طرح تراس یک “اشتباه” در میان “تورم جهانی”

بایدن گفت که نگران تقویت دلار نیست – این دلار در هفته های اخیر رکورد جدیدی را در برابر پوند انگلیس به ثبت رساند – که به نفع واردات ایالات متحده است اما صادرات این کشور را به سایر نقاط جهان گرانتر می کند.

بایدن گفت که «قابل پیش‌بینی» است که نخست‌وزیر جدید روز جمعه پس از ایجاد آشفتگی در بازارهای مالی جهانی، نخست‌وزیر جدید مجبور شد از طرح‌های کاهش شدید مالیات‌ها بدون شناسایی صرفه‌جویی در هزینه‌ها عقب نشینی کند. این یک انتقاد غیرعادی توسط رئیس جمهور ایالات متحده از تصمیمات سیاست داخلی یکی از نزدیک ترین متحدانش بود.

بایدن گفت: «این تورم در سرتاسر جهان است، این نتیجه است.»



منبع

اظهارات بایدن پس از هفته‌ها امتناع مقامات کاخ سفید از انتقاد از برنامه‌های تراس بیان شد، اگرچه آنها تأکید کردند که پیامدهای اقتصادی را از نزدیک زیر نظر دارند. او در حال صحبت با خبرنگاران در یک بستنی فروشی در اورگان بود که در آنجا توقفی اعلام نشده برای تبلیغ نامزدی تینا کوتک نامزد فرمانداری دموکرات انجام داد، زیرا دموکرات ها در سراسر کشور با یک محیط سیاسی سخت در میان انتقادهای جمهوری خواهان از مدیریت آنها در اقتصاد مواجه هستند.

رئیس‌جمهور گفت اقتصاد ایالات متحده “مثل جهنم قوی است.”

پورتلند، اور (AP) – رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه طرح رها شده کاهش مالیات لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا را یک “اشتباه” خواند و گفت که نگران است که سیاست های مالی سایر کشورها ممکن است در میان “تورم جهانی” به ایالات متحده آسیب برساند. “

بایدن گفت: «من تنها کسی نبودم که فکر کردم این یک اشتباه است. من با این سیاست مخالفم، اما این به بریتانیای کبیر بستگی دارد.»

او افزود: “من نگران بقیه جهان هستم.” مشکل فقدان رشد اقتصادی و سیاست درست در کشورهای دیگر است.