عزیزم کرملین مقامات پوتین را با خنجر زدن به پشت سر شوکه کرد

ماه گذشته، RIA FAN، یکی از وب‌سایت‌های خبری مرتبط با پریگوژین، «مشکلاتی» را با مقامات محلی که در تلاش برای توقف ساخت استحکامات در منطقه بلگورود بودند، گزارش کرد. خود فرماندار بلگورود، ویاچسلاو گلادکوف، سپس تا آنجا پیش رفت که شخصاً از ادامه کار ساخت و ساز اطمینان حاصل کرد.

این فقط آخرین نشانه ای بود که نشان می داد چگونه رئیس پذیرایی که به جنگ سالار تبدیل شده است – معروف به “سرآشپز پوتین” – به یکی از قدرتمندترین صداها در روسیه تبدیل شده است و در مورد نحوه برخورد مسکو با همه چیز از جنگ ناگوار در اوکراین صحبت می کند. به دشمنان قدرتمندی مانند واشنگتن.

تا زمانی که پریگوژین به پوتین وفادار است، هیچ کس جرات نخواهد کرد جلوی این جنایتکار را بگیرد. گابیدولین افزود: او یک رهبر بی رحم است.

شرکت پریگوژین، کنکورد، درخواست خود را به دادستان کل روسیه منتشر کرد و خواستار تحقیق در مورد “دخالت احتمالی فرماندار بگلوف در ایجاد یک گروه جنایی سازمان یافته در قلمرو سن پترزبورگ به منظور غارت بودجه دولتی شد. و مقامات فاسدی که بخشی از حلقه او هستند را غنی کند.»

منابعی که با دیلی بیست در مورد پریگوژین صحبت کردند، همگی در مورد تلاش های او برای تکان دادن قایق و تبدیل شدن به یک صدای پیشرو در روسیه تردید داشتند و بسیاری گفتند که او می تواند برای “ثبات” پوتین در روسیه خطرناک باشد.

بنیانگذار «روسیه پشت میله‌ها»، گروهی مستقل که بر زندان‌های روسیه نظارت می‌کند، اولگا رومانووا، معتقد است که اگرچه وضعیت به زودی می‌تواند تغییر کند، اما اقتدار پوتین در روسیه هنوز بدون چالش است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

الکساندر چرکاسوف، رئیس آژانس حقوق بشر مموریال برنده جایزه نوبل، به دیلی بیست گفت که اکنون این بر عهده دادستان کل است که تصمیم بگیرد که آیا بگلوف را مورد تحقیق قرار دهد یا درخواست پریگوژین را با ارائه آن به یک آژانس مجری قانون دیگر نادیده بگیرد. .

همانطور که به شرکت پذیرایی او برای تغذیه رژیم فوق پارانوئید پوتین اعتماد شده است، پریگوژین نیز به ظاهر آزادانه در سیاست روسیه، سیاست خارجی و جنگ در اوکراین به او سپرده شده است. در یک اتفاق خطرناک دیگر، فرمانده واگنر که در دهه 80 به دلیل دزدی، کلاهبرداری و حمله به 12 سال زندان محکوم شده بود، اخیراً در حال جذب هزاران زندانی در اطراف مستعمرات و زندان‌های کار اصلاحی روسیه فیلم شده است و به زندانیان وعده آزادی در ازای جنگ می‌دهد. در اوکراین.

پریگوژین در هفته های اخیر مرتباً به مقامات ارشد روسیه حمله کرده و ارتش روسیه را به دلیل مدیریت ضعیف جنگ در اوکراین مورد سرزنش قرار داده است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

برخی از کارشناسانی که با دیلی بیست صحبت کردند حتی پیشنهاد کردند که پریگوژین در تلاش برای تصاحب صندلی ریاست جمهوری پوتین است. «شرکت کترینگ پریگوژین به پوتین و افرادش غذا می‌دهد، بنابراین او شبکه عظیمی از ماموران در کرملین دارد که همیشه اطلاعاتی در مورد اینکه باد کجا می‌وزد، چه چیزی که پوتین دوست ندارد، ارائه می‌دهد. واسیلی گاتوف، یکی از کرملین شناسان برجسته جهان، به دیلی بیست گفت: پریگوژین هیچ یک از سیگنال های پوتین را از دست نمی دهد.

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار ارتش خصوصی ولادیمیر پوتین، در بیانیه ای تکان دهنده در آستانه انتخابات میان دوره ای آمریکا اعتراف کرد که: “آقایان، ما دخالت کرده ایم، دخالت می کنیم، دخالت خواهیم کرد” در دموکراسی آمریکا.

