شبه نظامیان پی ام سی واگنر ده مخالف دیگر را اعدام می کنند

ولادیمیر اوسچکین، رئیس Gulagu.Net، هویت مدودف را برای The Insider تایید کرد. پیش از این، Gulagu.Net خطاب مدودف به دولت و شخصاً به ولادیمیر پوتین را منتشر کرد و از وی خواست تا در صورت اسیر شدن توسط مزدوران واگنر، جان او را نجات دهد.

زمینه:

  • “آنها مسئول “تمیز کردن” هستند: بردن بچه ها و [killing them] او می گوید: به صورت عمومی یا کمتر آشکار، مانند مورد نوژین.

    “نیمی از رزمندگانی که تخلیه شده اند رسماً مفقود شده اند. چرا این کار را می کنند؟ تا بیمه جان آنها را پرداخت نکند، زیرا هیچ شرکت بیمه ای تا این حد سرسام آور خسارات را پوشش نمی دهد، آنها هرگز نخواهند داد. مصاحبه شونده می گوید چنین کاری انجام دهید.

    جزئیات: به گفته مدودف، او شاهد چند مورد از اعدام ها بوده است. او همچنین خاطرنشان می کند که دو تن از اعدام شدگان، محکومان سابق نیستند.

    اولها رومانوا، فعال حقوق بشر، در مصاحبه خود با Mozhem Obyasnit اظهار داشت [a Russian media outlet – ed.] که او شخصاً از 40 اعدام سربازان اعزامی به جنگ اطلاع دارد.

    مدودف در حال حاضر مخفی است. او به اینسایدر گفت که پی ام سی واگنر به دنبال او است. او ادعا می کند که فیلم هایی از اعدام های آلچفسک در استان لوهانسک دارد و اگر اتفاقی برایش بیفتد این فیلم منتشر خواهد شد. در این ویدئو، به گفته مدودف، دو محکوم به دلیل امتناع از مبارزه اعدام می شوند. به گفته او، زمانی که خودش فرار کرد، همه افراد واحد او بازداشت شدند.

    یکی از مواردی که ایشان به تفصیل بیان کردند.

    در 20 سپتامبر، دومای دولتی روسیه مفاهیم “بسیج” و “زمان جنگ” را در قانون کیفری معرفی کرد و همچنین اصلاحاتی را در مورد مسئولیت فرار در هنگام بسیج و زمان جنگ تصویب کرد. در 24 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را با اصلاحاتی در قانون کیفری فدراسیون روسیه در مورد مجازات فرار از خدمت، غارت و تسلیم عمدی امضا کرد.

  • در 13 نوامبر، مشخص شد که شهروند روس، اوگنی نوژین، بدون محاکمه و تحقیقات وحشیانه با چسباندن سرش به بتن و ضربه زدن با پتک اعدام شد. رئیس PMC واگنر پریگوژین اشاره کرد که این کار مزدوران او بوده است. شاید با کمک چنین ویدئویی، جلادان سعی دارند مزدوران روسی را از تسلیم منصرف کنند.

  • نقل قول: “آنها [the objectors – ed.] مجروح شده و به بیمارستانی در منطقه پروومایسکه منتقل شده اند. آنها قصد فرار داشتند و در یک پاسگاه مرزی دستگیر شدند. گروه MED [a separate unit of the Wagner Group security service – ed] رسید و دستگیر شدگان تیرباران شدند.”

    در آغاز دسامبر، The Insider مرگ یک محکوم سابق، ویکتور سوالنف، که فرماندهی تیپ مکانیزه هفتم پلیس ملی جمهوری خلق لوهانسک را بر عهده داشت، تایید کرد. او از بیمارستان به همسرش زنگ زد و به او گفت که به دلیل فرار سربازان تیپ او به او شلیک می کنند. بعد از چند روز به همسرش خبر کشته شدن او را دادند و از او خواستند جسد را پس بگیرد.

    به گزارش اینسایدر، خود اوگنی پریگوژین به سربازان در مورد اعدام در هنگام استخدام هشدار می دهد. “هیچ کس عقب نشینی نمی کند، هیچ کس عقب نشینی نمی کند، هیچ کس تسلیم نمی شود. وقتی آموزش ببینی، در مورد دو نارنجک که هنگام تسلیم شدن باید همراه خود داشته باشی به شما می گویند. <...> کسانی که روز اول می رسند و می گویند. او در ویدئویی از یکی از مستعمرات گفت: “من نباید اینجا باشم”، “فرزندان” را علامت می زنیم و بعد از آن اعدام می شود.

    پس از انتشار ویدئویی از زندانی سابق که توسط PMC واگنر اوگنی نوژین با پتک به خدمت گرفته شده بود، جذب محکومین در مستعمرات سیبری و خاور دور تنها تشدید شد – فقط در ماه نوامبر، سازمان شبه نظامی محکومان را از حداقل شش منطقه بسیج کرد. فراتر از اورال: از هر مستعمره مجازات 150-200 نفر را گرفتند.

مدودف بیان می کند که نوژین در واحد خود خدمت می کرد: “او از یک مستعمره منتقل شد، من شخصا او را به سمت خود همراهی کردم، روزی که او تغییر سمت داد. آن روز دچار ضربه مغزی شدم و به بیمارستان منتقل شدم. روز بعد سرویس امنیتی واگنر نزد من آمد و در مورد این مرد سؤال کرد.”

منبع: مدودف در تفسیری برای The Insider

آندری مدودف، فرمانده سابق اوگنی نوژین – یک محکوم، استخدام شده توسط PMC Wagner [a Russian paramilitary organisation – ed.] با پتک به جرم “خیانت” به قتل رسید – از بیش از ده مورد آگاه است که ستیزه جویان واگنر مزدورانی را که از شرکت در جنگ امتناع کردند اعدام کردند.

وی بیان می‌کند که مزدوران واگنر نه پولی دریافت می‌کنند و نه خانواده‌هایشان مبالغ وعده داده شده را در صورت مرگ دریافت می‌کنند.

جزئیات بیشتر: مدودف توضیح داد که گروه MED یک واحد خدمات امنیتی جداگانه در PMC Wagner است.

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. پشتیبانی Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع