشیم.» “مشکل قانون این است که بسیاری از مدل‌های موجود را به وجود آورده است.”

هر دو کشور اکنون تاکتیک های جدیدی را برای تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان امتحان می کنند. طرفداران قانون جدید نیویورک می گویند که این قانون در جایی که کالیفرنیا در ابتدا شکست خورد، شانس موفقیت دارد.

بنیاد ملی ورزش تیراندازی می گوید که این فناوری در واقع 200 دلار برای هر تفنگ هزینه دارد. مایکل او. فیفر، مدیر عامل Ruger در اکتبر 2014 به سرمایه گذاران گفت که اسلحه ساز نمی تواند مهر زنی خرد را انجام دهد.

لابی اسلحه به ادعای خود ادامه داده است که هزینه ها و چالش های اتخاذ مهر زنی بسیار بیشتر از آن چیزی است که طرفداران آن به تصویر کشیده اند.

دیاکزوک گفت که او همچنین نگران نبود تحقیق در مورد مهر زنی میکرو و مدت زمان ماندگاری فناوری اچینگ قبل از فرسوده شدن است. او گفت که حامیان نگران این موضوع را مبالغه می کنند که چقدر مهر زنی خرد ثابت شده است.

نیم دوجین اسلحه ساز، از جمله روگر و اسمیت اند وسون، به درخواست های ایمیل شده برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا از فناوری اسلحه های فروخته شده در نیویورک استفاده می کنند یا خیر، پاسخ ندادند.

دیازچوک گفت: «این مطلقاً یک نوشدارویی نیست، نه یک گلوله نقره ای که به طور قابل توجهی جرایم اسلحه را کاهش دهد.

قانون نیویورک رویکرد متفاوتی دارد. قانون مهر زنی کوچک آن همه تفنگ‌های دستی جدید را پوشش می‌دهد، نه فقط مدل‌های جدید، به این معنی که اسلحه‌سازان فقط می‌توانند این قانون را تا زمانی که موجودی موجود را تمام کنند، دور بزنند.

گروه‌های حامی اسلحه استدلال کرده‌اند که مجرمان می‌توانند قطعات تفنگ دستی را جایگزین کنند تا از کوبیدن خرد جلوگیری کنند.

___

آلبانی، نیویورک (AP) – نیویورک این هفته دومین ایالتی شد که قانونی را وضع کرد تا تولیدکنندگان اسلحه را مجبور به استفاده از مهر زنی کوچک کنند، فناوری که در آن اسلحه ها کدهای کوچکی را بر روی فشنگ های مهمات حک می کنند – که یک پلیس امضای منحصر به فرد ایجاد می کند. می تواند به حل جرایم کمک کند.

آری دیویس از ائتلاف برای توقف خشونت با اسلحه گفت: “صنعت اسلحه این ایده را ایجاد کرده است که باید 100٪ همیشه کار کند، و این برای هیچ فناوری ما واقعیت ندارد.”

یک جفت مهندس نیوهمپشایر با اختراع مهر زنی به عنوان ابزار بالقوه اجرای قانون سه دهه پیش اعتبار دارند. این فرآیند شامل حکاکی شماره سریال در داخل اسلحه، روی نوک پین شلیک یا بر روی صورت بریچ است.

تاد لیزوت، یکی از مخترعان مهر زنی میکرو، گفت: «مشکل در اینجا فراهم کردن ابزار پزشکی قانونی برای شناسایی اسلحه گرم در زمانی است که اسلحه گرم کشف نشده است.

با این حال، سؤالات بزرگی در مورد اینکه آیا قانون جدید واقعاً منجر به عرضه چنین تسلیحاتی برای فروش می شود، همچنان باقی است.

تام کینگ، مدیر اجرایی انجمن تفنگ و تپانچه ایالت نیویورک، گفت: «ویرایش بسیار آسان است، برای ایجاد تغییرات بسیار آسان است تا اعداد قابل مشاهده نباشند». دلیل اینکه ایالت این کار را انجام می دهد این است که سازندگان اسلحه گفته اند که برای یک ایالت اسلحه های علامت گذاری کوچک نمی سازند.

کالیفرنیا قانون مشابهی را 15 سال پیش تصویب کرد و از آن زمان تاکنون هیچ اسلحه‌ای با قابلیت میکرومارک برای فروش در آن ایالت ارائه نشده است.

اما گروه های کنترل اسلحه می گویند که این فناوری همچنان می تواند ابزاری ارزشمند برای اجرای قانون باشد.

در عوض، اسلحه سازان طرح های جدید تفنگ دستی را از بازار کالیفرنیا بیرون کشیده اند به جای تجهیز آنها به فناوری، که به گفته منتقدان گران، غیرعملی و ارزش مشکوک به عنوان ابزاری در مبارزه با جرم و جنایت است.

هر تغییری که رخ دهد، به سرعت رخ نخواهد داد. نیویورک در حال بررسی اجرای آهسته قانون جدید خود است.

قانونگذاران کالیفرنیا اکنون در تلاش هستند تا اصلاحاتی را انجام دهند. اسلحه های جدید مورد استفاده توسط مجری قانون ایالتی باید از سال 2023 از مهرهای ریز استفاده کنند. قانون دیگری فهرست تفنگ های دستی غیرمنطبق را که برای فروش در کالیفرنیا تأیید شده اند، با حذف سه مدل قدیمی به هر مدل جدید مجهز به میکرومهر عرضه شده در بازار، به تدریج حذف می کند. ، از اول جولای شروع می شود.

هینه گفت: «اثر موجی توانایی مجبور کردن صنعت به استفاده از این فناوری می‌تواند تأثیرات شگرفی در سراسر کشور داشته باشد.

قانون کالیفرنیا، که در سال 2007 تصویب شد، با هدف قرار دادن آن در تمام طرح‌های جدید تفنگ‌های دستی، این فناوری را به مرحله اجرا درآورد. این قانون به دلیل چالش‌های حقوقی متوقف شده است، اما حتی پس از تایید آن توسط دادگاه در سال 2018 – تصمیم ریز مهر از نظر فنی امکان‌پذیر و مقرون به صرفه بود و هزینه هر سلاح 3.00 تا 10.00 دلار بود – تولیدکنندگان از آن عقب‌نشینی کردند.

دیوید پوچینو از مرکز حقوقی گیفوردز می‌گوید: «مجلس قانون‌گذاری نیویورک سیستم قوی‌تری را ایجاد کرده است که مجموعه‌ای از شرایط و ارزیابی‌هایی را ایجاد می‌کند که به صنعت اسلحه بستگی ندارد تا به آنها مثبت یا منفی نشان دهد.» برای جلوگیری از خشونت مسلحانه

میسون خان یکی از اعضای Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق‌های خبری محلی قرار می‌دهد تا درباره موضوعاتی که کمتر گزارش شده است گزارش دهند. میسون خان را دنبال کنید توییتر.





Source link

هنگامی که سلاح شلیک می شود، این شماره یا کد منحصر به فرد بر روی بدنه پوسته حک می شود. سپس بازرسان مجری قانون می توانند جسدها را از صحنه های جنایت بازیابی کنند و به پایگاه داده ای مراجعه کنند که نشان دهد کدام اسلحه گلوله را شلیک کرده است و آخرین بار آن اسلحه توسط یک فروشنده اسلحه اسلحه های گرم دارای مجوز در کجا فروخته شده است.

پیتر دیاکزوک، کارشناس اسلحه گرم از کالج عدالت کیفری جان جی، گفت هنوز مسائل بی پاسخی وجود دارد که هنوز باید قبل از اینکه مهرهای میکرو به ابزاری ارزشمند برای اجرای قانون تبدیل شوند، حل شوند. به عنوان مثال، مشخص نیست که چه کسی پایگاه داده ای را حفظ می کند که بتواند شماره سریال بدنه های بازیابی شده را به سلاح گرم مرتبط کند.

آنها به جای معرفی مدل‌های جدید، به فروش مدل‌های قدیمی‌تری که قبلاً برای فروش تأیید شده بودند، ادامه دادند.

مقامات ایالتی شش ماه را صرف بررسی این موضوع خواهند کرد که آیا مهر زنی خرد به همان اندازه ای که طرفداران آن ادعا می کنند از نظر فناوری قابل دوام است یا خیر. اگر پاسخ «بله» است، دولت چهار سال به خود فرصت داده تا مقرراتی را وضع کند. پس از آن، فروشندگانی که اسلحه‌های گرمی را که قانون را نقض می‌کنند می‌فروشند، ممکن است با جریمه یا از دست دادن مجوز خود مواجه شوند.

صنعت استدلال می کرد که بازار تپانچه های نیمه اتوماتیک در کالیفرنیا آنقدر سودآور است که هیچ شرکت منطقی آن را قربانی نمی کند مگر اینکه واقعاً راهی برای پیاده سازی این فناوری پیدا نکند.

طرفداران این قانون امیدوارند که فشار بازار ایجاد شده توسط دو کشور بزرگ برای ترغیب اسلحه سازان به استفاده از این فناوری کافی باشد. به گفته کریستین هین، نایب رئیس گروه کنترل اسلحه برادی، نیویورک به تنهایی فروش ماهانه نزدیک به 10000 اسلحه دارد که به طور بالقوه ممکن است تحت قانون قرار گیرند.