سقوط ماهواره قدیمی ناسا از آسمان این آخر هفته، کم خطر

این دومین و آخرین پرواز فضایی برای راید بود که در سال 2012 درگذشت.

آژانس فضایی احتمال آسیب ناشی از سقوط زباله ها را حدود 1 در 9400 اعلام کرده است.

___

کیپ کاناورال، فلوریدا (AP) – یک ماهواره 38 ساله بازنشسته ناسا در آستانه سقوط از آسمان است.

طبق گفته وزارت دفاع، انتظار می‌رود این ماهواره علمی یکشنبه شب فرود بیاید، یا 17 ساعت زمان ببرد.

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از گروه رسانه های علمی و آموزشی موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع

با این حال، شرکت هوافضا مستقر در کالیفرنیا صبح دوشنبه را هدف قرار داده است، 13 ساعت زمان می دهد یا می گیرد، در امتداد مسیری که از آفریقا، آسیا، خاورمیانه و غربی ترین مناطق آمریکای شمالی و جنوبی می گذرد.

ماهواره ارسال ویژه ای از چلنجر دریافت کرد. اولین زن آمریکایی در فضا، سالی راید، ماهواره را با استفاده از بازوی روبات شاتل به مدار فرستاد. در همان ماموریت اولین راهپیمایی فضایی توسط یک زن آمریکایی به نام کاترین سالیوان نیز انجام شد. این اولین باری بود که دو فضانورد زن با هم در فضا پرواز کردند.

ماهواره بودجه تابش زمین، معروف به ERBS، در سال 1984 از شاتل فضایی چلنجر پرتاب شد. اگرچه طول عمر کاری مورد انتظار آن دو سال بود، اما این ماهواره تا زمان بازنشستگی خود در سال 2005 به اندازه گیری ازن و سایر اندازه گیری های جوی ادامه داد. این ماهواره چگونگی جذب و تابش انرژی زمین از خورشید را مورد مطالعه قرار داد.

ناسا روز جمعه گفت احتمال سقوط لاشه هواپیما بر روی هر کسی “بسیار کم” است. به گفته ناسا، بیشتر ماهواره 5400 پوندی (2450 کیلوگرمی) پس از ورود مجدد می سوزد. اما انتظار می رود برخی از قطعات زنده بمانند.