شرکت فناوری رای‌گیری، مرداک را در کت و شلوار توهین مورد توجه قرار می‌دهد

پرونده های اضافی در پرونده افترا 1.6 میلیارد دلاری Dominion علیه فاکس همچنان انتظار می رفت.

مانند Dominion، Smartmatic ادعا می کند که فاکس نیوز پشت روایت جعلی تقلب در رأی گیری قرار گرفت تا بینندگان طرفدار ترامپ را که پس از اینکه فاکس به درستی در شب انتخابات اعلام کرد که بایدن آریزونا را برده است، به رسانه های خبری محافظه کار رقیب روی آوردند، بازگرداند.

نیویورک (AP) – یک شرکت فناوری رأی‌دهی که از فاکس نیوز شکایت می‌کند، استدلال می‌کند که روپرت و لاچلان مرداک، رهبران فاکس، نقش اصلی را در انتشار ادعاهای دروغین مبنی بر اینکه این فناوری به «دزدیدن» انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، ایفا کرده است.

اسمارت‌ماتیک گفت مرداک‌ها به‌عنوان مقامات نهایی شرکت مادر شبکه، «شبکه فاکس نیوز را به پذیرش اطلاعات نادرست پس از انتخابات 2020 ایالات متحده به عنوان یک تصمیم تجاری هدایت کردند».

اسمارت‌ماتیک ادعا می‌کند که مرداک‌ها علیرغم اینکه می‌دانستند کذب هستند، «در آن شرکت کردند، تشویق کردند، نقش مثبتی ایفا کردند، تأیید کردند و مسئول پخش و انتشار گزارش‌های افتراآمیز بودند». اسمارت‌ماتیک می‌گوید که مرداک‌ها در جلسات مربوط به پوشش شرکت کردند، به سوزان اسکات، مدیر عامل فاکس نیوز، پیام و لحن آن را آموزش دادند و با پخش این بخش‌ها مخالفتی نکردند.

Fox News و Fox Corp فوراً پیام‌های ارسال شده در روز سه‌شنبه را برای اظهارنظر درباره این ادعاها که بر اساس گزارش‌های خبری و پرونده‌ای در یک پرونده افتراآمیز جداگانه علیه شبکه توسط یک سازنده ماشین‌های رای‌گیری، Dominion Voting Systems است، ارسال نکردند.

اسمارت‌ماتیک در بایگانی روز دوشنبه خود که بخشی از پرونده افترا علیه این شبکه محافظه‌کار درجه یک بود، گفت: «روپرت و لاچلان مرداک در تصمیم‌گیری برای پوشش و تسهیل کمپین اطلاعات نادرست منتشر شده توسط فاکس نیوز پس از انتخابات 2020 ایالات متحده نقش اول و محوری داشتند.

پس از اینکه اسمارت‌ماتیک خواستار بازپس‌گیری شد، فاکس نیوز با یک کارشناس فناوری انتخابات مصاحبه‌ای انجام داد که اتهامات تقلب را رد کرد.

فاکس نیوز گفته است که صرفاً در مورد ادعاهای خبرساز رئیس جمهور و وکلای او گزارش می دهد. این شبکه خاطرنشان می کند که میزبانان آن در مواقعی از وکلا در مورد شواهدی برای حمایت از ادعاهایشان سؤال می کردند که هرگز ارائه نشد.

برخی از بزرگترین ستاره های شبکه نیز به طور خصوصی نسبت به ادعاهای متحدان ترامپ ابراز ناباوری کردند، اما به هر حال این ادعاها را پخش کردند. تاکر کارلسون مجری شبکه فاکس نیوز در متنی به تهیه کننده با اشاره به یکی از وکلای مدافع ادعاهای ترامپ گفت: «سیدنی پاول دروغ می گوید. لورا اینگراهام مجری برنامه به کارلسون پیام داد که پاول “یک مهره کامل” است.

مقامات انتخاباتی فدرال و ایالتی، جامع بررسی ها در ایالت های میدان جنگ و دادستان کل ترامپ هیچ تقلب گسترده ای که بتواند نتیجه انتخابات 2020 را تغییر دهد پیدا نکرد. آنها همچنین هیچ مدرک معتبری مبنی بر آلوده بودن رأی را کشف نکردند. اتهامات ترامپ در مورد کلاهبرداری نیز توسط ده ها دادگاه، از جمله قضاتی که او منصوب کرده بود، به طور کامل رد شده است.

در پرونده‌ای که اخیراً در پرونده Dominion منتشر نشده است، روپرت مرداک اذعان کرد که مفسران مختلف فاکس نیوز را از ترویج ادعاهای بی‌اساس از متحدان ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات جلوگیری نکرد، حتی اگر او می‌توانست انجام دهد. او همچنین اذعان کرد که برخی از مجریان شبکه – لو دابز، ماریا بارتیرومو، جینین پیرو و شان هانیتی – در برخی مواقع این ادعاهای نادرست را تایید کردند.

اسمارت‌ماتیک می‌گوید که فناوری آن تنها در شهرستان لس آنجلس در طول انتخابات 2020 مورد استفاده قرار گرفت. با این حال فاکس نیوز مکرراً به وکلای ترامپ این امکان را داد تا اسمارت‌ماتیک را به عنوان یک متخصص تقلب در انتخابات معرفی کنند که در یک توطئه تکنولوژیک برای از بین بردن آرای ترامپ یا انتقال آنها به جو بایدن دموکرات در چندین ایالت میدان جنگ نقش دارد.

روپرت مرداک رئیس شرکت فاکس و موسس شبکه خبری است. پسرش لاچلان مدیر اجرایی فاکس کورپ است.



منبع