فرماندار گاوین نیوسام از طرحی 100 میلیون دلاری برای کالیفرنیا برای تولید انسولین ارزان قیمت خود خبر داد – اما کارشناسان در کاهش هزینه ها تردید دارند.

لوک کوشمارو، تحلیلگر ارشد مالی و سیاستی دفتر تحلیلگر قانونگذاری ایالتی غیرحزبی، گفت که “ابهامات قابل توجهی” در مورد این طرح وجود دارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

با این حال، برخی از مسئولان نسبت به اینکه آیا پس انداز به بیماران منتقل می شود یا خیر ابراز تردید کردند.

نیوسام قبلاً هدف خود را برای ساخت انسولین خود در ژانویه اعلام کرده بود، زیرا قیمت دارو افزایش می یابد و بسیاری از آمریکایی ها به دیابت مبتلا می شوند.

او گفت که این دارو «با قیمت ارزان‌تر، نزدیک به قیمت تمام شده» در دسترس خواهد بود، هرچند هنوز تعداد مشخصی اعلام نشده است. همچنین مشخص نیست که تولید چه زمانی آغاز خواهد شد.

کاسیا لیپسکا، دانشیار دانشکده پزشکی ییل و نویسنده اصلی این مطالعه، به ییل نیوز گفت: یک مارک انسولین، Humalog، زمانی که در سال 1996 عرضه شد، 21 دلار برای هر ویال قیمت داشت. اکنون قیمت آن 10 برابر است.

فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام در یک کنفرانس خبری در 24 ژوئن 2022 صحبت می کند.ریچ پدرونچلی / AP

  • او گفت که چندین مانع اجرایی وجود دارد که دولت باید با آنها مقابله کند، از جمله گرفتن تأییدیه از سازمان غذا و دارو.

    نیوسام گفت: «هیچ چیز بیش از هزینه انسولین شکست بازار را نشان نمی دهد. بسیاری از آمریکایی‌ها برای این داروی نجات‌دهنده هزینه‌هایی بین 300 تا 500 دلار در ماه تجربه می‌کنند.»

    بر اساس این مطالعه، در میان آمریکایی‌هایی که از انسولین استفاده می‌کنند، 14.1 درصد یا حدود 1.2 میلیون نفر، پس از پرداخت هزینه غذا و مسکن، حداقل 40 درصد از درآمد خود را صرف این دارو می‌کنند.

    گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا

    بلانکا روبیو، عضو مجلس ایالتی، نماینده دموکرات منطقه 48 ایالت، در یک جلسه استماع قانونگذاری در ماه مه گفت که “هیچ تضمینی” وجود ندارد که این اتفاق بیفتد.

    فرماندار گاوین نیوسام روز پنجشنبه گفت کالیفرنیا 100 میلیون دلار برای تولید انسولین خود سرمایه گذاری خواهد کرد.

  • روبیو در آن زمان گفت: «امید یک استراتژی نیست. من هیچ راهبردی در مورد اینکه چگونه این در دسترس قرار می گیرد نمی شنوم.

    او در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، گفت: «کالیفرنیا اکنون امور را به دست خود ما می گیرد.

    فرماندار گاوین نیوسام روز پنجشنبه اعلام کرد کالیفرنیا به زودی انسولین مقرون به صرفه خود را در پاسخ به هزینه های فزاینده داروهای نجات دهنده تولید خواهد کرد.

    بر اساس گزارش انجمن دیابت آمریکا، بیش از 34 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت مبتلا هستند، از جمله بیش از 3.2 میلیون نفر در کالیفرنیا. هزینه های پزشکی برای مبتلایان به دیابت 2.3 برابر بیشتر از کسانی است که این بیماری را ندارند.

    کوسمارو گفت که پس از عرضه دارو به بازار، ایالت باید اطمینان حاصل کند که منافع کالیفرنیا در دراز مدت محافظت می شود و قیمت دارو پایین نگه داشته می شود.

    ایالت 100 میلیون دلار از بودجه 308 میلیارد دلاری خود در سال های 2022-23 را برای توسعه یک نسخه مقرون به صرفه از دارو و یک مرکز تولید مستقر در کالیفرنیا اختصاص خواهد داد.

    نیوسام گفت: 50 میلیون دلار برای توسعه محصولات انسولین ارزان قیمت و 50 میلیون دلار اضافی به یک مرکز تولید انسولین در کالیفرنیا اختصاص خواهد یافت که مشاغل جدید و پردرآمد و زنجیره تامین قوی‌تری برای دارو فراهم می‌کند. .

    علاوه بر این، تنها چند تولید کننده توانسته اند قیمت دارو را کاهش دهند. کوشمارو به یکی از نسخه‌های ژنریک انسولین اشاره کرد که به بازار عرضه شد، Semglee، که فقط قیمت را «تا حدی کاهش داد». طبق گفته Axios، 20 دلار ارزانتر از رقیب خود با 269.38 دلار در هر ویال بود.

    Civica Rx، یک سازمان غیرانتفاعی که داروهای ژنریک تولید می کند، گفته است که قصد دارد نسخه های ژنریک انسولین را با قیمت حداکثر 30 دلار در هر ویال به بازار عرضه کند. این سازمان در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که انتظار دارد پس از دریافت تاییدیه FDA، فروش نسخه خود از دارو را در سال 2024 آغاز کند.

    انجمن دیابت آمریکا نشان داد که بیش از 3 میلیون کالیفرنیایی دیابت را تشخیص داده اند.

مطالعه دیگری از اندیشکده RAND Corporation نشان داد که میانگین قیمت انسولین سریع الاثر حدود 113.39 دلار در هر ویال است. بیمار به طور متوسط ​​ممکن است به دو تا سه ویال در ماه نیاز داشته باشد.

هدف این است که نسخه ارزان‌تری از دارو تولید کنیم که قیمت آن در طول سال‌ها افزایش یافته است.

  • لیپسکا گفت که به طور متوسط ​​قیمت انسولین در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و اشاره کرد که این موضوع تورم نیست.

    گزارش لس آنجلس تایمز در ژوئن می گوید که مقامات بهداشتی ایالتی در میانه مذاکره با یک تولید کننده دارو برای توسعه و توزیع انسولین هستند. سخنگوی دفتر فرمانداری به لس آنجلس تایمز گفت که تولید می تواند در چند سال آینده آغاز شود.

    یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشکده پزشکی ییل نشان داد که انسولین برای بسیاری در ایالات متحده به یک “بار مالی شدید” تبدیل شده است.

    او همچنین نگرانی‌هایی را اضافه کرد که دولت در مورد نحوه استفاده از 100 میلیون دلار اختیار کامل دارد، که می‌تواند بسیاری از تدابیر حفاظتی برای شفافیت و نظارت را لغو کند. او گفت که دولت سیگنال داده است که پادمان ها را اجرا خواهد کرد، اما تشخیص کامل این پادمان ها در اختیار است.

    کوشمارو به اینسایدر گفت: «این منطقه‌ای است که واقعاً خیلی دور آزمایش نشده است.

    این عوارض مالی با قیمت های سرسام آور انسولین در چند دهه گذشته همزمان شده است.