عکس قبل و بعد نشان می دهد که چه اتفاقی افتاد وقتی یک مدل مرد 42 ساله برای به دست آوردن عضله و انرژی تحت تستوسترون درمانی قرار گرفت.

برای مقابله، او گفت که باید مکمل های دیگری مصرف کند و به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشته باشد، علاوه بر این که درمان TRT را در طول زمان تنظیم کند.

بوچر قبلاً به اینسایدر گفته بود، علیرغم مزایایی مانند انرژی بهتر و سلامت روان، او آرزو می کند که ای کاش قبل از آزمایش TRT بیشتر صبر می کرد.

بوچر گفت که اوج هیکل خود را در سنین 36 تا 40 سالگی پس از سال ها تمرینات دقیق و رژیم های سخت و کم چرب برای ایجاد ظاهری لاغر و عضلانی داشته است. از آنجایی که او سلامت را در اولویت قرار داده است.

سایر عوارض جانبی شامل ریزش مو و کوچک شدن بیضه ها بوده است.

یکی از چالش های TRT این است که می تواند باعث ایجاد یک سری تغییرات پیچیده در بدن شود، از جمله تغییر سطح هورمون های دیگر. بوچر گفت که سطح استروژن او را نیز افزایش می دهد – یک عارضه جانبی رایج.

تنظیم هورمون درمانی به زمان نیاز دارد و عوارض جانبی می تواند شامل ریزش مو باشد

در حالی که هورمون درمانی می تواند تغییرات زیبایی را ایجاد کند، اما در درجه اول ابزاری برای رسیدگی به سلامت و تندرستی کلی با مراقبت های پزشکی مناسب است. بوچر نسبت به استفاده مردان از آن برای افزایش عضله و قدرت و بدون تمرکز بر سبک زندگی هشدار داد.

وستون بوچر مدل تناسب اندام و طراح لباس مردانه در دو عکس ژست گرفته است - یکی در سال 2020 قبل از شروع TRT و دیگری در سال 2022 پس از تقریباً 2 سال هورمون درمانی.

او گفت: «می دانستم که سالم یا پایدار نیست. “اکنون من به رژیم غذایی بیشتر برای سلامتی کلی نگاه می کنم تا یک عکس پوششی.”

مدل وستون بوچر در حدود سال 2018، بدون پیراهن در مقابل پس‌زمینه‌ای سفید با ماهیچه‌های مشخص

بوچر در ابتدا TRT را پس از تجربه علائم رایج تستوسترون پایین از جمله از دست دادن میل جنسی، مه مغزی، افسردگی و خستگی و همچنین مشکل در حفظ عضلات و قدرت شروع کرد.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

یک مرد 42 ساله گفت که تستوسترون درمانی به او کمک کرد تا عضله بسازد و خلق و خو و انرژی را بازیابی کند.

  • وستون بوچر، طراح و مدل لباس مردانه 42 ساله، گفت که درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) به او کمک کرده است تا انرژی خود را بازیابی کند، سلامت روان خود را بهبود بخشد و بیش از 5 پوند عضله کند، اما او فکر می کند قبل از درمان ظاهر بهتری داشته است.

    وستون بوچر گفت که در حوالی سال 2018 پس از سال‌ها تمرین و رژیم غذایی کم‌چرب، لاغرترین حالت خود را داشته است، اما می‌دانست که این رژیم پایدار نیست.با حسن نیت از وستون بوچر

    او گفت که هورمون درمانی دارای نکات منفی مانند وزن آب، ریزش مو، هزینه ها و تعهد زمانی است.

  • دکتر Ananias C. Diokno، اورولوژیست، قبلاً به Insider گفته بود که بسیاری از مردان ممکن است علائم واضح تستوسترون پایین داشته باشند، اما اگر سطح هورمون آنها برای شروع به اندازه کافی بالا بود، ممکن است کاهش آن در حد استاندارد فعلی برای تستوسترون پایین نباشد.

    او گفت: «تا زمانی که سطح هورمون شما متعادل نشود، مهم نیست که سطح آزمایش واقعاً سالمی داشته باشید. “بدانید که این لیست طولانی از چیزها را برای مقابله با عوارض جانبی مصرف می کنید. مردم باید این سطح از تعهد را درک کنند.”

    او گفت: “پرش به هر ماده مصنوعی قبل از رژیم غذایی و ورزش یک خطر بزرگ است و به نظر من باعث پشیمانی خواهد شد.” “هرگز قدرت بدن انسان و بیولوژی ما را دست کم نگیرید. وقتی به بدن آنچه نیاز دارد می دهید، می تواند چیزهای زیادی را کشف کند.”

    او در مصاحبه بعدی گفت: “من از بچه ها می خواهم که مراقب آن باشند، زیرا این یک قرص جادویی نیست.”

    با این حال، به عنوان یک مدل سابق تناسب اندام، او گفت که این با اوج هیکل سابق او مطابقت ندارد.

  • بوچر گفت: “در حال حاضر واقعاً برای عضله سازی کار نمی کنم، فقط ادامه می یابد.” “اما این به درک من از ظاهر ماهیچه های لاغر ترجمه نشده است.”

    چشمگیرترین فواید کاهش افسردگی طولانی مدت او، بهبود انرژی و میل جنسی او و افزایش عملکرد او در ورزشگاه بود.

    تستوسترون درمانی جایگزین رژیم غذایی و ورزش نمی شود

    یک نتیجه توده عضلانی بیشتر و حفظ زمان آسان تر آن بوده است. اما او همچنین وزن آب اضافه کرده است و هیکل کلی او با اوج قبلی او مطابقت ندارد.

    او گفت که روند تنظیم هورمون ها، از جمله برای رسیدگی به افزایش سطح استروژن، طولانی، چالش برانگیز و پرهزینه بوده است و هرکسی که به درمان فکر می کند باید از تعهد مربوطه آگاه باشد.

    TRT می تواند به رفع علائم در مردانی که هورمون های نامتعادل دارند کمک کند

    بوچر که یک ورزشکار قدیمی مراقب سلامتی بود، گفت که رژیم غذایی و ورزش دقیق بیشتر از هورمون ها برای بدن او مفید است و فواید اولیه آن به آینه مربوط نمی شود، بلکه به سلامت ذهنی و جسمی او مربوط می شود.

    دیوکنو گفت، ایده خوبی است که زودتر آزمایش کنید و سطح تستوسترون خود را تا 30 سالگی بدانید تا آزمایش بتواند کاهش قابل توجهی را که ممکن است باعث مشکلاتی شود، تشخیص دهد.

    مدل و طراح لباس مردانه، وستون بوچر، در سال 2020، قبل از درمان جایگزینی تستوسترون (TRT)، و راست، در سال 2022 پس از افزایش حدود 10 پوند وزن ماهیچه ای و آب در نزدیک به 2 سال درمان، سمت چپ را نشان داد.با حسن نیت از وستون بوچر