در طول عملیات روسیه در اوکراین، سوریه و آفریقا در هشت سال گذشته، پریگوژین 61 ساله ظاهراً تمام تلاش خود را کرد تا نقش زیرزمینی خود را در گروه مزدور واگنر مخفی نگه دارد. سه خبرنگار در سال 2019 در تلاش برای تحقیق در مورد عملیات افراد پریگوژین در جمهوری آفریقای مرکزی کشته شدند.

اما این تنها رقبای خارجی روسیه نیستند که باید نگران پریگوژین باشند، مقامات داخلی نیز از حملات او در امان نیستند. هفته گذشته، پریگوژین، فرماندار سن پترزبورگ، الکساندر بگلوف، را به فساد متهم کرد.

پس از سال ها انکار ترامپ و روسیه، مجری پوتین مداخله در انتخابات را اعتراف کرد

این یک وضعیت بی سابقه در روسیه مدرن است. بوریس ویشنفسکی، معاون سن پترزبورگ، به دیلی بیست گفت: «پریگوژین که فرماندار بگلوف را تعقیب می کند، نشانه این است که گونه های در قدرت شروع به خوردن یکدیگر به شیوه داروینی کرده اند. مردان پوتین در حال اتمام منابع هستند.

او به دیلی بیست گفت: «پوتین رئیس جنایتکار اصلی است. همه این را می فهمند.»

گابیدولین گفت که از کار کردن زیر نظر پریگوژین در طول زمانش با واگنر لذت نمی برد. گابیدولین در مصاحبه اخیر خود به دیلی بیست گفت: «گروه واگنر او نباید وجود داشته باشد، این جنایتکار است و او مقدار زیادی از پول خود را برای آن خرج نمی کند. او سربازان آموزش ندیده، از جمله جنایتکاران را می فرستد تا در قتلگاه در جبهه بمیرند.»

در همین حال، سربازان وی در حال ساختن «خط واگنر» از استحکامات در نزدیکی مرز با اوکراین هستند که اکنون تحت کنترل سرویس امنیت فدرال روسیه است.

چرکاسوف روز سه شنبه به دیلی بیست گفت: «زمانی که مموریال درخواست ما را برای تحقیق درباره قتل خشونت بار توسط مردان پریگوژین در سوریه ارائه کرد، مقامات به سادگی آن را نادیده گرفتند. ما فیلمی برای بازرسان داشتیم که نشان می‌داد چگونه شبه‌نظامیان فرد را تا حد مرگ کتک زدند و سپس جسد را سوزاندند، اما فیلم ما برای بازرسان شواهد کافی به نظر نمی‌رسید.»

تصویرسازی عکس لوئیس جی. رندون/دیلی بیست/گتی

تصویرسازی عکس لوئیس جی. رندون/دیلی بیست/گتی

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

ارتش خصوصی پوتین متهم به ارتکاب فجیع ترین قتل عام خود شد

گاتوف به دیلی بیست گفت: «فرماندهانی مسئول ارتش های بسیار بزرگتر از جمله نیروهای عملیات ویژه و امنیت شخصی پوتین، FSO هستند.

در مورد سلسله مراتب قدرت نظامی روسیه و سازمان‌های مجری قانون، به نظر نمی‌رسد که پریگوژین هیچ مقام بالایی را اشغال نکرده باشد – یا حداقل هنوز.

اما اخیراً به نظر می رسد که پریگوژین تصمیم به رها شدن گرفته است. در اواخر سپتامبر، او شروع به لاف زدن درباره دستاوردهای خود کرد و اعتراف کرد که گروه واگنر را در سال 2014 تاسیس کرده است. در کانال تلگرام خود، کلاه پریگوژین.

خود پریگوژین، در عین حال، به نظر می رسد از چنین پاسخگویی مصون است.

اولگا بیچکووا، ناظر قدیمی سیاست کرملین، به دیلی بیست گفت: «به نظر می رسد این روزها همه چیز برای پریگوژین مجاز است، او حتی می تواند مردان محلی را در مناطق بلگورود یا کیروف مسلح کند. اما این یک وضعیت بسیار خطرناک است: امروز پریگوژین از دولت‌های محلی انتقاد می‌کند، مردم محلی را مسلح می‌کند و فردا کسی که فکر می‌کند اوضاع در روسیه را کنترل می‌کند، نمی‌تواند آن را کنترل کند.